2026-04-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Ge några exempel om du vill - för oss obildade & ointresserade av religion för att ha orkat läsa Koranen, Bibeln eller Torah osv i sin helhet, delar eller om något alls. Man kanske borde ha läst och lärt om dessa religiösa ideologier vid det här laget... Försökte med Koranen, försökte med bibeln någon gång men fann inte intresset, tålamodet, poängen 🙄 men man borde väl veta vad dessa religiösa fanatiker faktiskt tror och motiverar deras beteenden & mål etc. zzzZZZZZZZzzz

Alltså det är rätt lätt att hitta diverse sjukliga citat från talmud om man söker lite och på rätt ställen. Svårare att söka på Google och Youtube numera till skillnad från förr när det var lite friare och inte lika mycket censur. Den som tvivlar på det jag och andra "antisemiter" skriver kan alltid försöka hitta källan själva om de vill ha det bekräftat. Talmuds som säljs i affärer har jag märkt är rejält förkortade versioner som förmodligen skurit bort allt "otrevligt".

Och sedan, grejen med dessa texter är att ursäkterna haglar. T.ex. det nämns att Jesus (fast med ett kodnamn) kokas i avföring och säd i helvetet, vilket judar och filosemiter hävdar att det inte alls är Jesus som det handlar om, men som rabbiner erkänner är fallet när de inte har någon press på sig. Står även att "även de bästa av icke-judarna bör dödas". Det hävdas att icke-judar inte är riktiga människor och att vi snarare är djur och boskap. Det står att det är okej att stjäla och döda icke-judar, medan motsatsen givetvis är strikt förbjudet. Osv osv. Som sagt information om detta finns, dock svårt att hitta på Youtube och Google som sagt. Sedan hävdas hit och dit om att det är "taget ur sin kontext" men inget förändrar ju att det är detta som står i talmud. Inte konstigt varför Martin Luther som studerade deras språk och läste deras texter blev en passionerad antisemit, liksom många tidigare påvar.

Om du inte väljer att tro på det jag skriver, så är det okej för jag orkar inte tjafsa med folk på internet om detta. Om du misstror mig men ändå är nyfiken så får du väl gräva djupare. Men använd inte judiska rabbiner som källor eller kraftigt förkortade versioner av talmud. Den babyloniska talmud är extremt lång och inget man läser på ett år.

Men här är en liten kort video:

https://rumble.com/v6us3jf-the-talmud-blueprint-of-the-pharisees-foundation-of-the-synagogue-of-satan-.html?e9s=src_v1_ s%2Csrc_v1_s_o&sci=45a8e2d5-b2f1-4927-acaa-7744075c8647
Citera
2026-04-30, 23:14
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Nu tar ni och googlar islams expansion sedan 600 ekr.
Därefter kan ni antisemiter och antisionister googla judendomens expansion sedan 2000 fkr.
Du överlämnar ansvaret för att besvara min fråga till en sökmotor. Du har alltså inget svar själv.

Islam spreds från Muhammed och i de riktningar han valde att förflytta sig. Hur spridningen sedan gick till efter hans död är svårare att veta, men riktigt säkert är nog att sekulära länder inte islamiserades under de första århundradena efter Muhammeds död.

Du tänker dig att det skulle vara lättare nu än någonsin tidigare i historien för ett sekulärt land att gå från att vara sekulärt till att bli religionsstyrt, eller kanske du inte vet eller bryr sig om vad sekularism innebär.

Hur kristnades Europa? Romerske kejsaren Konstantin blev själv kristen och gjorde det därför tillåtet för andra att bli det istället för att dessa skulle dömas til döden för att deras religion inte var den romerska. I slutet av samma kejsares liv var det dödsstraff på att vara allt annat än kristen. Så spreds kristendomen; genom hot om att bli dödad om man vägrade.

Du kallar mig antisemit och antisionist utan någon anledning.
Citera
2026-04-30, 23:16
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Christopher Hitchens har sagt det länge...
Vad har Hitchens sagt? Han är död, så han har inte sagt något på ett antal år.
Citera
2026-05-01, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Det enda jag vet med säkerhet är att man aldrig ska acceptera att bli driven från sitt egna land. Kolla Israel, kolla Palestina

Jag håller med, dock så tycker jag inte vårt folk ska förinta oss själva i ett krig och en situation som någon annan har placerat oss i och som vi inte har med att göra.

