2026-04-30, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Knäppt iaf! Jag menade ju att en mattläggare (golvläggare) MÅSTE ju iaf kunna lägga "schackrutigt golv" som ÄR som ett pussel och pussla är INTE hans starka sida utom EN gång, då han lyckades vinna över C-O mirakulöst🙄🤪

Snälla sluta skriva versaler för att entusiasmera en poäng, DET blir bara pinsamt NÄR du inte accentuerar rätt ORD.
Citera
2026-04-30, 07:41
Medlem
Morgon-TV avklarat så här är lite reflektioner (örådsavsnitt)

Citera
2026-04-30, 07:45
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Snälla sluta skriva versaler för att entusiasmera en poäng, DET blir bara pinsamt NÄR du inte accentuerar rätt ORD.

Mitt ord i versaler ville accentuera dvs betona. Sedan är det väl upp till läsaren att förstå vad jag menar. Eller hur?

Tips: Scrolla annars förbi om du inte förstår vad jag vill poängtera. Tråden är inte någon Välskrivningskurs att sitta och skriva med kursiv stil utan vitsen är att vi ska diskutera olika saker i Robinson/Gränslandet och inget annat. Inte att sitta och anmärka på som du skrivit: att jag har markerat "fel ord". Nej det hade jag inte - för du har inte förstått innebörden av vad jag skrivit i så fall.
Citera
2026-04-30, 08:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlborg40
Har också väldigt svårt för hans utstuderade spelstil, hoppas han inte vinner.

Efter dagens avsnitt - sett på TV4 Play;

Lag Nord:
Jonas är en riktig luring. Spelar med låg profil men styr under täcket hela tiden. Han behöver ut och även Iki och Lasse. De sistnämnda är lika jobbiga på var sitt sätt och deras ömsesidiga ogillande av varandra stör hela lagets fokus. Tyvärr vinner nog Iki den dragkampen i slutänden verkar det som. Själv ogillar jag samtliga dessa tre personer.

Lag Syd:
Ola behöver nog hamna på Gränslandet för att bli lite ödmjuk. Bra att Halil redan i förra avsnittet visade en "bra" sida när han sa: Om Lag Nord hamnar i Öråd så ska jag ge Carro immuniteten. Schysst tänk! Nu hoppas jag att Hanna hittar den gömda Hemliga immuniteten och att Lag Syd röstar ut Ola fast det kommer nog inte att hända. Bra att Melina åkte hem för hon kan ju inte tävla och hade inte gjort det på 7 dgr sa hon och nu fick hon inte längre stå över tävlingar heller vilket avgjorde hennes beslut - Äntligen! 👍

Gränslandet:
Av Mensur och Amadeus på kommande Immunitetstävling så tror jag Mensur vinner och Amadeus kommer tillbaka och då antingen med Hanna eller Nathalie. Fast det hade varit kul om om Ola skulle bli vald och får åka med till Gränslandet då faktiskt men det tror jag inte kommer att hända om Mensur vinner.

Aza har växt lite i mina ögon under sin tid på Gränslandet. Nu fick han sitt önskade scenario i varje fall.

Anna har varit där i endast 4 dgr och gnäller redan. Aza har varit där i 2 veckor och han har tydligen starkare psyke, uthållighet och tålamod.
Senast redigerad av CS128 2026-04-30 kl. 08:17.
Citera
2026-04-30, 08:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vad har hänt med Carros mage? Helt skrynklig.

Hon har väl magrat några kilo av sitt underhudsfett.
Citera
2026-04-30, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Melina måste "ha tappat det totalt" som säger till Sonja: Då tar du immuniteten och ger till Carro

Självklart skulle Melina:

1. Inte yppat något alls om immuniteten och tagit den själv till kommande Öråd för den gällde ju bara i 1 vecka och att om hon under förhandlingen kunde ha sagt till Sonja "Jag ger den till Carro - själv!" VARFÖR - lämnade hon immuniteten till Sonja ens??? Såååå korkat

2. Tagit immuniteten under förhandlingen OCH faktiskt GETT den till Carro SJÄLV när hon kom tillbaka till Lag Syd. Det hade varit en "bra gest" iaf till Carro + Lag Syd. DET hade iaf sett bättre ut för henne nu när hon till syverne och sist fegade ur och inte ville till Gränslandet iaf!

FULT gjort av BÅDE Melina och Sonja. Som BÅDA lovade varandra att ge immuniteten till - CARRO 🙄
Ja, Melina...Blev sur på sitt lag och kunde inte ge dem en chans att vara fler inför sammanslagningen. Hade hon varit schysst hade hon hållit sig kvar och bjudit sina kamrater att rösta ut henne. Men nej...

Jag tycker att hennes "resa"/tid på Robinson bara varit obegriplig att betrakta.
Citera
2026-04-30, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Morgon-TV avklarat så här är lite reflektioner (örådsavsnitt)

Citera
2026-04-30, 09:06
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Ja, Melina...Blev sur på sitt lag och kunde inte ge dem en chans att vara fler inför sammanslagningen. Hade hon varit schysst hade hon hållit sig kvar och bjudit sina kamrater att rösta ut henne. Men nej...

Jag tycker att hennes "resa"/tid på Robinson bara varit obegriplig att betrakta.

Hon ville bara visa upp sig i någon TV-serie/dokusåpa, igen! Med intentionen "Gamla kärringar kan minsann!" vilket blev ett snöpligt fiasko att med svansen mellan benen tvingas utgå pga av regeln "Att inte längre få sitta på bänken och titta på bara" i tävlingarna efter 1vecka's knäproblem och hon sinkade sitt egna Lag Syd mycket, vilket var trist!
Senast redigerad av CS128 2026-04-30 kl. 09:09.
Citera
2026-04-30, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette

En kvinna med väldigt dålig självinsikt och som tror på det omöjliga. Skulle inte förvåna mig om hon höll sin dåliga fysik hemlig för produktionsteamet. Att vara fet gör det svårt att komma upp från t ex sittande på marken eller ett golv. Och sen dåliga knän på det.

Så många avhopp i år, dåligt urval kan man tycka. Men bra säsong ändå tack vare starka personligheter. Och duktiga tävlare.
Citera
2026-04-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld

Citera
2026-04-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja

Melina drog verkligen ner lag Syd så inte så konstigt att Ola ville ha bort henne. Skulle jag också velat
Citera
2026-04-30, 11:34
Medlem
Fuskades det i örådet? Timestamp: 41:28

Senast redigerad av Roundwego 2026-04-30 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in