Citat:
Ursprungligen postat av
FuckSweden
Alltså neej, nu får jag fet ångest för att jag skrev "DE förvägrades jag" och inte DET. Det skedde av bara farten då tangentbordet inte verkade vara med mig.
Jag sökte det runt 2012, i och med att jag sökte lagerjobb. Samtliga företag krävde någon form av truckkort för att ens överhuvudtaget vara en tänkbar kandidat, men AF ville inte lyssna, även om det efter mycket sökande på AFs sida fanns som en valbar utbildning eller vad man ska kalla det. Det verkade dock inte gälla i Stockholm. De skyllde på att de inte hade rätt "resurser" för det, eller något liknande.
Var bor du själv?
Vi bor i samma region du och jag. Men kanske att de är hårdare om man bor typ i storstockholm? Jag bara spekulerar nu. Jag bor i medelstor stad.
Jag kan tycka att det ynkligt av dom att inte ens finansiera ett sketet truckkort. De har bokstavligen öst pengar över mig genom åren.
-CE + ADR + YKB + YKB fortbildning
-svetskurs
-cnc utbildning
-ev något mer jag glömt
Hade visserligen nån ”specialhandläggare” ett tag. Tror det var hon som beviljade CE utbildningen.
Nu känner jag att om jag inte hittar nått intressant jobb på ett halvår eller så, så ska jag försöka lobba för en elektrikerutbildning. Eller grävmaskinistutbildning.
Har dock en rätt tjurskallig handläggare för tillfället. Han är inte särskilt pigg på att bevilja mer utbildningar har jag märkt. Men de brukar ge med sig med tiden. Det är inte billigt att ha folk gå arbetslösa heller så..