2026-04-28, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om en man kommer in blåslagen med bruten arm eller revben, menar du att sjukhusen inte tar honom på allvar?

De vårdar förstås honom om han har brutna ben men kvinnan blir knappast anmäld eller dömd för detta. Det mesta våldet leder förstås heller inte till benbrott.
Citera
2026-04-28, 10:20
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Jag kanske borde ha varit tydligare med att det jag ifrågasatte var detta: "På samma sätt får flickor bättre betyg än pojkar för samma kunskap, och invandrarpojkar får sämre betyg än svenskar för samma kunskap. Högskoleproven och vilka som klarar att ta examen bevisar detta."

(Min fetning.)

Institutet för arbetsmarknads- och utbildningspolitisk utvärdering (IFAU) säger motsatsen. De säger att svenska pojkar får lägre betyg än invandrarpojkar relativt till sina studieresultat. https://www.ifau.se/Press/Meddelanden/Samma-kon-och-etnisk-bakgrund-pa-elev-och-larare-spelar-roll-for-elevernas-prestationer/

"IFAU ger ut två nya rapporter som visar dels att flickor och utlandsfödda gynnas i slutbetygen i jämförelse med pojkar respektive svenskfödda, dels att lärarens kön och etniska bakgrund verkar spela roll för hur stora dessa skillnader är."

(Min fetning.)

Så, har du några källor till ditt påstående att invandrare tvärtom får lägre betyg i förhållande till sina provresultat, eller blandade du ihop det med något annat?
Jag diskuterar enbart våld, liksom tråden, men om det stämmer att invandrarkillar får bättre betyg än de är värda så bör man motarbeta det.

En enkel googling på "invandrare får högre betyg än svenskar" ger noll träffar?

Möjligen har du blandat ihop detta med välkänt faktum att t.ex asiater pluggar mycket mer än svenskar och alltså får bättre betyg än svenska barn. Men de är värda det. Svenskar är rätt lata i skolan och latast är svenska killar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-04-28 kl. 10:22.
Citera
2026-04-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
De vårdar förstås honom om han har brutna ben men kvinnan blir knappast anmäld eller dömd för detta. Det mesta våldet leder förstås heller inte till benbrott.
tillräckligt grovt våld leder till skador som alla behöver söka sjukvård för.
Tror du denna majoritet av män som alltså utsätts för denna totala dominans av kvinnligt partnervåld, sen ligger där på sjukhusbristen och ljuger vid frågan vem som utsatt honom?
ohhhh...det var grannen?
Citera
2026-04-28, 10:27
Medlem
Citat:
tillräckligt grovt våld leder till skador som alla behöver söka sjukvård för.
Tror du denna majoritet av män som alltså utsätts för denna totala dominans av kvinnligt partnervåld, sen ligger där på sjukhusbristen och ljuger vid frågan vem som utsatt honom?
ohhhh...det var grannen?

Tramsfia, kvinnor klarar sällan av att orsaka benbrott som du fantiserade om. Jag har också talat om våld i hemmet från kvinnor generellt, inte bara extremt våld som leder till benbrott eller död.
Citera
2026-04-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Sjukhus tar alla skadade på allvar.

Problemet i tråden är att DU inte tar honom på allvar.

Haha, "bruten" arm på en man orsakat av en kvinna. Det måste vara det minst sannolika brott som existerar och länka gärna en artikel som motsäger detta så att jag ser dum ut.

Trams.

Vad är grundorsaken till att män inte tas på allvar då de skadas/ far illa/ mår dåligt etc...?
Svar machonormer och machokultur.
Varifrån kommer de normerna och den kulturen?

Och varför sitter du ens här och tar upp detta som ett problem? vilken ideologi har satt fingret på denna problemtik? och därmed startat nånting som kan få slut på det tramset?

