Det övergår mitt förstånd hur det kan vara kontroversiellt att jag skriver att DIF inte haft marginalerna med sig i derbyn, de senaste tio åren. Ge mig ett helrör vodka och en timme så kan jag ge er några riktigt härliga exempel… låt en snubbe vara bitter. Vad fan är det frågan om egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Minns fortfarande när Jonas Olsson går upp och nickar rakt på Wiland och vi kontrar in 2-1(?) på övertid, avd: marginaler.
Ja, eller den gången Sundgren svandök efter att ha Yura snuddat honom med sin panna, eller den gången bollen gick stolpe, ribba, stolpe ut, eller den gången halva laget åkte på magsjuka två dagar innan avspark… jag kan fortsätta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tonyo
Vet inte om jag håller med. Er förra säsong räddar ni två av tre kryss i derbyn på en märklig straff mot gnaget och ett totalt felaktigt godkänt mål på stopptid mot oss. Det är snarare ni som haft marginalerna med er men trots det inte klarat av att få med er mer än oavgjort i derbyn. Dessutom har ni redan den här säsongen haft ett helt obegripligt bortdömt mål för Gais som gav er två poäng. Ni djurgårdare gnäller otroligt mycket och tycker synd om er själva.
Gällande situationen med Asoro igår så blåser väl Glenn ändå för huvudskada? Därav att det inte blir något. Vilket är ett korrekt beslut. Jag tycker han höll en jämn nivå, Skoglund ska väl ha ett gult det första som händer men Finndell ska väl ha åtminstone ett gult för både fula kapningar och bortsparkande av bollar matchen igenom. I regel finns det sällan mycket gott att säga om domarkåren men igår tycker jag faktiskt Nyberg skötte sig bra. Hög nivå men konsekvent åt båda hållen.
Det tycker jag inte. De senaste derbyna har vi presterat i linje med de poäng vi har spelat in, det vill säga 1 poäng. Jag tycker resultaten har speglat matchbilderna.
Felaktiga domslut jämnar ut sig över en hel säsong, och det vet väl ni om några om? Den där handsen mot Mjällby kommer bita er i arslet förr eller senare. För oss kom det i omgången med Elfsborg, men jag tycker det är helt meningslöst att ha nån pissa längst tävling i vem som är mest förfördelad av domare. Det kommer aldrig råda samsyn kring det.
Det kring att vi ska gnälla mycket och tycka synd om oss själva… jag träffar fortfarande bajare som grinar över vårat guld 2019, på grund av nåt hårfint offsidemål, eller som för delen tuggar fradga om man ens nämner Viktor Wolfs namn. Har du provat läsa på bajens svfans forum efter att ni blivit ”bortdömda”? Jag menar kom igen, att folk gnäller på domaren är inte unikt. Väldigt mycket se grandet i sin grannens öga men inte bjälken i din egen.
Om han blåser för huvudskada ska han göra det direkt? Dessutom är det väl att erkänna kontakt. Huruvida Glenn Nyberg gjorde en bra match kan man ha olika åsikter om, för mig räcker det att kolla frisparksstatistiken. Jag tror man har olika uppfattningar beroende på var ens sympatier ligger. Men som sagt, som jag skrev i mitt inledande inlägg så är det inte Nybergs fel att vi inte vinner. Vi blev inte bortdömda.