2026-04-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Ja, vilken idiot denna kärring och vilken jobbig röst, skönt att hon är borta.

Däremot gråter jag nästan för att trevlige Gunnar åkte ut, hade gärna varit vän med denne trevlige mannen.

Till och med Adelina blev lite pirrigt av Gunnar till sist.
Citera
2026-04-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Kan inte detta skada Johans rykte lite grann? Andra kändisars rykte också givetvis, men just i Johans fall så framstår han ju som en riktigt oskön person. Han måste ju vara medveten om att han bara satt och gaslightade Gunnar.
För mig hade han inget positivt rykte tidigare. En ganska meningslös människa. Nu ser jag honom som en äckligt obehaglig person. Varför gör han så här? Vill han bli hatad?
Citera
2026-04-30, 22:03
Medlem
pottsorks avatar
Johan måste ju genomgå en psykos eller nåt. Han själv sprang omkring och trashtalkade Bibi, och sen bölar han ner sig när det är dags att rösta. Det är som om han disassocierat sig från hela situationen och byggt upp nåt alternativt scenario över var allt kom ifrån.
I snacket efter utröstningen verkade han helt uppe i limningen. Helt plötsligt är det Luay som gäller.
Citera
2026-04-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vgjeekpf123
Har julia hybris efter spelet?
”Sluta spela chockade” vem är du att säga vad andra ska känna?
- jag jag jag. Räcker jag upp handen ska ni lyda.
Julia med sin lapp. ”Miriam låter som en trogen” det här är fakta.
Nej julia det är din åsikt och din teori. Doggar inte henne i förrädarna. Fick en helt annan bild av henne här.

Julia är dryg med lite väl högt självförtroende. Hon är en sån som när hon får rätt en gång kommer skjuta vilt och sedan ha tvärfel.

Ungefär så som Maria Montazami gjorde. Hon hade rätt en gång, sedan trodde hon att hon hade magisk intuition.

Det man får ge Julia dock är hon var 100% säker att Gunnar var trogen vilket var rätt. Hon försökte även få gruppen att rösta ut Miriam men de blev blåsta av Johans demens.
Citera
2026-04-30, 22:04
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
För mig hade han inget positivt rykte tidigare. En ganska meningslös människa. Nu ser jag honom som en äckligt obehaglig person. Varför gör han så här? Vill han bli hatad?
Det verkar ju faktiskt som att han vill sabba väldigt mycket för sig.

Dock så lär det väl kanske inte påverka honom så mycket när säsongen är över. Folk glömmer. Vet knappt vem han är. Har sett honom ett fåtal gånger bara.
Citera
2026-04-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Julia är dryg med lite väl högt självförtroende. Hon är en sån som när hon får rätt en gång kommer skjuta vilt och sedan ha tvärfel.

Ungefär så som Maria Montazami gjorde. Hon hade rätt en gång, sedan trodde hon att hon hade magisk intuition.

Det man får ge Julia dock är hon var 100% säker att Gunnar var trogen vilket var rätt. Hon försökte även få gruppen att rösta ut Miriam men de blev blåsta av Johans demens.

Exakt!! Tänkte precis på den gången med Maria
Citera
2026-04-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Gunnar är skön.. ”De där energierna får du jobba på” Tokig tant.

Till och med Gunnar är mer "medial" än henne.
Citera
2026-04-30, 22:08
Medlem
Människor med olika former av sjuklig egoism, tror att deras människokännedom är högt.
Citera
2026-04-30, 22:16
Medlem
Tror att Johan kan vinna hela programmet.
Citera
2026-04-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodastream71
Flertalet skåningar i årets säsong, men enbart Adelinas skräniga dialekt som får folk att spontanutveckla misofoni? Ny trigger unlocked.

Johan måste vara en hemlig mullvad för sådär uppenbart pantad kan han väl ändå inte vara? Isf. får han gå med skämskudde resten av livet.

Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Jag undrar också vad f*n det var som hände där vid runda bordet. Trodde Johan tillhörde en av de smartare, men ack så fel. Herregud så pinsamt. Mullvad? Nej, det tror jag inte. Undrar om inte han blir mördad av förrädarna. Alla andra känns för uppenbara ändå. Och Torbjörn? Nu håller jag med om att han kvalar in på sopigaste förrädare någonsin. Om inget drastiskt händer kammar trogen/trogna hem detta i slutändan. Jag hejar nästan alltid på förrädarna dock så ut med Torbjörn o Miriam så Patrik kan värva in någon/några smarta. (Vill inte säga det högt då jag ogillar henne starkt, men Julia är smart).

Citat:
Ursprungligen postat av diploid
Varför så starka reaktioner på Kukluxklan? Det är ju uppenbart att han trollar.

Och ni som tycker att det är ett dåligt förrädrarlag - varför har då ingen åkt ut ännu? Oftast har en förrädrare rykt efter avsnitt 3. Sen att alla är mer eller mindre misstänkta är en annan sak, betyder ju inget om alla ändå är kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Är han galen? En ärlig fråga, är han helt sjuk och tokig?? Varför ljuger han annars på ett så uppenbart sätt? Om han inte gör det här medvetet, så hade jag även om jag varit hans bäste vän privat, verkligen hatat och avskytt honom.

Varför sätter TV4 in en lögnare? Vad är egentligen syftet med det?

Citat:
Ursprungligen postat av Gaskammare
Detta avsnitt var svårt att titta på tack vare mongot Johan. Förstår inte vad fan han håller på med. Idiotnivåerna var så höga att jag mot slutet började undra om han var en hemlig förrädare eftersom han ljög så mycket rörande Gunnar. Har han minnet av en jävla guldfisk? Tvivlar på det. Jag tror snarare att Johan är ett praktexempel på ett pucko som uppenbarligen ser sig själv som intelligent, trots att han aktivt missleder alla andra genom sitt konstanta babbel. Usch.

Det var självklart inte "meningen" av Johan att ha fel.

När han sitter ensam i synken så säger han ju själv att Gunnar får skylla sig själv som är en så dum trogen som ljuger.
Citera
2026-04-30, 22:25
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1

Säga vad man vill om Julia, men hon underbyggde sitt resonemang. Hon tycks vara mycket skarpare än Montazami.

Man fick inte se henne propagera så mycket vid runda bordet, men antar att de klippte bort det.
Citera
2026-04-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePaleHorse
Man kommer ju bara skratta åt Johan varje gång han dyker upp i tv-sporten. Förtroendet är förbrukat. Typisk SVT-anställd... Sitta och blåljuga när man finns inspelad.
Jo, Men det här beteendet ifrån en svensk journalistjävel av idag är inget alls att bli förvånad över egentligen,,
för just i den stund då "folket" anses ha kommit allt för nära sanningen så går direkt käften instinktivt igång på varje skolad jorurnalistjävel av rang i det här landet för att vilseleda och vinkla och så falska spår!
Det sitter helt enkelt så djupt rotat i deras undermedvetna att det går av bara farten, inte ens när de medverkar i ett lekprogram kan de hålla tillbaka sina djupt liggande drifter!

Väldigt avslöjande för hela den svenska journalistkåren faktiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in