Så långt tror jag aldrig du ens tänkt.
Citera
2026-04-28, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Tramsfia, kvinnor klarar sällan av att orsaka benbrott som du fantiserade om. Jag har också talat om våld i hemmet från kvinnor generellt, inte bara extremt våld som leder till benbrott eller död.

Återigen...

Självrapproteringen ( NTU som exempel)
Brå
Polis
Domstolar

alla instanser med nån form av insyn i detta, säger samma sak. Och det är alltså INTE det du säger.

När ska myntet trilla ner?
Citera
2026-04-28, 10:32
Medlem
Citat:
80% av allt våld drabbar män. Någon kommentar till det och varför du bara bryr dig om våld mot kvinnor? Sexism.

Vi diskuterade precis psykiskt våld som är kvinnors enda chans eftersom ni är fysiskt klena, men det finns inga lagar mot psykiskt våld. Någon kommentar till det? Du vill ha kvar ert våldskapital? Sexism.

Därför att det var det vi debatterade din nöt. varför flyttar du målstolparna hela tiden?
Citera
2026-04-28, 10:32
Medlem
Citat:
Återigen...

Självrapproteringen ( NTU som exempel)
Brå
Polis
Domstolar

alla instanser med nån form av insyn i detta, säger samma sak. Och det är alltså INTE det du säger.

När ska myntet trilla ner?

Återigen tramsfia, ingen man självrapporterar våldet!
Otroligt så trög du är kvinna!
Citera
2026-04-28, 10:33
Medlem
Citat:
Därför att det var det vi debatterade din nöt. varför flyttar du målstolparna hela tiden?

Det är du som flyttar målstolparna från våld till våld som leder till benbrott.
Citera
2026-04-28, 10:34
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Berätta vilken debatt ditt inlägg innehåller? Eller är det bara jag som måste debattera? Sexism.

Härskarteknik är passiv aggressivt våld. Du är trådens våldsman.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-04-28 kl. 10:40.
Citera
2026-04-28, 10:37
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Trams.

Vad är grundorsaken till att män inte tas på allvar då de skadas/ far illa/ mår dåligt etc...?
Svar machonormer och machokultur.
Varifrån kommer de normerna och den kulturen?
Aha, så det är bara vårt manliga tänk som gör att våld mot män inte märks och t.ex inte har egna trådar på FB.

Då kanske det inte är så farligt med våld, det har mer med inställning och offermentalitet att göra? Något för kvinnor att ta efter?

Ändå kul att män inte får tänka macho. Men kvinnor får tänka som kvinnor. Män ska alltid styras och kontrolleras, medans kvinnor alltid gör rätt. Är inte det definitionen på sexism?

Du är trådens sexist.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-04-28 kl. 10:43.
Citera
2026-04-28, 11:01
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Jag diskuterar enbart våld, liksom tråden, men om det stämmer att invandrarkillar får bättre betyg än de är värda så bör man motarbeta det.

En enkel googling på "invandrare får högre betyg än svenskar" ger noll träffar?

Möjligen har du blandat ihop detta med välkänt faktum att t.ex asiater pluggar mycket mer än svenskar och alltså får bättre betyg än svenska barn. Men de är värda det. Svenskar är rätt lata i skolan och latast är svenska killar.

Du skrev "invandrarpojkar får sämre betyg än svenskar för samma kunskap". Jag ifrågasatte detta, skrev att jag tror att det är tvärtom, och frågade om källa. Du gav ingen källa till ditt intryck att invandrare diskrimineras i betygsättningen, men bad mig om en källa till mitt intryck att det är svenskar som diskrimineras. Jag gav dig då en länk till IFAU.

Det är helheten av vår kommunikation hittills, och jag förstår inte vad det är som är oklart.

Jag hade bett dig om källor till att "asiater pluggar mycket mer än svenskar och alltså får bättre betyg än svenska barn" och att "svenskar är rätt lata i skolan och latast är svenska killar", men då ber du väl mig om källor till att det inte förhåller sig så, varför det känns som slöseri med tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in