Citat:
Ursprungligen postat av
ZenFinancier
Som sagt, män söker inte hjälp och anmäler inte kvinnor som slår, de få som gör det blir heller inte tagna på allvar. Det där saknar alltså helt värde för att avgöra hur vanligt det är med kvinnor som slår.
Så är det. Kvinnor är svagare än män och därför bryr sig inte män om kvinnligt våld och inga anmälningar görs eller behöver göras. Jag har aldrig pratar kvinnligt fysiskt våld med någon i hela mitt liv och om min fru slog mig skulle jag säga Sluta och skratta.
Att 90% av alla människor är gifta, trots den enorma skillnaden i potentiellt våldskapital, bevisar att män är extremt snälla. Vi tar hand om kvinnor. Det hade ju aldrig fungerat med giftemål om alla män som kunde slog sina fruar.
Dvs merapis profetia om att "alla män är våldsmän för det är bara kvinnor som anmäler män" har den enkla förklaringen att män är fysiskt starkare. Inte ondare. Enda lösningen på detta är att göra kvinnor fysiskt starkare eller män svagare. Eller acceptera verkligheten.
Merapi och jenny känns som extremt arga aggressiva kvinnor och var de inte så fysiskt svaga skulle de nog slå män ibland. De hatar alla män så alla låg risigt till.
Ironin i att just merapi och jenny argumenterar mot våldsmän och förnekar att kvinnor använder våld. Och det gör de på ett våldsamt sätt i 40000 inlägg på raken.