2026-04-28, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och vem i hushållet ansågs ansvarig för att aga resten av medlemmarna + husfolket, då dessa fanns genom vår kända historia?

Det har väl inget med saken att göra, du gjorde det korkade antagandet att män och barn måste uppsöka sjukhus när de blir slagna av kvinnor, det är förstås i regel helt fel. Detta är ett våld som går helt under radarn.

Känslostyrda kvinnor får ofta utbrott som leder till våld.
Citera
2026-04-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
I vår kända historia ingår vikingar som drog fram ett svärd och stack i folk om de var arga. Är det något som har relevans i vår svenska nutid tycker du, och i så fall varför? Eller kan män ändra på sig tror du och få nya moraliska regler?

Nej, de allra flesta vikingar var "normala" fredliga typer.
sen har du ett litet gäng som gav sig ut i båtar och "stack svärd i folk" som tyvärr vissa fortsatt idag sätter allt fokus på, för det tycker sånt beteende är såååååå coolt.

Kontantan är fortsatt den, att all data idag och i dåtid ger för handen att det kön som står och stått för mest våld är män, knappast kvinnor.

.
Citera
2026-04-28, 09:57
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nej, de allra flesta vikingar var "normala" fredliga typer.
sen har du ett litet gäng som gav sig ut i båtar och "stack svärd i folk" som tyvärr vissa fortsatt idag sätter allt fokus på, för det tycker sånt beteende är såååååå coolt.

Kontantan är fortsatt den, att all data idag och i dåtid ger för handen att det kön som står och stått för mest våld är män, knappast kvinnor.
.
Synd att du vet noll om vikingar också. Under vikingatiden samlade man ihop alla män i hela byn, kvinnorna tog hand om byn så länge, så rodde man iväg till England och stack ihjäl fredliga munkar och tog deras guld och åkte hem igen. Så gör inte män längre, det är omoraliskt och vi män har uppfunnit försvar, domstolar, poliser, lagar, för att ta hand om typer som vikingar. Kvinnor har inte gjort ett dugg.

Sverige har inte varit i krig på 200 år, världens fredligaste land, och det är svenska män som skapat detta samhälle, inte kvinnor. Utom att ni fött männen.

Män står för mest våld men det är även män som kuvar allt våld och berätta gärna varför du som kvinna hatar att fängsla manliga brottslingar en längre tid. Det är MÄN i SD som skärp straffen senaste åren.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-04-28 kl. 10:00.
Citera
2026-04-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Det har väl inget med saken att göra, du gjorde det korkade antagandet att män och barn måste uppsöka sjukhus när de blir slagna av kvinnor, det är förstås i regel helt fel. Detta är ett våld som går helt under radarn.

Känslostyrda kvinnor får ofta utbrott som leder till våld.

Nej det var inte vad jag skrev.
Jag skrev att även statistiken på sjukhus visar att det är mest kvinnor som söker vård efter misshandel av partner.

+ självrapporteringen från NTU.
+ polisstatistisk
+ domstolarna
etc...

bevisen för ditt, eller vem det nu var, påståendet att kivnnor skulle misshandla sina partners mer än män är alltså knappast sant.
Citera
2026-04-28, 10:01
Medlem
Citat:
Synd att du vet noll om vikingar också. Under vikingatiden samlade man ihop alla män i hela byn, kvinnorna tog hand om byn så länge, så rodde man iväg till England och stack ihjäl fredliga munkar och tog deras guld och åkte hem igen. Så gör inte män längre, det är omoraliskt och vi män har uppfunnit försvar, domstolar, poliser, lagar, för att ta hand om typer som vikingar. Kvinnor har inte gjort ett dugg.

Sverige har inte varit i krig på 200 år, världens fredligaste land, och det är svenska män som skapat detta samhälle, inte kvinnor. Utom att ni fött männen.

Män står för mest våld men det är även män som kuvar allt våld och berätta gärna varför du som kvinna hatar att fängsla manliga brottslingar en längre tid. Det är MÄN i SD som skärp straffen senaste åren.
nej din nöt inte "alla män".
Citera
2026-04-28, 10:02
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag skrev att även statistiken på sjukhus visar att det är mest kvinnor som söker vård efter misshandel av partner.

+ polisstatistisk
+ domstolarna
etc...

bevisen för ditt, eller vem det nu var, påståendet att kivnnor skulle misshandla sina partners mer än män är alltså knappast sant.
80% av allt våld drabbar män. Någon kommentar till det och varför du bara bryr dig om våld mot kvinnor? Sexism.