Jag förespråkar att vi ska bli erkända som en egen folkgrupp så vi kan få ha egna områden inom vårt land. Det är den sista demokratiska lösningen. Fungerar inte detta så är alternativen att bruka våld eller emigrera. Man kan försöka att inofficiellt segregera bäst man kan men staten kommer tvinga våra barn att gå i blandade skolor och dagis så det går aldrig att komma undan helt. Och det är alltid våra barn och kvinnor som betalar priset för det.

Du förespråkar alltså då våld mellan dessa alternativ? Hur tror du detta kommer uppfattas av omvärlden? Vi kommer inte ha en enda allierad på vår sida och de kommer måla upp oss som ondskan själv. Det slutar knappast bra för vårt folk.
Citera
2026-05-01, 06:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Jag hoppas verkligen att du inser att det var judarna som möjliggjorde terror attacken för att kunna utplåna en stor del av Gaza! Israel offrar sina egna för "The Greater Israel".

Hur många israeliska bosättningar är det i Gaza enligt dig?
Citera
2026-05-01, 06:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Alltså det är rätt lätt att hitta diverse sjukliga citat från talmud om man söker lite och på rätt ställen. Svårare att söka på Google och Youtube numera till skillnad från förr när det var lite friare och inte lika mycket censur.

Nej det är inte svårt alls. De har bara plockat bort idiotsidorna som ljuger om vad som står. Du kan fortfarande söka i Talmud online: https://www.sefaria.org/texts/Talmud
Citera
2026-05-01, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Jag håller med, dock så tycker jag inte vårt folk ska förinta oss själva i ett krig och en situation som någon annan har placerat oss i och som vi inte har med att göra.

Jag förespråkar att vi ska bli erkända som en egen folkgrupp så vi kan få ha egna områden inom vårt land. Det är den sista demokratiska lösningen. Fungerar inte detta så är alternativen att bruka våld eller emigrera. Man kan försöka att inofficiellt segregera bäst man kan men staten kommer tvinga våra barn att gå i blandade skolor och dagis så det går aldrig att komma undan helt. Och det är alltid våra barn och kvinnor som betalar priset för det.

Du förespråkar alltså då våld mellan dessa alternativ? Hur tror du detta kommer uppfattas av omvärlden? Vi kommer inte ha en enda allierad på vår sida och de kommer måla upp oss som ondskan själv. Det slutar knappast bra för vårt folk.

Finns det ens en lösning utan våld i dagens läge?
Citera
2026-05-01, 11:34
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du överlämnar ansvaret för att besvara min fråga till en sökmotor. Du har alltså inget svar själv.

Islam spreds från Muhammed och i de riktningar han valde att förflytta sig. Hur spridningen sedan gick till efter hans död är svårare att veta, men riktigt säkert är nog att sekulära länder inte islamiserades under de första århundradena efter Muhammeds död.

Du tänker dig att det skulle vara lättare nu än någonsin tidigare i historien för ett sekulärt land att gå från att vara sekulärt till att bli religionsstyrt, eller kanske du inte vet eller bryr sig om vad sekularism innebär.

Hur kristnades Europa? Romerske kejsaren Konstantin blev själv kristen och gjorde det därför tillåtet för andra att bli det istället för att dessa skulle dömas til döden för att deras religion inte var den romerska. I slutet av samma kejsares liv var det dödsstraff på att vara allt annat än kristen. Så spreds kristendomen; genom hot om att bli dödad om man vägrade.

Du kallar mig antisemit och antisionist utan någon anledning.

Du behöver googla eftersom du inte tycks förstå att islam expanderar med hjälp av text- och målstyrd erövring. Erövringen sker på olika sätt. Islam i modern tider bryter ned länder för fullt, Iran är ett utmärkt exempel, Libanon ett tredje, England och andra länder i Europa ytterligare exempel. För varje extra muslim i en demokratisk sekulär/kristens nation skapas än större friktion.

