2026-05-02, 10:19
  #26821
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Som jag säger jag lägger inte energi på folks utseende om det inte ser ut som någon är sjuk och behöver vård.
Tycker det är tröttsamt finns så mycket mer än utseende.
Och jag håller med dig i det men du duckar helt andemeningen med mitt inlägg; att det är oärligt att med så många följare inte förklara hur denna fantastiska förvandling är möjlig. Du tycker att det är ok att inte säga det (om det nu är så, vi vet ju fortfarande inte)?
Citera
2026-05-02, 10:26
  #26822
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Ok. Dom kanske använt ja-sägaren ChatGPT eller Copilot. Jag frågade lite snabbt Opus, den bästa betal-modellen som Claude har och fick detta svar.
Du måste också ta med i beräkningen att en chattbot anpassar efter sig efter användaren för att vara så hjälpsam som möjligt. Detta innebär inte att den alltid kommer leverera sanningar, ansvaret att kolla upp sanningshalten ligger alltid på användaren. Om man tar en chattbots svar som sanningar kommer man få problem. Mycket troligt att det gäller all typ av kommunikation herr Hallgren har med sin chattbot.

Även om Opus har ”mer” rätt får man inte ta den som en garanti (även om ditt svar är ganska rimligt och bra). Du kanske borde jobba som Herr Hallgrens ”AI-assistent”! Han behöver helt klart hjälp med att navigera i AI-djungeln.
Citera
2026-05-02, 10:41
  #26823
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jag tycker det är positivt att feta tar hjälp att gå ner i vikt eftersom det påverkar hälsan positivt.

Lite töntigt att hålla Ozempic hemligt bara när det syns så väl.

Det är så vanligt numera med Semaglutid-läkemedel. Inget att skämmas för och produktionstakten har ökat så ingen "stjäl" läkemedel från diabetiker längre vad jag förstår.
Dessutom används inte Ozempic för fetma vanligtvis utan oftast Wegovy eller Mounjaro som inte förskrivs till diabetiker utan enbart är för fetmabehandling.
Jonna har inget att skämmas för om hon använder läkemedel, ej heller nån plikt att berätta för omvärlden hur hon går ner i vikt.
Det är väl bara att njuta av att kilon rasar och förbereda sig nedtrappningen.
Citera
2026-05-02, 11:41
  #26824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeirHansen
Hva mener du med kryptert?

Krypet? Nej, jag menar inte att någon är ett kryp.
Användarkonton som skriver om namn på chattar m.m. anser jag pratar om saker som inte är möjligt att förstå. Så jag funderade på vad som var meningen med att skriva sådana leet-speak-inlägg här i Joakim Lundell-tråden.
Citera
2026-05-02, 11:46
  #26825
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jag tycker det är positivt att feta tar hjälp att gå ner i vikt eftersom det påverkar hälsan positivt.

Lite töntigt att hålla Ozempic hemligt bara när det syns så väl.

Ozempic orsakar benskörhet eftersom skelettet bantar också, men kan inte återuppbygga sig, vilket gör att folk som gått på ozempic tvingas leva med benskörhet i resten av deras liv.

Med andra ord så kan det vara positivt om Jonna och Anjo struntar i att göra reklam för den drogen.

Låt dom blir smala, och leva med risken att deras smalben knäcks enkelt, om dom nånsin blir tjockisar igen.
Citera
2026-05-02, 12:05
  #26826
Avslutad
Har Expressen gjort nån artikel om Jockes "mördarna", de brukar vara snabba att skriva annars. De stackars betalande medlemmar som blivit utlovad underhållning mot betalning. Vem har satt käppar i hjulet för stackars Joakim, att de inte hängs ut så som det annars görs.
Citera
2026-05-02, 12:06
  #26827
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Och jag håller med dig i det men du duckar helt andemeningen med mitt inlägg; att det är oärligt att med så många följare inte förklara hur denna fantastiska förvandling är möjlig. Du tycker att det är ok att inte säga det (om det nu är så, vi vet ju fortfarande inte)?

Fast jag tycker inte att Jonna har någon skyldighet att berätta om sin viktnedgång det är hennes grej även fast hon har många följare.
Citera
2026-05-02, 12:14
  #26828
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ozempic orsakar benskörhet eftersom skelettet bantar också, men kan inte återuppbygga sig, vilket gör att folk som gått på ozempic tvingas leva med benskörhet i resten av deras liv.

Med andra ord så kan det vara positivt om Jonna och Anjo struntar i att göra reklam för den drogen.

Låt dom blir smala, och leva med risken att deras smalben knäcks enkelt, om dom nånsin blir tjockisar igen.

Man måste träna och lägga om kosten under tiden man står på Ozempic och andra liknande medel.

Annars riskerar man inte enbart skelettet. Träning förebygger benskörhet.
Citera
2026-05-02, 12:18
  #26829
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det är mycket som kostar för oss skattebetalare och där är nog fetman ett ganska litet problem jämfört med brottsligheten vi har i Sverige tex.

Förstår egentligen inte varför du gnäller både hon & Anjo som du skrivit hans tråd har ju gått ner i vikt så vad är problemet? ena stunden är dom feta och när det förändras är det också fel.

Det är väl bra att framhäva det positiva med viktnedgång?

När de börjar bli 40-50 år så blir det tuffare att både gå ner i vikt och börja träna.

Känsligt ämne?
Citera
2026-05-02, 12:21
  #26830
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Det är så vanligt numera med Semaglutid-läkemedel. Inget att skämmas för och produktionstakten har ökat så ingen "stjäl" läkemedel från diabetiker längre vad jag förstår.
Dessutom används inte Ozempic för fetma vanligtvis utan oftast Wegovy eller Mounjaro som inte förskrivs till diabetiker utan enbart är för fetmabehandling.
Jonna har inget att skämmas för om hon använder läkemedel, ej heller nån plikt att berätta för omvärlden hur hon går ner i vikt.
Det är väl bara att njuta av att kilon rasar och förbereda sig nedtrappningen.

Exakt!
Om man läser på lite om Ozempic så har det blivit väldigt strikt pga att det ska räcka till människorna som har diabetes som verkligen behöver det och få ett jämnare blodsocker.
Det fanns ju apotekare som plockade på sig för att sen kunna sälja själva.

Men som du säger Jonna har ingen skyldighet att berätta något trots många följare.
Citera
2026-05-02, 12:24
  #26831
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Har Expressen gjort nån artikel om Jockes "mördarna", de brukar vara snabba att skriva annars. De stackars betalande medlemmar som blivit utlovad underhållning mot betalning. Vem har satt käppar i hjulet för stackars Joakim, att de inte hängs ut så som det annars görs.

Mördarna ska sändas efter kurragömma och efter det kommer jagad, och sen mordgåtan Snart är dom uppe i 5000 medlemmar som varje vecka får påkostat content, dom har gjort det jättebra.
Citera
2026-05-02, 12:25
  #26832
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt!
Om man läser på lite om Ozempic så har det blivit väldigt strikt pga att det ska räcka till människorna som har diabetes som verkligen behöver det och få ett jämnare blodsocker.
Det fanns ju apotekare som plockade på sig för att sen kunna sälja själva.

Men som du säger Jonna har ingen skyldighet att berätta något trots många följare.

Lilla fröken Dubbelmoral som kommer springande för att kontrollera o h fördöma vad som skrivs om Jonna.

Aldrig sett dig komma till undsättning när det gäller vad som skrivs om Linnea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in