2026-04-30, 20:37
  #85
Medlem
Two and a half men är ju bäst (med Charlie Sheen). Skrattade nog rakt ut en gång per avsnitt iallafall.
Citera
2026-04-30, 22:42
  #86
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Sant, finalen är behållningen där mot slutet. Så jäkla fint att se Michael igen.
Det var också fint att se hur mycket Dwight i all sin fyrkantighet faktiskt älskar sina arbetskamrater.
Citera
2026-04-30, 23:09
  #87
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det var också fint att se hur mycket Dwight i all sin fyrkantighet faktiskt älskar sina arbetskamrater.

Ja det är ett riktigt feel-good avsnitt
Citera
2026-04-30, 23:19
  #88
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Ja det är ett riktigt feel-good avsnitt
Men det är inget verkligt,
Man skapar en fantasi, och ni tror att ni är en del av den. Men allt är en bara illusion.
Citera
2026-04-30, 23:26
  #89
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men det är inget verkligt,
Man skapar en fantasi, och ni tror att ni är en del av den. Men allt är en bara illusion.

Fan va sjukt.
Citera
2026-05-01, 01:48
  #90
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Ja det är ett riktigt feel-good avsnitt
Det var också härligt att se att Michael Scott äntligen hade den familj som han så länge hade längtat efter. Topp 10 finalavsnitt, i alla fall sitcoms, helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men det är inget verkligt,
Man skapar en fantasi, och ni tror att ni är en del av den. Men allt är en bara illusion.
Va? Jag trodde att det var en riktig dokumentär ju!
Citera
2026-05-01, 22:02
  #91
Medlem
Moobs avatar
Seinfeld är den enda serien man behöver se åtminstone 1 gång per år.
Citera
2026-05-01, 23:24
  #92
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Two and a half men är ju bäst (med Charlie Sheen). Skrattade nog rakt ut en gång per avsnitt iallafall.
Den mest underskattade komediserien som existerar. Den höll mycket längre än många andra sitcoms och Two and a half men var en serie som inte borde hålla. Med tanke på att Jake blev äldre och Charlie Sheen missbrukare. Alan drog ett gigantiskt lass.
Citera
2026-05-02, 12:10
  #93
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Hur är det med dom riktiga framgångsrika?
Married with children eller två och en halv men?
Dom var väl roliga?
Våra värsta år hade live publik, och i fåtal fall lade på skratt.
Ett avsnitt var helt live och direktsänt, resten var inte som jag förstod det.
Det var första säsongen tror jag, och Johnny be good om jag minns rätt.
Citera
2026-05-15, 06:55
  #94
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Rena rama Rolf och Svensson Svensson från 1990-talet minns jag med dom pålagda gapskratten.

Men det görs inte så mycket svenska sitcoms längre? Som ts är inne på, preferenserna hos folk har förändrats. Nu är det mera realitysåpor som gäller.
Citera
2026-05-15, 12:22
  #95
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Rena rama Rolf och Svensson Svensson från 1990-talet minns jag med dom pålagda gapskratten.

Men det görs inte så mycket svenska sitcoms längre? Som ts är inne på, preferenserna hos folk har förändrats. Nu är det mera realitysåpor som gäller.
Rena rama rolf hade pålagda skratt, Svensson Svensson hade levande publik.
Citera
2026-05-19, 00:47
  #96
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Lite lustigt, men har råkat se lite på en ny sitcom som heter St Denis Medical. Påminner mycket om gamla The Office, Parks & Rec, osv. Och den är faktiskt riktigt schysst. Så min analys går väl i korgen antar jag!
Har du sett Superstore också? Den är (föga förvånande då det är samma showrunner) i samma stil, fast det är inte en mockumentär. Men gillar man den typen av jobcoms (The Office, Parks & Recs, etc) så kommer man nog att gilla Superstore också.

Det ger också vatten på min kvarn att singel camera-sitcoms är något helt annat än dom typiska three cam-sitcomsen.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in