Motvikt sätter tonen i Rasks kommentarsfält.
https://www.youtube.com/watch?v=ARWo9bTLMwI&t=1s
Motvikt :
"Det blir bara värre och värre...
Och nej, jag har inte dragit någon lögn, det är Axel som ej är mentalt stark nog att hantera verkligheten. Han blundar och låtsas som vanligt, och utgår ifrån sin påhittade verklighet. När man lever så, så yttrar man sig oftast på ett sätt som, som bäst, verkar höra hemma i en mellanstadiekorridor. Den som skriker hora flest gånger har vunnit. Wow ..."
karlssONFIRE :
"Du påstod att Axel blev konfronterad med en känslig dom när någon kom in på hans stream och kastade ur sig våldstäktsanklagelser. I vilken verklighet finner jag den domen?"
Motvikt :
"Han blev konfronterad med en dom. Om man ej anser att en våldtäktsdom är känslig så talar det sitt tydliga språk. Det jag beskriver hände, även om man heter Axel eller tycker om honom. Verkligheten går inte att skruva."
EvaHjort-l2i :
"
fast det finns ju ingen dom så du vrider ju på verkligheten! Så hur kan du uttrycka dig så? Det är ju bara rent förtal Daniel. Trodde du var bättre än så"
Motvikt :
"
Det spelar såklart ingen roll alls om domen finns. Det är ju att en person försökte konfrontera honom angående en sådan dom som är hela beskrivningen och sanningen.
Om någon ringer och påstår att Axel placerat en stor elefantstaty i Humlegården så kan man såklart berätta att Axel blivit konfrontetad om att ha placerat en elefant i Humlegården, alldeles oberoende om den där elefantstatyn existerar eller ej. Det jag beskrev har hänt,
det är bara att acceptera."
Motvikt sätter ett prejudikat här för kommande konfrontationer i skobutiken antar jag.
Med Daniels egen logik borde det ju vara fritt fram för Daniels antagonister att storma in på Runners Store och under buller och bång konfrontera Daniel angående domen där han dömdes för att ha knullat sönder ett barn.
Sedan är det helt OK att göra ett reportage om konfrontationen angående domen.
Det spelar ingen roll om domen finns eller inte. Det är bara att acceptera.
Eller tolkar jag Motvikt fel?