Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Vi borde titta på hur dom andra människoaporna hanterar brottslingar. Vi är ju den enda arten som har problem med kriminalitet, övriga arter löser problemet direkt med hot eller våld om det behövs.
Vad som skiljer människan från djuret är vårt abstrakta tänkande.
Djur agerar på impulsen från känslan. Och för att slippa onödiga konflikter formar dom hierarkier.
Att
i alla lägen främja den direkta reciprocitetens logik som vi ser hos djur, leder till brist på opartiskhet, vedergällning, korruption, nepotism, eroderat förtroende osv.
Med andra ord, du kan inte ställa dig över lagen.
Och Sverige kommer alltid att försvara demokratin.