2026-04-24, 09:10
Medlem
Radikalexorcists avatar
Att ha en skräpplockare i hemmet underlättar mycket.
Citera
2026-04-25, 12:50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Nu har jag tröttnat på oordningen på mina borrar, och dom är många.
(Ja, jag vet att det finns borrkassetter, men det här gäller alla andra borrar som ligger och dräller)

Numera är det nästan omöjligt för mig att läsa storleken, så jag ska färgmärka dom, precis som jag gjort med hylsor och nycklar.

Det blir kommande projekt.
Citera
2026-04-27, 14:37
Medlem
Välj en tandläkare med stora bröst (kvinna), så behövs det inte så mycket bedövning.
Citera
2026-04-29, 03:06
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkoinen
Välj en tandläkare med stora bröst (kvinna), så behövs det inte så mycket bedövning.
Hahaha, jag tror inte riktigt det funkar så, men det kan ju iofs vara trevligt av andra anledningar! Själv föredrar jag nog dock att välja en tandläkare efter hur skicklig han eller hon är.
Citera
2026-04-29, 07:18
Medlem
busy-signals avatar
När soppåsen börjar lukta fast den inte är full. Så fyller man upp den med annat skräp som man ändå har liggande överallt, och går till soptunnan med den.

EDIT: Och skulle man mot förmodan ha det välstädat redan, så lyxar man till det och helt sonika slänger den halvtomma påsen.

Poängen är att man inte gör som när man var ung, dvs härdar ut i den tilltagande stanken tills påsen är full. Och inte heller börjar man med tant-dumheter som att diska kattmatsburkar och köttfärspaket, eller vad det nu är som orsakar sop-odörerna.

Såvitt jag ser det, så borde man kunna göra detta till en del av sin morgonrutin, eller vad säger fb-expertisen? Beroende på hur känslig man är för sopdoft och hur skräpigt man har det i hemmet i övrigt.
Senast redigerad av busy-signal 2026-04-29 kl. 07:25.
Citera
2026-04-29, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
När soppåsen börjar lukta fast den inte är full. Så fyller man upp den med annat skräp som man ändå har liggande överallt, och går till soptunnan med den.

EDIT: Och skulle man mot förmodan ha det välstädat redan, så lyxar man till det och helt sonika slänger den halvtomma påsen.

Poängen är att man inte gör som när man var ung, dvs härdar ut i den tilltagande stanken tills påsen är full. Och inte heller börjar man med tant-dumheter som att diska kattmatsburkar och köttfärspaket, eller vad det nu är som orsakar sop-odörerna.

Såvitt jag ser det, så borde man kunna göra detta till en del av sin morgonrutin, eller vad säger fb-expertisen? Beroende på hur känslig man är för sopdoft och hur skräpigt man har det i hemmet i övrigt.
Nejnejnej, om du slängt något som luktar i en halvtom påse så strör du pyttelite kaffepulver över det stinkande objektet. Det tar effektivt bort lukten.
Citera
2026-04-29, 10:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badrumsbadkar
Nejnejnej, om du slängt något som luktar i en halvtom påse så strör du pyttelite kaffepulver över det stinkande objektet. Det tar effektivt bort lukten.

Med dagens kaffepris? Nej!
Citera
2026-04-29, 10:55
Medlem
pyroclasms avatar
Om andra gör fel och tokigheter behöver man inte påtala det, alla gör det hela tiden. Låt folk lära sig av det och anpassa dig själv istället. MYCKET enklare än att försöka få andra att anpassa sig.
Citera
2026-04-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Om andra gör fel och tokigheter behöver man inte påtala det, alla gör det hela tiden. Låt folk lära sig av det och anpassa dig själv istället. MYCKET enklare än att försöka få andra att anpassa sig.
Folk lär sig inte alls, människor är i regel egoistiska idioter. Exempelvis människor som varit vuxna i minst 20 år och fortfarande inte lägger pinnen efter sina varor på bandet, och pensionärer som cyklar på övergångsställe och blir arg när man visar att man inte tänker stanna för idioten tills han byter ut cykeln mot apostlahästarna.
Citera
2026-04-30, 08:36
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm

Citat:
Ursprungligen postat av Skohorn23
Folk lär sig inte alls, människor är i regel egoistiska idioter. Exempelvis människor som varit vuxna i minst 20 år och fortfarande inte lägger pinnen efter sina varor på bandet, och pensionärer som cyklar på övergångsställe och blir arg när man visar att man inte tänker stanna för idioten tills han byter ut cykeln mot apostlahästarna.

Ni har båda rätt.

Folk ÄR de facto idioter men oftast mår man nog bäst av att bara acceptera detta faktum.
Citera
2026-04-30, 15:35
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Ni har båda rätt.

Folk ÄR de facto idioter men oftast mår man nog bäst av att bara acceptera detta faktum.

Se, precis vad jag talar om. Det där är fan klokhet som tar tid att lära sig!

<3
Citera
2026-04-30, 15:42
Avslutad
Långt ifrån gubbe själv men tog mig ett tag att inse att ju mindre jag bryr mig om andras åsikter om mig och när jag slutade bry mig om det där kvittot på bekräftelse av andra började saker och ting gå väldigt mycket bättre för mig som person.
Senast redigerad av skatterattsjurist 2026-04-30 kl. 15:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in