2026-05-01, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Skriker av Sövning? Inte troligt. Mer troligt han använt hammaren för att sedan strypa henne. Tror även han kört på henne lätt med bilen.

Kan bli problem med bevisning för mord efter styckningen tyvärr!

Pataloger vet nog hur de hittar bevis ändå..
Det syns på vävnaden och blodbanor vad som skett överlag...

Tror också att Polisens tekniker har hittat gott om bevis angående brottet och tillhyggen...
Citera
2026-05-01, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Hur tror ni horungen har det i häktet?

Troligtvis väldigt isolerad, är nog en tidsfråga att något kommer att hända...
Om inte där så på kåken...
Troligtvis ser eventuellt plitarna mellan fingrarna när det gäller dårens framtid...
Citera
2026-05-01, 08:12
Medlem
Citat:
Hur tror ni horungen har det i häktet?
De är ingen dans på rosor i häktet kan jag lova.
Kommer säkert mörda igen om hen någonsin släpps
Citera
2026-05-01, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad som framkommit av källor till media är att polisen tror att M*y avlidit redan på plats vid överfallet. Detta är naturligtvis en osäker uppgift.

Och som du säger, media får ibland "saker om bakfoten" av olika skäl. Källornas säkerhet kan också variera, och uppgifter i början av en utredning kan komma att ändras.

Från Grevens sammanfattning:

" My ströps i samband med överfallet.
Enligt uppgifter till TV4 misstänker polisen att My dog redan vid överfallet utanför tågstationen.
"

Det känns säskilt osäkert nu med de nya uppgifterna att man ännu väntar på det slutgiltiga obduktionsbeskedet, vilket får mig att tänka på mordet av Tove, där det rättsliga rådet fick vittna om sina slutsatser om dödsorsaken i hovrätten.

Om det nu stämmer att utredningen pekar på att M*y avlidit redan vid överfallet, funderar jag på hur man kunnt sluta sig till detta. Ev hemmagjort handfängsel blev kvar på platsen, liksom hammaren. Det kan ha varit ett överfall som syftade till bortförande i första steget, men som visade sig svårre än Robin trodde.

Om man nu har indicier som tyder på ett dödande på plats, och även en adress som antyder att M*y redan var död när transporten bort från platsen skedde, är det inte konstigt att man har angett en adress?

Jag känner mig ganska säker på att man inte får veta den bevisning/indier som åklagaren lägger fram vid häktningsförhandlingen. Att man skulle lita på uppgifter från Robin som bevisning i en häktningsförhandling, behöver stödas av annan bevsining.

Kan det vara så att man har något som övervakningsbilder, eller liknande som visar att M*y kan vara avliden när hon förs till bilen? Kan Robin flyttat kroppen till bilen och passerat en övervakningskamerar eller en bil; vittnen som sett något? Därav adressen, kanske i den del som inte är offentlig`?
Robin fick panik när my skrek och de var allin som gällde den natten. Om jag inte minns fel så kanske överfallet finns på video(?)men den lär vi ju inte få se. De grämer mig verkligen att hon hade sån maximal otur medans han hade maximal tur att hon var den enda som klev av o gick den riktningen
Citera
2026-05-01, 08:34
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De är ingen dans på rosor i häktet kan jag lova.
Kommer säkert mörda igen om hen någonsin släpps

Det är av yttersta vikt att han inte får byta kön och sitta med kvinnor.
Inte för att jag bryr mig om kvinnliga interner (dessutom har bögen inte en suck mot de feta psykopatbrudarna där inne).
Han ska inte få nöjet att leka tjej när han in fact hatar oss och brukar dödligt våld mot oss.
Nu får samhället markera och säga:
Leken är över.
Du är en spinkig fjolla med eyeliner som utövar våld mot kvinnor. Då kan du tamejfan inte sitta med dom. Du ska sitta med andra kvinnohatande våldsmän som är betydligt större och starkare än dig.
Inget jävla smink ska du få ha heller. Man up
Citera
2026-05-01, 08:42
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Inte för att jag bryr mig om kvinnliga interner (dessutom har bögen inte en suck mot de feta psykopatbrudarna där inne).
Han ska inte få nöjet att leka tjej när han in fact hatar oss och brukar dödligt våld mot oss.
Leken är över.
Du är en spinkig fjolla med eyeliner som utövar våld mot kvinnor. Då kan du tamejfan inte sitta med dom. Du ska sitta med andra kvinnohatande våldsmän som är betydligt större och starkare än dig.

Mycket väl talat
Citera
2026-05-01, 08:48
Medlem
Citat:
Leken är över.
Bra där.
Hans juridiska kön var man när han gjorde brottet och ska döms som det också.
Han borde inte ha några rättigheter alls, speciellt inte att bli "kvinna" - det blir den tönten aldrig.
Citera
2026-05-01, 09:31
Medlem
AIAdventurers avatar
Polisen söker vittnen till bortförandet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1461057
Citera
2026-05-01, 09:38
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
När hon klivit av tåget har hon av allt att döma gått promenadvägen som går längs med spåret för att sedan fortsätta Tallsätravägen mot Rosstorpsbacken. Vid cirka klockan 01.30 blir hon överfallen och det sker på Tallsätravägen i höjd med fotbollsplanen Berga IP.
Citat:
Att polisen nu söker fler uppgifter handlar om att man i utredningen vill försäkra sig om att alla vittnesuppgifter kommit in. Det handlar också om att så långt det är möjligt kartlägga händelseförloppet och vad som skett under den aktuella natten.

https://polisen.se/aktuellt/hjalp-polisen/2026/maj/polisen-soker-fler-uppgifter-gallande-mordet-i-ronninge
Citera
2026-05-01, 10:20
Medlem
Taggads avatar
Tyder på att vid Vilmas fortsatta nekande till mordet fattas en del vitala länkar i beviskedjan för att Åkl ska vara säker på en fällande dom - oaktat Vilmas nekande.
Någonting säger mig att Vilma är ganska tillfreds med sin gärning. Hen gick i mål md den starka längtan som ridit henom i många år - styckningen.
Senast redigerad av Taggad 2026-05-01 kl. 10:32.
Citera
2026-05-01, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Polisen söker vittnen till bortförandet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1461057
Tror inte de finns flera vittnen om ja ska va ärlig me tanke på tidpunkten
Citera
2026-05-01, 10:34
Medlem
Citat:
Leken är över.
Helt ärligt är jag inte säker på att det gynnar honom att sitta med kvinnor.
Han har nog inte förstått vad kvinnor är kapabla till.
De kan vara betydligt råare och elakare än vad många män kan förställa sig och njuter verkligen av att se offret lida. Såsom han själv tycks fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in