Är man emot judars existens är man antisemit.
Är man emot Israels existens är man antisionist.
Är man av åsikten att judar och israel bedriver ett maktövertagande genom att finansiera islamister som ska starta världskrig osv osv osv - så är det en gammal antisemitisk och antisionistisk konspiration.
Citera
2026-05-01, 14:22
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Är man emot judars existens är man antisemit.
Är man emot Israels existens är man antisionist.
Är man av åsikten att judar och israel bedriver ett maktövertagande genom att finansiera islamister som ska starta världskrig osv osv osv - så är det en gammal antisemitisk och antisionistisk konspiration.
Judar har rätt att existera. Jag har ingen önskan om att de ska försvinna.

Israel är ett land med rätt att existera. Om det ska styras av enbart den tolkningen av sionism som den nuvarande regeringen gör, det är en annan fråga.

Judar bedriver inget maktövertagande genom finansiering av islamister med målet att starta världskrig.

Det är märkligt att du påstår istället för att fråga. Hade du frågat om jag är antisemit och/eller antisionist så hade jag svarat uppriktigt och ärligt och svaret på bägge frågorna hade blivit nej.
Citera
2026-05-01, 14:46
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Judar har rätt att existera. Jag har ingen önskan om att de ska försvinna.

Israel är ett land med rätt att existera. Om det ska styras av enbart den tolkningen av sionism som den nuvarande regeringen gör, det är en annan fråga.

Judar bedriver inget maktövertagande genom finansiering av islamister med målet att starta världskrig.

Det är märkligt att du påstår istället för att fråga. Hade du frågat om jag är antisemit och/eller antisionist så hade jag svarat uppriktigt och ärligt och svaret på bägge frågorna hade blivit nej.

Antisemiter och antisionister brukar inte erkänna sina diagnoser, i annat fall brukar de neka antisemistism och stolt erkänna att de är antisionister - vilket dessvärre även blir antisemistim eftersom israelism och judaism hänger ihop.

Av ditt svar att döma, och vad du valde att utelämna, verkar det som att du är av åsikten att israel bedriver ett maktövertagande genom att finansiera islamister som ska starta världskrig osv osv osv - vilket är en gammal antisemitisk och antisionistisk konspiration.
Citera
2026-05-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Ni måste se denna videon av Tommy Robinson, originalet är 2 timmar ca men denna är nerklippt till 25 minuter.

https://www.youtube.com/watch?v=8u8pMdVWDiM

Tommy förklarar verkligen hur Islam tänker ta över världen, och visar även med en hel del klipp i presentationen om det hela, alltså det är så jävla skrämmande så ja jag vet inte vad jag ska säga..

Hur muslimerna emigrerar och ser till att föda fler barn än original befolkningen.

Hur de kommer att använda våran demokrati emot oss via korkade jävla vänster människor.

Att alla muslimers syfte är Jihad mot kristna och andra religioner, men det är ju mest vi i väst som är korkade nog att låta dessa mass immigrera, vad jag vet så river Kina tex moskéer

Ja jag kommer nog inte behöva uppleva detta helvete, men mina barn och barn barn kommer säkerligen....

Deras slutmål är Sharia law

De pratar om 2050 vad tror ni? Det som händer nu i västvärlden är ett kollektivt självmord enligt mig.....

Du har tittat på en youtubevideo och utnämnt dig själv till professor inom religionsvetenskap, intressant.
Alla muslimer är inte fanatiker som sitter hemma och planerar jihad mot kristna och judar.
Det finns rötägg i alla korgar.
Citera
2026-05-01, 15:32
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Antisemiter och antisionister brukar inte erkänna sina diagnoser, i annat fall brukar de neka antisemistism och stolt erkänna att de är antisionister - vilket dessvärre även blir antisemistim eftersom israelism och judaism hänger ihop.

Av ditt svar att döma, och vad du valde att utelämna, verkar det som att du är av åsikten att israel bedriver ett maktövertagande genom att finansiera islamister som ska starta världskrig osv osv osv - vilket är en gammal antisemitisk och antisionistisk konspiration.
Israel utan judar är inget Israel. Det är ett judiskt land. Att Israel, utan judar, skulle bedriva maktövertagande genom finansiering av islamister för att starta världskrig och att denna uppfattning samtidigt är en gammal antisemitisk och antisionistisk konspiration är förstås inte möjliga att kombinera. Konspirationsteorin förutsätter att judar finns och att dessa har inflytande över Israel.

Du resonerar som en robot. Googla fram en captcha för att säkerställa att du är en människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in