2026-04-23, 15:27
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Nja, allt tilltalar väl inte alla men jag tyckte Seinfeld var ganska kul.

Och Airplane... De som gjorde den var väl faktiskt judar (som det ofta är i Hollywood)? Det är dock en speciell sorts humor som nog inte förekommer mer än i just filmer gjorda av dem. Det finns ju också Nakna pistolen, Hot Shots med samma sorts humor.

Jag tror inte det passat i en serie men jag kan rekommendera Father Ted och The IT-crowd. Humorn i den första drar ofta åt det bisarra hållet. Och den andra är det överlag mer normalt men med bisarra element. Hursomhelst, ofta mycket roligt...

Humor är ju som bekant mkt individuell å ofta väldigt svårt att liksom objektivt bedöma eg. Ska spana in tipsen!
Citera
2026-04-23, 15:48
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Nej, fy fan. Mådde fysiskt illa av att behöva titta på detta ibland med kompisarna. Vred mig i soffan. Sjukt tråkiga skämt, och jag skämdes ofta. Skämten var som att slå in öppna dörrar.

Dock har såklart alla olika humor så min åsikt är ju ingen sanning. Men jag tror inte jag vet en enda rolig sitcom. Det är bara de där fejkade skratten som skrattar, inte jag.

Jag var inget stort fan av Friends heller, och roligt vet jag inte om jag tyckte att det var men däremot hade serien en bättre berättelse som höll utöver skämten.
Vissa andra sitcoms från samma period verkade bara byggda på alla dessa ”skämt”.

Jag gillar nog bara inte själva genren sitcom. Då är till och med svensk buskis bättre… Då är det illa.
Fast Married.. hade inga fejkade skratt alls. Kolla vilken dokumentär som helst om serien och du kommer att bli varse att publikens reaktioner var kanske överdrivna ibland, men definitivt äkta.
Citera
2026-04-23, 16:57
Medlem
Tempot 'är för högt nu för tiden. Jämför med ett gammalt Cosby-avsnitt
Citera
2026-04-23, 17:41
Medlem
snuskers avatar
En av de få komediserier som jag faktiskt (fortfarande) kan skratta rakt ut åt är "Arrested development", kanske inte att betrakta som sitcom i och för sig men säsong 1-3 är guld och tål att tittas på fler gånger för där är många skämt man lätt missar första gångerna
Citera
2026-04-24, 11:27
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Nja, allt tilltalar väl inte alla men jag tyckte Seinfeld var ganska kul.

Och Airplane... De som gjorde den var väl faktiskt judar (som det ofta är i Hollywood)? Det är dock en speciell sorts humor som nog inte förekommer mer än i just filmer gjorda av dem. Det finns ju också Nakna pistolen, Hot Shots med samma sorts humor.

Jag tror inte det passat i en serie men jag kan rekommendera Father Ted och The IT-crowd. Humorn i den första drar ofta åt det bisarra hållet. Och den andra är det överlag mer normalt men med bisarra element. Hursomhelst, ofta mycket roligt...

Gillar du Airplane så kan jag rekommendera serien EagleHeart med Chris Elliot, det är nog den serien jag skrattat mest åt som kommit på senare år. Lite som blandning mellan Nakna Pistolen, Walker Texas Ranger och Rick and Morty.
Citera
2026-04-24, 14:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusker
En av de få komediserier som jag faktiskt (fortfarande) kan skratta rakt ut åt är "Arrested development", kanske inte att betrakta som sitcom i och för sig men säsong 1-3 är guld och tål att tittas på fler gånger för där är många skämt man lätt missar första gångerna
Det är 100% en sitcom.
Citera
2026-04-24, 14:13
Medlem
Comitiums avatar
Seinfeldt är en serie som fortfarande står sig. Alla är väldigt bra. Det enda som inte är bra är början när Jerry Seinfeldt agerar ståuppkomiker. Det är aldrig ett dugg roligt. Men i serien är han bra annars.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in