2026-04-25, 13:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Ja precis, ”olika delar av ETT stort team”. Alltså ett stort separat team som jobbar med online delen. Du ska inte inbilla mig att samma personer jobbar med gta 6. Finns ingen chans när de har över 4000 anställda.

Helt enig, som jag förstår så kommer heller inte onlinedelen släppas direkt när spelet släppts utan det kommer någon månad efter eller så.

Kolla exempelvis RDR2.
De har olika team för varje del av spelet, kolla medverkande och sätt dig och titta på skärmen i 20minuter när alla namnen åker förbi och vad varje team gjort.
Några gör väder och moln, ett har hand om hästar och något annat byggnader eller växter osv osv.
Citera
2026-04-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Helt enig, som jag förstår så kommer heller inte onlinedelen släppas direkt när spelet släppts utan det kommer någon månad efter eller så.

Kolla exempelvis RDR2.
De har olika team för varje del av spelet, kolla medverkande och sätt dig och titta på skärmen i 20minuter när alla namnen åker förbi och vad varje team gjort.
Några gör väder och moln, ett har hand om hästar och något annat byggnader eller växter osv osv.
RDR2 det sista bra spelet som Rockstar gjorde.. Haha nä skoja, GTA6 blir säkert bra också.
Citera
2026-04-26, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Jag är inte ute efter någon ragebait.

Sant, jag har inga argument egentligen förutom vad jag känner, dvs lite hype.

Jag tror jag mest är skeptisk till vilken setting de har valt, dvs en Twilight-kärlekshistoria i ett modernt “TikTok”-Vice City med hemlösa, knarkare och allt annat modernt trams.

Tro fan att det här kommer att vara ett av de tre mest spelade spelen bland kidsen, tillsammans med Roblox och Fortnite. Kanske beror det på att ena brodern lämnade Rockstar, samt möjligen en mer “woke” medveten ledning?

Jag förstår nu varför GTA 4 fick 10/10 i betyg överallt back in the day. De försökte i alla fall verkligen tvätta bort “kids-stämpeln” med en mer vuxen och mörk historia, vilket måste ha varit väldigt unikt för sin tid.
GTA 4 var fire, mycket bättre än 5:an även om 5:an är bra också. Hoppas 6:an håller hög kvalitet!
Citera
2026-04-26, 05:52
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solimann
GTA 4 var fire, mycket bättre än 5:an även om 5:an är bra också. Hoppas 6:an håller hög kvalitet!

Finns poäng i det, även om jag tycker femman var ett bättre spel när det släpptes.
Men ser man till standarden som fanns när respektive spel släpptes så var fyran bättre när det släpptes än vad femman var.
Citera
2026-04-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Finns poäng i det, även om jag tycker femman var ett bättre spel när det släpptes.
Men ser man till standarden som fanns när respektive spel släpptes så var fyran bättre när det släpptes än vad femman var.
Jag tyckte det var rätt segt med all planering inför heists, gillar mer att bara köra uppdragen rakt upp och ner men visst jag har spelat igenom femman typ 10 gånger, första gångerna var det bättre.
Citera
2026-04-28, 16:15
Medlem
fearreapers avatar
Vilka rykten tror ni är mest trovärdiga och vilka är inte det?

Jag har inte beläst mig så mycket om dom för jag vill inte få en uppfattning som inte kommer att stämma, men det vore roligt om det var en "honor-mätare" i spelet precis som i RDR2. Ett annat är att det tar 30 minuter att åka runt hela delstaten men det hörde jag om GTA5 också när det begav sig har jag faktiskt för mig, i varje fall att det skulle ta längre tid än vad det faktiskt gjorde.
Citera
2026-04-29, 17:59
Medlem
Citat:

6:an kommer vara i en helt egen klass för sig. En klass som den dessutom kommer skapa för ingen spelutvecklare har någonsin gjort något liknande.

I RDR2 användes RAGE 8 som grafikmotor. GTA 6 kommer ha en helt ny version som aldrig använts förut, RAGE 9. Enligt rykten så är det ett sjukt stort hopp från 8an till 9an.

Gta 5 utvecklades för en konsol med 256 mb medans gta 6 utvecklas för en konsol med 16000 mb.
Citera
2026-04-30, 09:08
Medlem
Citat:
6:an kommer vara i en helt egen klass för sig. En klass som den dessutom kommer skapa för ingen spelutvecklare har någonsin gjort något liknande.

I RDR2 användes RAGE 8 som grafikmotor. GTA 6 kommer ha en helt ny version som aldrig använts förut, RAGE 9. Enligt rykten så är det ett sjukt stort hopp från 8an till 9an.

Gta 5 utvecklades för en konsol med 256 mb medans gta 6 utvecklas för en konsol med 16000 mb.
Låter lovande minst sagt 😊
Citera
2026-05-04, 18:58
Medlem
Är ni redo?! Vi kommer snart få ny info gällande GTAVI! Gissar på denna eller nästa vecka senast.
Citera
2026-05-04, 19:26
Medlem
Citat:
Är ni redo?! Vi kommer snart få ny info gällande GTAVI! Gissar på denna eller nästa vecka senast.
Jag är redo!!!!
Citera
2026-05-04, 19:37
Medlem
Citat:
Jag är redo!!!!

Underbart!!!

Jag är så jävla taggad!! Kommer bli kul när tråden springer iväg till 1000 sidor på nolltid.
Citera
2026-05-04, 19:51
Medlem
Citat:
Att dom kommer skjuta upp releasen igen eller?, vad för info ska dom droppa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in