2026-04-26, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spionkatten
Finns det något datum för när rättegången startar?
Nej, eftersom åtalet inte ens är väckt ännu.
Citera
2026-04-27, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Är han bara ute efter ”en död kropp” kan han döda henne snabbt på platsen.

Vill han ha med henne levande - för sadistisk njutning - tar det längre tid (slå till med släggan, få på handfängslet av buntband, ev. munkavle etc) tänker jag & det blir mer viktigt med rätt plats där han inte behöver ha lika bråttom.

Hon verkar ha gått med hörlurar på sig & hållit på med mobilen, kanske även en aning berusad så hon var inte uppmärksam & blev överrumplad. Ett vittne hörde ett kort skrik. Oklart om det var hon.

Hon har nog inte hunnit kämpa för sitt liv el. skrika ngn längre stund. Åtminstone inte vid tiden för överfallet.

Ett kort skrik,om det var hon, brukar väl innebära nån form av dämpning snabbt. Ett hårt slag eller sövning.
Citera
2026-04-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galafeber
Ett kort skrik,om det var hon, brukar väl innebära nån form av dämpning snabbt. Ett hårt slag eller sövning.

Skriker av Sövning? Inte troligt. Mer troligt han använt hammaren för att sedan strypa henne. Tror även han kört på henne lätt med bilen.

Kan bli problem med bevisning för mord efter styckningen tyvärr!
Citera
2026-04-28, 21:33
Medlem
Kebabkas avatar
Hur tror ni horungen har det i häktet?
Citera
2026-04-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka

Ingen ny info?
Citera
2026-04-30, 20:56
Medlem
Citat:
Vilket häkte sitter han på? Flemingsberg? Hade han suttit på kronoberg så hade han fått ett helvete, bara blodtörstiga babbar där.
Citera
2026-04-30, 21:01
Avstängd
karlinges avatar
Citat:

Jag tror att han får mediciner och mår riktigt jävla dåligt. Undrar om lillebror hälsar på honom eller om han sitter där själv hela tiden? Hans liv är så jävla meningslöst och onödigt att man nästan önskar att någon har ihjäl fanskapet så snart det är möjligt.

Jag ser fram emot när han ska få träffa andra intagna.
Då är det han som är den 11-åriga flickan i bilen och inte kan rymma
Citera
2026-04-30, 22:01
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad som framkommit av källor till media är att polisen tror att M*y avlidit redan på plats vid överfallet. Detta är naturligtvis en osäker uppgift.

Och som du säger, media får ibland "saker om bakfoten" av olika skäl. Källornas säkerhet kan också variera, och uppgifter i början av en utredning kan komma att ändras.

Från Grevens sammanfattning:

" My ströps i samband med överfallet.
Enligt uppgifter till TV4 misstänker polisen att My dog redan vid överfallet utanför tågstationen.
"

Det känns säskilt osäkert nu med de nya uppgifterna att man ännu väntar på det slutgiltiga obduktionsbeskedet, vilket får mig att tänka på mordet av Tove, där det rättsliga rådet fick vittna om sina slutsatser om dödsorsaken i hovrätten.

Om det nu stämmer att utredningen pekar på att M*y avlidit redan vid överfallet, funderar jag på hur man kunnt sluta sig till detta. Ev hemmagjort handfängsel blev kvar på platsen, liksom hammaren. Det kan ha varit ett överfall som syftade till bortförande i första steget, men som visade sig svårre än Robin trodde.

Om man nu har indicier som tyder på ett dödande på plats, och även en adress som antyder att M*y redan var död när transporten bort från platsen skedde, är det inte konstigt att man har angett en adress?

Jag känner mig ganska säker på att man inte får veta den bevisning/indier som åklagaren lägger fram vid häktningsförhandlingen. Att man skulle lita på uppgifter från Robin som bevisning i en häktningsförhandling, behöver stödas av annan bevsining.

Kan det vara så att man har något som övervakningsbilder, eller liknande som visar att M*y kan vara avliden när hon förs till bilen? Kan Robin flyttat kroppen till bilen och passerat en övervakningskamerar eller en bil; vittnen som sett något? Därav adressen, kanske i den del som inte är offentlig`?
Ja, det har ju faktiskt hängt med i tråden nästan från början att GM dödade BO på gatan i närheten av stationen. Men det var kanske inte så?
Senast redigerad av Yatsy 2026-04-30 kl. 22:05.
Citera
2026-04-30, 22:18
Medlem
Yatsys avatar
Är gymnasiet beläget på BO väg hem, eller helt utanför en normal väg hem?
Citera
2026-05-01, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jag dementerade Expressens påstående om att Rönninge gymnasium framkommer i något av omhäktningsprotokollen utifrån att jag har läst samtliga. Den kan uteslutas att åklagaren uppger Rönninge gymnasium som plats i häktnings-PM samtidigt som Södertälje uppges till tingsrätten.

Frågan är då om Rönninge gymnasium framkommer någon annanstans. Det behöver inte vara så. Tidningarna får ofta saker om bakfoten.

Men om gymnasieskolans adress istället har uppgetts i sekretessmaterial låter det konstigt om Vilma säger adressen och inte att det är ett gymnasium. Om det t ex kommer från de maskerade delarna i gravfrids-RPU.

RPU tog längre tid eftersom de tillsatt ett skuggteam, och det framgår att i mitten av februari saknades ännu bevisning för att Vilma mördat offret. Om det presenteras övertygande bevisning för mord kan RPU komma att kompletteras. Den utgår enbart från det griftefridsbrott som Vilma erkänt.

https://gofile.io/d/sNFAHa

Förklara gärna hur likdelar fanns i kylskåpet hemma hos dåren..
Dessutom en hel del blod i bilen plus att dåren försökte gräva ner resten av kroppens delar när poliserna tog dåren på bar gärning...
Hur förklarar du detta med dina hittepå teorier i flera trådar..
Citera
2026-05-01, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerpuffprincess
När tror vi FUP blir offentlig? Till hösten? Tycker det har tagit sån tid det här, måste vara en svår utredning

När åklagaren beslutar om åtal..
Då kommer den ut...
Citera
2026-05-01, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Denna FUP kommer vara hårt sekretessbelagd och kraftigt maskad när den lämnas ut, kanske även enbart på papper utskriven mot en avgift.

FUP blir (alltid) tillgänglig när åtal väcks, dvs, om vi ska tro åklagaren, efter sommaren någon gång.

Varför skulle den vara maskad?
Det står klart och tydligt att dåren inte varit psykiskt instabil vid gärningarna....
Blir väl som vanliga grova brutala våldsbrott..

Eventuellt möjligen lyckta dörrar, då hetsstämningen är relativt global...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in