Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Jag ger er att ni dominerade i max 15 minuter då ni vann alla våra försök till att etablera eget spel och vi kom ingen vart. Sedan fick vi tag på bollen. Bollinnehavet backas upp tydligt i statistiken. Har för mig att ni hade en farlig chans i 20:e, men då hade vi fått tag i vårat spel och eran dominans var över.
Att ni skulle "dominerat i 30 minuter" är en försköning inte helt olik likt narrativet ni skapade kring eran start i "Kenta derbyt" här om året.
Ja alltså vi kan säga att vi dominerade matchen i en kvart och kontrollerade den i 30 minuter, eller vad nu för semantik som tillfredsställer dig. Själv tycker jag inte det är så viktigt, på den halvtimmen skapade DIF ungefär lika mycket som bajen gjorde på 60 minuter. Det som är den egentliga frågan är om slutresultatet är rättvist, och det tycker jag absolut att det är sett till hur ni förvaltade de ca 60 minuterna och tillägg som ni då har fört spelet.
Det senare resonemanget hänger jag inte med på (eller har hört talas om tidigare)… det där är nog bara i ditt huvud. Det jag minns av den matchen var att Piotr drog korsbandet ungefär 10 minuter in och att Theo byttes in och hade det… tufft. På tal om att inte ha marginalerna på sin sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Gå in på vårt gruppboende så får du samma tongångar. Särskilt efter Halmstad hemma.
Ja exakt, det är inte direkt de skarpaste knivarna i lådan som hänger där… ungefär som att hänga på twitter och förvänta sig nöt nyanserat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Att christer får ett andra gult kort för dominansbeteende medelst kroppsspråk är den stora skandalen. Glenn fick väl en blackout.
Det allra sjukaste att detta är alltså hans FÖRSTA utvisning nånsin (enligt honom själv då), vilket är helt absurt för att han snittar typ 1 gult kort per match. Det och att hans svar på det andra gula kortet var ”jag ser ut såhär, vad fan ska jag göra?”.