2025-11-11, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Gry nästan den enda som kan tänka hittills i denna säsong. Återstår att se hur några av de som hittills legat lågt som t.ex. Janina beter sig när de börjar växla upp och går in i finalmode.

Jag tycker ingenjören bara framstår som passiv och korkad. Det kanske är hennes strategi dock.
Citera
2025-11-11, 08:56
Medlem
Lite kul att Tv4 play spoilar avsnittet genom att visa vilka som åkt ut i Gravkammarens thumbnail.
Citera
2025-11-11, 08:59
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Jag tycker ingenjören bara framstår som passiv och korkad. Det kanske är hennes strategi dock.
Om det är en strategi så är det en klok strategi. Mycket bättre att framstå som lite korkad och inget hot än att försöka ta plats och hävda sig som Alex.
Citera
2025-11-11, 09:49
Medlem
Citat:
Om det är en strategi så är det en klok strategi. Mycket bättre att framstå som lite korkad och inget hot än att försöka ta plats och hävda sig som Alex.

Jag hade personligen låtsas vara så dum och naiv som bara möjlig fram tills sista omgången.
Det är alltid de svagbegåvade trogna som tagit sig längst.

Bara dumt egentligen att ta dit poliser, åklagare och annat högutbildat folk. Vad tänkte egentligen forskaren i brottsutredningar skulle hända när han tackade ja? Ofta ryker de direkt om de inte är förrädare.
Citera
2025-11-11, 09:51
Medlem
Guldläge att skicka cleo sen skylla allt på bella.
Citera
2025-11-11, 10:35
Medlem
Intressant att alla verkar tolka ett dåligt och osammanhängande försvar som ett tecken på att personen är förrädare. Ofta är det ju just förrädarna som har haft tid på sig att tänka igenom sitt försvar och vet precis vad de ska säga och har det bästa försvaret att lägga fram. Med några tydliga undantag förstås.

Lite märkligt att man allt som oftast tänker att en trogen ska ha väldigt konkreta argument för varför man inte är förrädare, men det är ju mer logiskt att den som är trogen och inte har funderat en sekund på att bli anklagad blir väldigt ställd och inte vet vad de ska säga mer än att "Men jag är ju trogen!!!".
Citera
2025-11-11, 10:59
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Förrädarna kommer ha det otroligt tufft den här säsongen. Alla är i princip redan bortgjorda. Matilda tror jag kommer ta sig allra längst.

Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vem tror ni vinner

Jag tror att det är första gången som vi får se de trogna ta hem allting fortfarande.
Citera
2025-11-11, 11:06
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Jag tror att det är första gången som vi får se de trogna ta hem allting fortfarande.

Trogna vann förra säsongen senast
Citera
2025-11-11, 11:15
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Trogna vann förra säsongen senast

Ja just de, det kanske de gjorde, hade jag faktiskt helt glömt. Men då går det väldigt mycket fortare den här säsongen.
Citera
2025-11-11, 12:30
Medlem
Citat:
Tror jag med. Av dom förrädarna där är väl ahmed som spelar bäst och under radarn. Dock rätt dumt att förvärva johannes
Citera
2025-11-11, 12:30
Moderator
Dr Kings avatar
Intressant utfall av kedjan där en först hade skyddats från mord från förrädarna och den i sin tur skulle välja en att skydda o.s.v. ända tills det bara var fyra kvar som förrädarna sedan har möjlighet att mörda.

Ingenstans i denna kedja valde de en förrädare att skydda utan de träffade hela tiden ”rätt” och valde en trogen att skydda. Betydligt bättre hit rate alltså när man skall välja den man litar på mest än när man skall välja den man litar på minst som ju är förfarandet vid runda bordet där man skall försöka få ut en förrädare.

Det visar väl också att när de redan själva var ”räddade” kunde de tänka lite mera klart jämfört vid runda bordet där allting egentligen handlar om att rösta ut någon annan så länge det inte är en själv oavsett om det är en trogen eller en förrädare. Det är egentligen bara i finalprogrammet som det blir viktigt att pricka in förrädarna.

Därav dessa flockbildningar där folk på mycket vaga grunder hänger på ”drevet” och röstar på dem som ser ut att åka ut för att klara sig själv och inte sticka ut och dra uppmärksamheten till sig.
Citera
2025-11-11, 13:11
Medlem
Citat:
Intressant utfall av kedjan där en först hade skyddats från mord från förrädarna och den i sin tur skulle välja en att skydda o.s.v. ända tills det bara var fyra kvar som förrädarna sedan har möjlighet att mörda.
Känns också som att det faller sig rätt naturligt då förrädarna ofta försöker placera sig själva i ”mitten”, inga åsikter som sticker ut etc. Om du som trogen går hårt åt någon som sedan visar sig vara förrädare så stiger din trovärdighet enormt. Samtidigt så kan du som trogen också gå ganska hårt åt en annan trogen utan att tappa all trovärdighet, utan det krävs ofta fler missar för att du ska tappa trovärdigheten. Hittills är det väl ingen trogen som gjort flera sådana missar, och således hamnar förrädarna långt ner i sin trovärdighet på grund av sin avsaknad av åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in