Citat:
Ursprungligen postat av
annacondanna
Hej!
Ja det är nog vad jag är mest inne på nu. Bara skriva att just nu skär det sig mellan oss och att jag helst bara har kontakt via sms framåt om det är något. Att kapa helt är ni flera i tråden som skrivit är lite extremt.
Gör vad du tycker är bäst! Vad som får dig att må bra av.
Minimal kontakt är nog bra och att vara rak och ärlig!
Jag kan säga jag bröt helt, fast min var också precis som din och även slog mig flera ggr. Jag var 22 så jag fick nog tills slut. Ständig drama, aldrig hennes fel, hon var perfekt, utbrott, hatade min far, martyr och offer för allt. Skulder upp över öronen, vi barn skulle fixa allt. Bara jag jag jag, alltså mer ostabil kvinna har jag aldrig sett. Jag önskar att jag hade varit mer rak, vågat ta de tuffa samtal.
Ibland sade jag ifrån, fast då fick jag ju stryk.
Fast vet du, hon hade reagerat precis som din. Martyr och narcissist, så kanske inte ens lönt, men försök.
Efter jag bröt (och det var ett av hennes utbrott som fick mig att lämna hennes hus), så minns jag att hon kom in på mitt jobb nästan 4 år senare, med min syster som skyndade sig bort i butiken. Hon kom fram och frågade varför jag inte ringde. Jag svarade varför skulle jag? Hon svarade, för att jag är din mor. Jag svarade - Det är inte orsak nog! Så var den diskussionen slut. Hon vände och gick ut. Alltid ett offer, aldrig ta ansvar.
Mitt liv efter att ha släppt henne blev bättre, hon satte så mycket skuldkänslor, drama och skit på en, så kärleken tog slut, inte för jag hade fått så mycket alls av henne ändå. Så nej jag ångrar inget.
Har alltid saknat en mor, men inte henne. Jag hade andra omkring mig.
Det krävs en del av en att bryta med en förälder, du får verkligen tänka på hur det är för dig.
Hon kommer aldrig ändra sig tyvärr, det är nog för sent. Hon lever i sitt trauma (offer/martyr och hatet att er pappa lämnade och gick vidare), hon har säkert minst en diagnos, förutom narcissist. Och allt man gör mot dem är 100 ggr värre än något de gör mot en.
Min fick diagnosen Bipolär, fast jag tror hon hade annat också.
Ta hand om dig, fokusera på att vara en bra person och alla de personer som inte kan bete sig, som inte har någon självinsikt. Och som inte kan prata ut, eller ta ansvar och växa som individer håller man avstånd till. Eller bryter helt.
Lycka till