2026-04-28, 15:06
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Hur ser du på att i fattiga länder är det barn som arbetar för att få ihop pengar till mat för att överleva??
Det är väl bra att dom har sysselsättning och inte kastar bort sina liv på Tiktok? Hederligt arbete brukar dessutom hyllas på Flashback. Man ska "hugga i" för annars är man en "parasit". De här barnen gör skäl för brödfödan. Det är väl bra?
Citera
2026-04-28, 15:33
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Det är väl bra att dom har sysselsättning och inte kastar bort sina liv på Tiktok? Hederligt arbete brukar dessutom hyllas på Flashback. Man ska "hugga i" för annars är man en "parasit". De här barnen gör skäl för brödfödan. Det är väl bra?
Men, folk piper om att det är så hemskt att dom stackars barnen i fattiga länder arbetar för att överleva men här i Sverige uppmuntras barnarbete där en del av pengarna går till andra och en liten del av intjänade pengar går till barnens nöje vilket är en dubbelmoral

Vilket är då viktigast, arbeta ihop pengar för att överleva vilket det är så hemskt i nyheterna eller arbeta ihop pengar som dom får bara en del av och läggs på nöjen och plötsligt är det så fint så bra???
Dom nöjen borde föräldrarna betala som avlat dom och berömma dom som arbetar för att få mat och överlevnad, bägge är barnarbete och trodde sånt var förbjudet här i Sverige
Citera
2026-04-28, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
nja finns det behov av att sälja majblommor ?
hon som är chef för majblomman har miljon inkomster ,jag vill inte bidra till det
lol, precis som vanligt att dom i toppen som har så stora hjärtan att dom måste ha en miljonlön, fy fan så äcklande detta jävla samhälle är.
Allt handlar om att lura till sig pengar!
Citera
2026-04-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Hur ser du på att i fattiga länder är det barn som arbetar för att få ihop pengar till mat för att överleva??

Svin till föräldrar som föder barn in till den misär dom själva lever i!
Citera
2026-04-28, 15:49
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Nej, jag bojkottar saker som enbart säljs med samvete som affärsidé.
Det vore annat om det sålde saker folk faktiskt vill ha eller har nytta av.

Det var samma skit på jobbet när en arbetskamrat frågade om jag ville köpa chokladbollar för hennes dotter på 18 år skulle på klassresa. En jävla ask kostar 80 spänn och det är 14 bollar! Deras andel av säljpriset var några ynka procent.

Jag hade god lust att säga att hennes dotter kunde få 2 bollar i en timme för en tusenlapp.
Citera
2026-04-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogsoldier
Nej, och nej. Varför ska jag ge bort mina pengar? Jävla idioter.

Varför?
Jo för att det finns fina människor som vill ha höga löner och förmåner här i livet!
Citera
2026-05-02, 16:28
Medlem
Replipunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nej, jag gynnar inte gårdfarihandlare och andra nasare och bettlare. Jag är helt ointresserad av välgörenhet.
Men hur ska Ukraina klara sig utan våra pengar?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in