Citat:
Ge några exempel om du vill - för oss obildade & ointresserade av religion för att ha orkat läsa Koranen, Bibeln eller Torah osv i sin helhet, delar eller om något alls. Man kanske borde ha läst och lärt om dessa religiösa ideologier vid det här laget... Försökte med Koranen, försökte med bibeln någon gång men fann inte intresset, tålamodet, poängen 🙄 men man borde väl veta vad dessa religiösa fanatiker faktiskt tror och motiverar deras beteenden & mål etc. zzzZZZZZZZzzz
Alltså det är rätt lätt att hitta diverse sjukliga citat från talmud om man söker lite och på rätt ställen. Svårare att söka på Google och Youtube numera till skillnad från förr när det var lite friare och inte lika mycket censur. Den som tvivlar på det jag och andra "antisemiter" skriver kan alltid försöka hitta källan själva om de vill ha det bekräftat. Talmuds som säljs i affärer har jag märkt är rejält förkortade versioner som förmodligen skurit bort allt "otrevligt".
Och sedan, grejen med dessa texter är att ursäkterna haglar. T.ex. det nämns att Jesus (fast med ett kodnamn) kokas i avföring och säd i helvetet, vilket judar och filosemiter hävdar att det inte alls är Jesus som det handlar om, men som rabbiner erkänner är fallet när de inte har någon press på sig. Står även att "även de bästa av icke-judarna bör dödas". Det hävdas att icke-judar inte är riktiga människor och att vi snarare är djur och boskap. Det står att det är okej att stjäla och döda icke-judar, medan motsatsen givetvis är strikt förbjudet. Osv osv. Som sagt information om detta finns, dock svårt att hitta på Youtube och Google som sagt. Sedan hävdas hit och dit om att det är "taget ur sin kontext" men inget förändrar ju att det är detta som står i talmud. Inte konstigt varför Martin Luther som studerade deras språk och läste deras texter blev en passionerad antisemit, liksom många tidigare påvar.
Om du inte väljer att tro på det jag skriver, så är det okej för jag orkar inte tjafsa med folk på internet om detta. Om du misstror mig men ändå är nyfiken så får du väl gräva djupare. Men använd inte judiska rabbiner som källor eller kraftigt förkortade versioner av talmud. Den babyloniska talmud är extremt lång och inget man läser på ett år.
Men här är en liten kort video:
https://rumble.com/v6us3jf-the-talmud-blueprint-of-the-pharisees-foundation-of-the-synagogue-of-satan-.html?e9s=src_v1_ s%2Csrc_v1_s_o&sci=45a8e2d5-b2f1-4927-acaa-7744075c8647