Citat:
Ursprungligen postat av
buffalo3tys
Framgår av länken att du använt Chatgpt för att hitta din s.k "forskning".
Måste du lämna landet för att hitta publikationer. Säger en del att det inte verkar finnas någon svensk forskning.
Jag kan väl göra samma sak och fråga Chatgpt vinklade frågor om att Dumpen hjälper etcetera?
Du specificerade inte heller exakt vilken forskning du godkände. Men ska jag vara ärlig, så oavsett vilka länkar jag hade lagt fram så är det inte säkert att det hade gjort någon större skillnad. Det är ofta så i de här diskussionerna att själva innehållet hamnar i skymundan.
Ja, jag använde chatgtp för att ta fram länkarna. Det är ju i sig inget konstigt, jag sitter inte med ett personligt litet bibliotek av vetenskapliga artikl länkar i bakfickan. Det är snarare ett praktiskt sätt att snabbt hitta länk till material.
Men då blir ju också den rimliga följdfrågan, vad är det egentligen som ska väga tyngst? Är det innehållet i källan som är det viktiga, eller är det var länken råkar komma ifrån?
För i en seriös diskussion borde det väl rimligen vara innehållet som avgör, inte hur man snabbast tog fram länken.
När du läst klart dom så kan du återkomma.