2026-05-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Oskar Sundqvist är en storvuxen forward, 1.90 lång, 100 kilo. Ingen poängmaskin, men en pålitlig och fysisk hockeyarbetare. Född i Boden, hockeyfostrad i Skellefteå, försvann till Nordamerika efter säsongen 2014/15. Har hunnit bli 32 år och borde, yucker jag, fundera på att komma tillbaka till Skellefteå AIK snart. Tror han skulle vara nyttig. Ser att han har utgående kontrakt med St.Louis Blues:

https://www.eliteprospects.com/player/41621/oskar-sundqvist

Vann även SC med Blues och fick mycket beröm då ”Sunny”. Har dock runnit mycket vatten under broarna sedan dess. Är i en kraftig nedförsbacke karriärsmässigt. Kan ev göra lite nytta i en fjärdelina med till exempel Backlund (om han kommer) och Heineman. Lite överraskad att han blev uttagen faktiskt även om jag gillade vad han gjorde för några år sen.
Citera
2026-05-01, 17:07
Medlem
Vi skulle behöva få in några centrar. Wennberg och Lindholm (om Bruins åker) och Backlund. Inga stjärnor men stabila.

E. Pettersson vill jag aldrig se igen. Zibanejad är ägd av sin fru så tror absolut inte att han kommer.

Komplettera det med Anton och Filip Forsberg, Broberg, Forsling, och Edvinsson, Sandin-Pellikka och 2-3 till från NHL till så blir det kul att titta på iaf.
Senast redigerad av AcademicDream 2026-05-01 kl. 17:10.
Citera
2026-05-01, 17:24
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Vi skulle behöva få in några centrar. Wennberg och Lindholm (om Bruins åker) och Backlund. Inga stjärnor men stabila.

E. Pettersson vill jag aldrig se igen. Zibanejad är ägd av sin fru så tror absolut inte att han kommer.

Komplettera det med Anton och Filip Forsberg, Broberg, Forsling, och Edvinsson, Sandin-Pellikka och 2-3 till från NHL till så blir det kul att titta på iaf.
Wennberg har tackat nej.
Citera
2026-05-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Wennberg har tackat nej.

Jaha okej, har han angett nån orsak? Hittar ingen info om det (efter en snabbgoogling).
Citera
2026-05-01, 18:56
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Oskar Sundqvist är en storvuxen forward, 1.90 lång, 100 kilo. Ingen poängmaskin, men en pålitlig och fysisk hockeyarbetare. Född i Boden, hockeyfostrad i Skellefteå, försvann till Nordamerika efter säsongen 2014/15. Har hunnit bli 32 år och borde, yucker jag, fundera på att komma tillbaka till Skellefteå AIK snart. Tror han skulle vara nyttig. Ser att han har utgående kontrakt med St.Louis Blues:

Det där är en spelare jag gillar skarpt, helt i min smak. Oerhört värdefull lagspelare.
Jag ser ingen anledning att han bör dra hemåt redan dock. 32 år och gör det väl inte dåligt där borta än. Men jag förstår ju att fans gärna vill ha hem sådana spelare innan de går med krycka.
Citera
2026-05-01, 19:13
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

En bra spelare, vill tydligen spela i något av lagen Luleå eller Skellefteå om han vänder tillbaka till SHL. Tror att VM-laget blir bättre om Oskar ansluter.
Citera
2026-05-01, 20:07
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Hur stor chans tror ni att alla JVM gubbar från gårdagens match kommer med i VM-truppen? Hur många av dem kommer med och vilka isåfall?

Det är alldeles för länge sedan Sverige presterade på den nivån man bör på mästerskap så nu är det bannimej dags att generationsväxla något enormt när våra supertalanger sköljer fram över hockey-Sverige!

Att ta med NHL spelare bara för att de spelar i världens bästa liga har ju inte funkat. Något generiskt svenskt namn från Pingvinerna kommer inte göra stordåd den här gången heller....
Citera
2026-05-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det där är en spelare jag gillar skarpt, helt i min smak. Oerhört värdefull lagspelare.
Jag ser ingen anledning att han bör dra hemåt redan dock. 32 år och gör det väl inte dåligt där borta än. Men jag förstår ju att fans gärna vill ha hem sådana spelare innan de går med krycka.

Har också alltid gillat honom. Är dock en bit ifrån när han var som bäst. Bör dock vara tilltänkt i en roll längre ner i hierakin.
Citera
2026-05-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
Hur stor chans tror ni att alla JVM gubbar från gårdagens match kommer med i VM-truppen? Hur många av dem kommer med och vilka isåfall?

Det är alldeles för länge sedan Sverige presterade på den nivån man bör på mästerskap så nu är det bannimej dags att generationsväxla något enormt när våra supertalanger sköljer fram över hockey-Sverige!

Att ta med NHL spelare bara för att de spelar i världens bästa liga har ju inte funkat. Något generiskt svenskt namn från Pingvinerna kommer inte göra stordåd den här gången heller....

Inte jättestor. Men det beror på vilka som vill komma av de som inte spelar vidare i SC. Tror dock på Stenberg, Frondell och Björck. Hoppas att de får fortsätta oavsett vilka som säger sig vilja ansluta.
Citera
2026-05-01, 23:49
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream

Lyssnade på henne när hon gästade Sporthuset i avsnitt 549 för några veckor sen. Hon försvarade Sam Hallam och tyckte det var bedrövligt vad han fått utstå under OS. Med det i åtanke låter det snarare troligt att Mika kommer till VM. Fast vad vet jag.

Hon lät som en blandning av en kvällstidningsjournalist och Mikas agent. Nog ingen man sätter sig på i första taget. Kanske inte ens Mika själv.
Citera
2026-05-02, 07:49
Medlem
Boston utslaget Inatt. Då kan Hampus Lindholm bli tillfrågad. Hoppas på det!

Men han fick en reserv plats i OS så är väl att hoppas på för mycket.
Citera
2026-05-02, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Boston utslaget Inatt. Då kan Hampus Lindholm bli tillfrågad. Hoppas på det!

Men han fick en reserv plats i OS så är väl att hoppas på för mycket.

Hampus är en personlig favorit. Verkar vara en skön kille. Hoppas på det jag med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in