2026-04-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Är detta ett skämt eller visas vm på viaplay?

Landslaget i världsmästerskap, inte på tv. Vilket jävla skämt

Och det ska skapa större intresse?

Tror jag la in det när jag skapade tråden.

Men de har väl alltid varit de kanalerna de senaste åren?
Citera
2026-04-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Jo, det är sant. Även SHL-spelare man ser till vardags, svensk hockeys hjältar på hemmaplan, får chansen att visa upp sig i landslaget.

En idé hade kunnat vara att köra ett EM istället för VM under OS-år. En Europamästare koras var fjärde år och får därför status. Tja, det blir ju som ett VM fast utan Kanada och USA (och Kazakstan). IIHF hade dragit in pengar på det också.

Ett EM blir ju nästan ett CHL light. Tror inte de dragit så stort intresse. Tror inte man ska börja ruckla för mycket i grejerna. Tycker VM är ett trevligt tillskott på våren att spåna på, man behöver inte följa varenda match till punkt och pricka, de är lite de fina i kråksången med VM.
Citera
2026-04-29, 22:30
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Tror jag la in det när jag skapade tråden.

Men de har väl alltid varit de kanalerna de senaste åren?
Med undantag för de år TV4 haft VM (och SVT något år?!) har MTG:s kanaler med TV3 i spetsen sänt sedan 1989.

Han kanske menar att VM i år bara går i Viaplays app/på nätet och inte i en reguljär tv-kanal?

Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Ett EM blir ju nästan ett CHL light. Tror inte de dragit så stort intresse. Tror inte man ska börja ruckla för mycket i grejerna. Tycker VM är ett trevligt tillskott på våren att spåna på, man behöver inte följa varenda match till punkt och pricka, de är lite de fina i kråksången med VM.

Du menar att en del länders bästa klubblag är detsamma som sina landslag? Det kanske stämmer i viss utsträckning.

Vet inte om jag tror på idén om ett hockey-EM heller. Det spelades EM inom ramen för VM förr i tiden men det var ett konstigt, svårgreppat koncept. Sverige vann det sista EM:et som spelades vill jag komma ihåg.

(Om inte JVM är det riktiga VM numera ändå. Det går helt eller delvis i SVT och under jul- och nyårshelgerna.)
Senast redigerad av Tavastehus 2026-04-29 kl. 22:36.
Citera
2026-04-30, 11:05
Medlem
bridgeblandnings avatar
Penguins utslagna inatt, vilket frigör Erik Karlsson, Filip Hållander, Rickard Rakell och Elmer Söderblom.
Citera
2026-04-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Penguins utslagna inatt, vilket frigör Erik Karlsson, Filip Hållander, Rickard Rakell och Elmer Söderblom.

Söderblom skulle vara en fröjd med lite pansarvagn i VM.
Känns som han är mer sugen när brorsan redan är klar.

Hållander var en upcomer innan skadan, vet inte om han kommit tillbaka helt än.

Rakell och Karlsson är för bekant med Sam's spelidé och antagligen inte särskilt sugna. Förmodligen ett sabbatsår för många tills Grönborg klivit på igen.
Citera
2026-04-30, 20:11
Medlem
Debutanterna levererar mot Schweiz. Känns faktiskt spännande för en gångs skull. Gillar vad man får se av Frondell.
Citera
2026-04-30, 20:31
Medlem
Får se hur det ser ut mot lite bättre motstånd i helgen.
Citera
2026-05-01, 08:23
Medlem
bridgeblandnings avatar
Dallas och Edmonton utslagna, vilket frigör Nils Lundkvist, Oskar Bäck och Mattias Ekholm. Men också McDavid för Kanada...
Citera
2026-05-01, 08:50
Medlem
m4tt145s avatar
Roligt att se ungdomarna igår. Safe to say att framtiden ser enormt ljus ut för svensk hockey.
Citera
2026-05-01, 11:03
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Dallas och Edmonton utslagna, vilket frigör Nils Lundkvist, Oskar Bäck och Mattias Ekholm. Men också McDavid för Kanada...
McDavid kommer inte spela VM.
Citera
2026-05-01, 16:02
Medlem
Oskar Sundqvist klar för VM.

Aldrig hört det namnet förr faktiskt.

Jag väntar fortfarande på att Rögle fostrande Hampus Lindholm ska bli tillfrågad.
Citera
2026-05-01, 16:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Oskar Sundqvist klar för VM.

Aldrig hört det namnet förr faktiskt.

Jag väntar fortfarande på att Rögle fostrande Hampus Lindholm ska bli tillfrågad.

Oskar Sundqvist är en storvuxen forward, 1.90 lång, 100 kilo. Ingen poängmaskin, men en pålitlig och fysisk hockeyarbetare. Född i Boden, hockeyfostrad i Skellefteå, försvann till Nordamerika efter säsongen 2014/15. Har hunnit bli 32 år och borde, yucker jag, fundera på att komma tillbaka till Skellefteå AIK snart. Tror han skulle vara nyttig. Ser att han har utgående kontrakt med St.Louis Blues:

https://www.eliteprospects.com/player/41621/oskar-sundqvist
Senast redigerad av Ezzelino 2026-05-01 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in