2026-04-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
De är också problematiska. Musikhjälpen är nog ok, likaså Barncancerfonden
Vad är problematiskt med Läkare utan gränser?
Citera
2026-04-21, 10:29
Medlem
Aldrig köpt, har dock aldrig blivit erbjuden heller.

Jag sålde 1997 dock.
Citera
2026-04-21, 10:30
Avslutad
Jag har aldrig köpt majblommor, däremot skänkte jag till majblomman när jag pantade burkar då jag inte brukar orka hålla på med kvitton.
Citera
2026-04-21, 10:31
Medlem
Jag köper av vänliga och artiga barn som arbetar ensamma eller i par med sin förälder. Jag köper inte av dessa små apflockar som trängs utanför butiken och kommer springande mot mig så fort jag dyker upp. Jag belönar korrekt säljbeteende.
Citera
2026-04-21, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
De är också problematiska. Musikhjälpen är nog ok, likaså Barncancerfonden

I många stora välgörenhetsorganisationer, inklusive de som är involverade i Musikhjälpen, kan de högsta cheferna ha löner som uppgår till hundratusentals kronor om året... tror tex Röd korset och deras anställda köpte lyxbilar för donationer. Stod i media för några år sedan minns jag!
Citera
2026-04-21, 10:57
Medlem
svampdamps avatar
Jag köpte Majblomman av två gossar i dagarna. De samlade in pengar till en skolresa.
Citera
2026-04-21, 11:08
Medlem
Lillarapunzels avatar
Köper majblommor varje år sedan många år tillbaka. Brukar alltid stödja Musikhjälpen också varje år. Är tyvärr inte månadsgivare till någon organisation, men brukar skänka pengar lite nu och då när tillfälle ges, dock främst till mindre/svenska organisationer, inte stora internationella. Brukar exempelvis köpa Friends fint illustrerade julkalender varje år och lite nu/då skänka pengar till Bris, Maskrosbarn och liknande organisationer.
Citera
2026-04-21, 11:10
Medlem
Svettigfots avatar
Otroligt att så många köper av barnen jag skulle skämmas
Citera
2026-04-21, 11:15
Medlem
Nej, och skänker inget heller.

Betalar skatt, det är gott nog
Citera
2026-04-21, 11:29
Avslutad
Nej, och nej. Varför ska jag ge bort mina pengar? Jävla idioter.
Citera
2026-04-21, 11:41
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Majblomman är en av få jag litar på av alla välgörenhetsorganisationer men misslyckas nästan varje år att köpa av barnen.
Läste just att de har varit tvungna av vissa anledningar att förändra hela konceptet, kontantlöst och nu skickas allt även över post?
Går att betala kontant.
Citera
2026-04-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogsoldier
Nej, och nej. Varför ska jag ge bort mina pengar? Jävla idioter.
Som namnet antyder: Välgörenhet?

Du behöver inte, allt är ju totalt frivilligt. Frågan ställdes väl till de lite mer vuxna människorna här på Flashback som inte tycker de som skänker pengar är ”idioter”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in