2026-04-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Det är väl inga påståenden även om dessa är redigerade. Vad är det du inte förstår?

Han skrev bara "forskning" utan att länka till en källa.
Det verkar räcka långt för dig.
Citera
2026-04-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
"Behandling och vård" låter fint men många gäddor verkar njuta av och trivas med alla sina olika böjelser. Förutom barn så har de senaste gäddorna även ett intresse för att utnyttja djur sexuellt.
En del verkar också väldigt frågande, ungefär som om dom inte begriper hur illa det ser ut, det dom skriver, bilder dom skickar och att de tar sig till mötesplats för att utnyttja barn sexuellt.
Enligt Dr Rahm är de vanligt att de bl.a har autism och något lägre IQ.
Så jag undrar hur man ska hjälpa och behandla dessa gäddor som inte verkar förstå hur illa det är?

Jag har svårt att tänka mig att de kan bli botade.

Polen ligger i framkant med kemisk kastrering. Det borde Sverige införa också.
Citera
2026-04-29, 20:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Han skrev bara "forskning" utan att länka till en källa.
Det verkar räcka långt för dig.

Jag uppfattar honom som vederhäftig , men du får väl avvakta tills han visar någon källa.
Vilken evidensbaserad forskning lutar sig dumpen emot?
Något du kan redogöra för?
Citera
2026-04-29, 20:31
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:

Alla gäddor? Eller bara vissa?
Citera
2026-04-29, 20:33
Medlem
Citat:
Jag uppfattar honom som vederhäftig , men du får väl avvakta tills han visar någon källa.
Vilken evidensbaserad forskning lutar sig dumpen emot?
Något du kan redogöra för?

Ja en sann expert på flashback.

Som jag skrivit många gånger tidigare är Dumpen ett tillfälligt projekt för att förändra lagstiftingen.
Mina gissningar(forskningsrapporter ) är att det kommer försvinna i framtiden när problemet är tillräckligt uppmärksammat.
Senast redigerad av buffalo3tys 2026-04-29 kl. 20:56.
Citera
2026-04-29, 20:37
Medlem
Citat:
Du kanske inte förstår skillnaden mellan generell forskning kring uthängningar och dumpen.
Framöver kanske det blir specifik forskning om dumpen, men det får framtiden utvisa i så fall.
Finns högskole/universitets forskning på området. Där de väger för och nackdelar med Dumpen. Generellt väger nackdelarna tyngre och slutsatsen på forskingen är att Dumpen påverkar samhället negativt.

Så på sätt oxh vis finns det forskning om Dumpen även om de är indirekt via de som går samhälls program, program med inriktning kriminal studier eller psykologi med mera.
Citera
2026-04-29, 20:38
Avstängd
Citat:

Som jag skrivit många gånger tidigt är Dumpen ett tillfälligt projekt för att förändra lagstiftingen.
Mina gissningar(forskningsrapporter ) är att det kommer försvinna i framtiden när problemet är tillräckligt uppmärksammat.
Tackar ödmjukast för den uttömmande redogörelsen .
Senast redigerad av Takanashi 2026-04-29 kl. 20:42.
Citera
2026-04-29, 21:54
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:

Som jag skrivit många gånger tidigare är Dumpen ett tillfälligt projekt för att förändra lagstiftingen.
Lagstiftningen är ändrad. 5-6 år inte är inte tillfälligt. Mer uppmärksammat kan det nog inte bli. Det var rätt dåliga argument.
Citera
2026-04-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Lagstiftningen är ändrad. 5-6 år inte är inte tillfälligt. Mer uppmärksammat kan det nog inte bli. Det var rätt dåliga argument.

Jodå vänta bara.
Det som skedde i April var väl bara början Dumpen vill mycket mer som jag förstått det.
Annars hade väl inte sidan och arbetet fortsatt rimligtvis.
Citera
2026-04-29, 22:05
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Jodå vänta bara.
Det som skedde i April var väl bara början Dumpen vill mycket mer som jag förstått det.
Mycket man vill. Går inte ändra så mycket mer än dom gjort. Fortsätta lär dom göra, det är ju en inkomst och en hobby samtidigt. Alternativet är sluta/lägga ner och ordningsmakten sköta det, men vad ska dom då göra på dagarna och få cash.
Citera
2026-04-29, 22:08
Medlem
Citat:

Och den dagen du faktiskt läser på om vad kemisk kastrering innebär och förstår att det inte är så brutalt som det låter gissar jag att sadistrunkaren i dig inte kommer tycka det är en lika bra idé.
Citera
2026-04-29, 22:11
Medlem
Citat:
Jodå vänta bara.

Ja de blev ju i sig en paradox när dom fick till sin tandlösa lagändring vad ska dom nu lura i byfånarna för att dom ska fortsätta swisha mon tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in