2026-04-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Nä han gjorde ganska nyligen det mest vettiga en presidenr i USA gjort... Ja någonsin.

Det låter som en kommunistisk lösning på problemet. Jag litar inte på forskningen, alltså ska forskarna ersättas av forskare som jag litar på.
Citera
2026-04-29, 16:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Åh, herre gud - det är ju nästan som en hel dags krigande mot Iran. De där NSF borde kanske sättas åt, så kan man kriga en dag till.

Visst, eller anställa fler sjuksköterskor, eller stöd till Ukraina, eller vad man nu vill spendera skattepengar på. Allt handlar om prioriteringar och jag har som sagt ingen aning om de forskningsprojekt som förlorade sina medel 2025 förtjänade dem eftersom jag inte har tid att gå igenom hela den databasen och djupdyka i olika projekt, men oavsett det är det kanske inte så att skattepengar till forskning, oavsett vad för forskning det handlar om, alltid ska beviljas.

Jag bidrog hur som helst bara med lite mer information till tråden så den som vill och orkar får gärna gräva bland forskningsprojekten och göra egna bedömningar av dem.
Citera
2026-04-29, 16:18
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Det låter som en kommunistisk lösning på problemet. Jag litar inte på forskningen, alltså ska forskarna ersättas av forskare som jag litar på.
Hur är det relevant till det jag skrev?
Citera
2026-04-29, 16:23
Medlem
Citat:
Hur är det relevant till det jag skrev?

Ganska relevant eftersom du tycker att Trump gjorde det mest vettiga någon president har gjort. Förutsatt att du diskuterar ämnet att han avskedar styrelsen för NS.
Citera
2026-04-29, 17:13
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Ganska relevant eftersom du tycker att Trump gjorde det mest vettiga någon president har gjort. Förutsatt att du diskuterar ämnet att han avskedar styrelsen för NS.
Nej det var inte det jag syftade på och det skrev jag aldrig heller.

Jag syftade på detta: https://youtu.be/gW2RhJas1vg
Citera
2026-04-29, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Åker du helst med ett flygplan byggt på vetenskap eller ett byggt på intuition?

Bygga ett flygplan på vetenskap!?

Intuition är en perfekt förmåga att ha. Den som inte förstår det har inte tänkt färdigt menar jag. Det vore det bästa att säga när någon inte vet var intuition är.

Det går ju inte att ställa saker mot varandra. Det är ju det första man bör förstå. Varför skulle inte intution vara viktig menar du?
Citera
2026-04-29, 18:00
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanakhte
National Science Board är ett policyorgan. De bedriver ingen egen forskning utan ger råd om vilka forskningsfält som bör prioriteras.

Ja, precis.

Och det är ju en väldig skillnad på forskning och forskning, varför man nog får vara lite mer uttömmande om vad det hela faktiskt grundar sig i.
Citera
2026-04-29, 19:16
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dintintin
Varför skulle ha ersätta med någon som ska tala om hur hemska negrer är? Han själv är ju maniskt förälskad i både judar och negrer?
Han och hela hans väljarbas hatar båda raserna. Enda orsaken till att han håller judehatet för sig själv att hans ungdomsförälskelse, Ivanka, är gift med en och därför har konverterat.
Citera
2026-04-29, 19:18
Medlem
Citat:
Nä han gjorde ganska nyligen det mest vettiga en presidenr i USA gjort... Ja någonsin.

Vad då ????????????
Citera
2026-04-29, 19:26
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det låter ju jättebra ända tills man inser att två personer kan titta på exakt samma vetenskapliga "bevis" men komma till diametralt motsatta slutsatser.
En myt som korkskallar tror på och sprider, eftersom de tror att det visar att de själva inte är korkskallar. Fastän det visar på motsatsen.
Citera
2026-04-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det var du själv som sa att VETENSKAP är något som vänstern styr över vilket givetvis bara är trams.

Vet inte vad du menar med ”akademin” men forskning är det som ligger till grund för all vetenskap och forskning i sig är självklart inget som är ”vänster”.

Du plockar russinen ur kakan för att det ska passa ditt narrativ. Du går runt och tänker att universitet överlag är genusvetenskap på Södertörn vilket bara är promille av en promille av HELA forskarvärlden på planeten. På samma sätt skulle jag kunna hävda att univeorsitetetsvärlden är höger och lyfta fram Handels eller liknande business-utbildningar i USA.
Du skadar endast dig själv när du tar orden ur sitt sammanhang.
Professionella vetenskapsmän är personer som arbetar med vetenskaplig forskning som sitt yrke. Dessa kommer från den akademiska världen och ibland jobbar där också. Den akademiska världen i västerlandet är vänster enligt alla omröstningar och uppskattningar som finns till hands.

Vidare finns det forskare och vetenskpsmän som är kulturellt viktigare, och dessa sitter oftast i den akademiska världen där de lär ut blivande vetenskapsmän och fungerar som en källa för bland annat media. De vetenskapsmän som exempelvis jobbar på enskilda företag är oftast mindre viktiga för kulturen.

Hur många av dessa är/var genusvetare?

https://i.ibb.co/VpBVQVDC/regre.png

Vilken påverkan har dina "höger" vetenskapsmän hos Handelshögskolan haft på vår identitet? På vår invandringspolitik? Hur har de motarbetat Gould, Boas och Lewontin? Nej, dina vänner är tyvärr inget mer en kulturella lättviktare.
Senast redigerad av ForFlashOV 2026-04-29 kl. 20:28.
Citera
2026-04-29, 20:24
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polox
USA behöver man inte bomba för att de ska förpassas till stenåldern, de sköter det så bra själva.

Siktet för bomben borde kanske riktas mot Sverige istället, som har åkt snålskjuts på länder som USA i hundra år. Men jag håller med om att USA har varit dumma som betalt för Sveriges skydd i alla dessa år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in