Jag inser att jag bor billigast och mest strategiskt där jag befinner mig, i ett av världens dyraste länder

Gjorde min budget efter att ha skurit ned lite, eller de obligatoriska fasta utgifter i mitt liv, rör sig om 11000 kr. Inte mat inräknat, detta är idag säkert 5000 kr, kan lätt halvera den kostnaden. Så min bas bör vara Norge.
Fördelen med att ha basen där jag befinner mig är att det tar 20 minuter att ta mig till flygplatsen där Ryanair och Wizzair har många avgångar, det innebär att jag tar mig ut i Europa för runt 200 kr, det är osalgbart.
Jag har sagt upp mig och jobbar Maj månad ut, sedan blir det spännande tider. Jag lär i samma veva få reda på om min Youtube kanal är godkänd för att tjäna pengar, eller iallafall steg 1, sedan är det nog inga problem vid 4000 timmar. Jag kommer givetvis regga mig på NAV så jag har backup, blir utan dagpengar i 4 månader, men det är inga problem. (Detta är bara en backup plan) Jag behöver resa utomlands för att skapa mer youtube material, är ingen resebloggare men jag måste resa oavsett, det är som poängen med allt detta.
När jag får tiden nu så ska jag fokusera på mina videos, arbeta mer med mina sociala medier, bör kunna tjäna endel på affiliate också, det kräver att man anstränger sig. Har säkrat lite i min aktieportfölj, var för mycket beroende av en aktie, så min aktieutdelning kommer inte vara lika hög som planerat, kommer täcka ungefär hälften av mina fasta kostnader, sedan har jag 2-3k som kommer in varje månad idag från ads på mina hemsidor. Så mitt mål är att aldrig mer jobba ett såkallat "vanligt" jobb, vad det nu är.. Tur man inte är kontorsarbetare i någon form, då hade ju ai ersatt det väldigt snart, när jag läste några kurser på universitetet sade de att tryggaste utbildningen för jobb var statistiker, mmmm det tror jag inte mycket på idag