Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Jag undersöker och söker information. Detta genom att ställa frågor och förhoppningsvis bli upplyst om vad som är fakta.
Innan jag tydliggör att det är vad jag gör så anklagar du mig för att vara ointresserad av information och efteråt så anklagar du mig för att vara ohederlig som debattör. Då blir det blir svårt att veta hur jag ska formulera mig.
Beroende på vilka delar av nazismen som du ifrågasätter så finns det risk för att jag kallar dina utsagor för åsikter. Delarna jag syftar på är de som är vedertagna fakta.
Om en massa muslimer tillsammans tycker saker om apostasi och inte accepterar religionsfrihet så är det deras gemensamma åsikter. Vad ska vi göra åt det? Ändra deras åsikter genom propaganda? Svenska statens ställning är fortfarande att religionsfrihet är rådande.
Islamisering betyder? Att fler och fler konverterar till islam och att personer med den religionen bosätter sig här? Konverteringsstatstiken har jag ingen koll på, men det är inte heller avgörande för varken religionsfrihetens eller sekularismens framtid. Religionsfriheten innebär att staten inte kan gå in och kräva en religion eller kräva att alla är ateister. Det har med vad statens makt är att göra och inget med hur många som accepterar att religionsfrihet råder.
Demokratin är grundlagsfäst. Ändringar av grundlagar är komplicerade, tar tid och har flera inbyggda säkerhetsfunktioner. Vad som accepteras är inte enbart underställt folkviljan utan har även andra spärrar. Demokratin är ingen dokusåpa.
Gränsen för yttrandefriheten går vid hot, förtal, hets, brottsuppvigling osv. Den behöver inte fler inskränkningar. Vissa vill ta bort lagen om hets mot folkgrupp för att kunna hata oinskränkt (och likaledes bli hatade själva). Religionsfriheten kan behöva stärkas på sätt som skyddar människor från tvång och skada, men jag är ingen jurist. Bryter religionens anhängare mot lagen så finns ett straffansvar hos var och en av dessa förbrytare - religiösa skäl är inte förmildrande. Lagen står över sagorna och lögnerna om verkligheten som kallas religioner.
Islam är väl genom Koranens ord om att det inte ska finnas tvång i religion den enda religionen som är uttalat tillåtande av andra religioner? Fri- och rättigheter för kvinnor, homosexuella och oliktänkare är starka här pga avsaknaden av religiöst inflytande på lagstiftningen och politiken. En verklighet där en sekt som t ex Jehovas vittnen hade haft större makt över landet hade sett en tillvaro i Sverige mycket mer lik den i valfritt land i Mellanöstern där islam utgör statsskick.
Såväl islam som den islamiska kulturen är intoleranta, dominanssökande, våldsbejakande och detta härleds i texterna. Länken mellan religionen/ideologin/doktrinen och dess praktiska konsekvenser för folks värderingar och beteenden är tydlig. Fakta.
Annars har man inte läst koranen eller sunnan eller fått till ett ordentligt samtal med muslimer. Eller så är man politiskt förblindad av sitt förakt för saker och ting som har med högern att göra. Eller så är man en omogen ung person, dum i huvudet och/eller ljuger om innehållet. Inte propaganda.
Regler och lagar existerar inte i ett vakuum. Demografin har betydelse för ett lands kultur, normer, regler, lagar och grundlagar. Muslimer uppmanas tom att även arbeta inom systemet (att missbruka demokratin) för att uppnå dominans. Alla religioner är inte lika precis som att ideologier är olika.
"Democracy is not a state. It is an act, and each generation must do its part."
— John Lewis
Demokratin är absolut bräcklig. Massinvandringen till Sverige har lett till demografiska spänningar, kriminalitet, segregation och korruption på ett sätt som har varit systemhotande (offentlig dokumentation, Justitiedepartementet).
Om stora antal muslimer (redan evident) eller japaner eller somalier eller amerikaner invandrar till Sverige så kommer Sverige inte att vara samma land längre, särskilt om massinvandringen kommer från diametralt annorlunda kulturer. Visst är det inte reglerna och författningarna (som de är skrivna på papperet) som börjar utmanas direkt men i samband med att institutionernas/myndigheternas integritet och rättssäkerheten börjar urholkas (svenska myndigheter har infiltrerats och korrumperats), så kan en kultur dominera mer och desto mer mark.
Även om Tryckfrihetsförordningen kan betraktas som något positivt och att Sverige råkar vara bättre än t ex England i detta avseende, så har vi inte yttrandefrihet i Sverige. Hat är ju bara en känsla. Du får hata precis hur mycket du vill. Att älska en (dålig) idé (som alla dessa islamistvurmare för t ex Hamas och Hezbollah (terrororganisationer) som vill avveckla systemen i väst osv) kan ha precis lika stora konsekvenser. Staten bestraffar aldrig uttryck på vare sig vänster sida eller den muslimska, utan inriktar sig uteslutande på det som utger sig för att ha med högern att göra. Hets mot folkgrupp innebär inte att man har yttrandefrihet utan det är ett trubbigt instrument som en subjektiv diskriminering.
Och jag har övertygad om att du aldrig skulle trivialisera nazisters åsikter på samma sätt...
"Nämen det är ju bara deras åsikter så vad ska vi göra åt det?"... Vi ska utnyttja den begränsade yttrandefriheten vi har för att absolut bekämpa dåliga idéer. Så att förhoppningsvis liberaler och vänsterfolk slutar att vara nyttiga idioter, börjar stå upp för liberala värderingar och utkräver ansvar för dåliga idéer.
Koranen är uttryckligen tillåtande av icke-troende/andra religioner?
Läs koranen och sunnan! Finns inget tillåtande alls av otrogenhet utan är som en röd tråd genom skrifterna.