Vi diskuterade precis psykiskt våld som är kvinnors enda chans eftersom ni är fysiskt klena, men det finns inga lagar mot psykiskt våld. Någon kommentar till det? Du vill ha kvar ert våldskapital? Sexism.
Citera
2026-04-28, 10:02
Medlem
Citat:

+ polisstatistisk
+ domstolarna
etc...

Som sagt, män söker inte hjälp och anmäler inte kvinnor som slår, de få som gör det blir heller inte tagna på allvar. Det där saknar alltså helt värde för att avgöra hur vanligt det är med kvinnor som slår.
Citera
2026-04-28, 10:05
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Som sagt, män söker inte hjälp och anmäler inte kvinnor som slår, de få som gör det blir heller inte tagna på allvar. Det där saknar alltså helt värde för att avgöra hur vanligt det är med kvinnor som slår.
Så är det. Kvinnor är svagare än män och därför bryr sig inte män om kvinnligt våld och inga anmälningar görs eller behöver göras. Jag har aldrig pratar kvinnligt fysiskt våld med någon i hela mitt liv och om min fru slog mig skulle jag säga Sluta och skratta.

Att 90% av alla människor är gifta, trots den enorma skillnaden i potentiellt våldskapital, bevisar att män är extremt snälla. Vi tar hand om kvinnor. Det hade ju aldrig fungerat med giftemål om alla män som kunde slog sina fruar.

Dvs merapis profetia om att "alla män är våldsmän för det är bara kvinnor som anmäler män" har den enkla förklaringen att män är fysiskt starkare. Inte ondare. Enda lösningen på detta är att göra kvinnor fysiskt starkare eller män svagare. Eller acceptera verkligheten.

Merapi och jenny känns som extremt arga aggressiva kvinnor och var de inte så fysiskt svaga skulle de nog slå män ibland. De hatar alla män så alla låg risigt till.

Ironin i att just merapi och jenny argumenterar mot våldsmän och förnekar att kvinnor använder våld. Och det gör de på ett våldsamt sätt i 40000 inlägg på raken.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-04-28 kl. 10:13.
Citera
2026-04-28, 10:12
Medlem
Citat:
Så är det. Kvinnor är svagare än män och därför bryr sig inte män om kvinnligt våld och inga anmälningar görs eller behöver göras. Jag har aldrig pratar kvinnligt fysiskt våld med någon i hela mitt liv och om min fru slog mig skulle jag säga Sluta och skratta.

Att 90% av alla människor är gifta, trots den enorma skillnaden i potentiellt våldskapital, bevisar att män är extremt snälla. Vi tar hand om kvinnor. Det hade ju aldrig fungerat med giftemål om alla män som kunde slog sina fruar.

Dvs merapis profetia om att "alla män är våldsmän för det är bara kvinnor som anmäler män" har den enkla förklaringen att män är fysiskt starkare. Inte ondare. Enda lösningen på detta är att göra kvinnor fysiskt starkare eller män svagare. Eller acceptera verkligheten.

Merapi och jenny känns som extremt arga aggressiva kvinnor och var de inte så fysiskt svaga skulle de utan tvekan slå män.

Du ser ju också i sådana här diskussioner med feminsthaggor att de väldigt snabbt förlöjligar män som säger att de blivit slagna av en kvinna. Detta är genomgående i samhället då det ses som omanligt att inte kunna ta våld från en kvinna. En man är därför tyst och slår inte tillbaka, ingen anmälan, kommer aldrig med någon statistik.
Citera
2026-04-28, 10:13
Medlem
Citat:
Om en man kommer in blåslagen med bruten arm eller revben, menar du att sjukhusen inte tar honom på allvar?
Citera
2026-04-28, 10:14
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Om en man kommer in blåslagen med bruten arm eller revben, menar du att sjukhusen inte tar honom på allvar?
Sjukhus tar alla skadade på allvar.

Problemet i tråden är att DU inte tar honom på allvar.

Haha, "bruten" arm på en man orsakat av en kvinna. Det måste vara det minst sannolika brott som existerar och länka gärna en artikel som motsäger detta så att jag ser dum ut.
Citera
2026-04-28, 10:15
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Kanske ska du själv länka din källa till ditt intryck?

En enkelt googling ger 100-tals artiklar och länkar till mycket forskning.
https://duckduckgo.com/?q=invandrare+d%C3%B6ms+h%C3%A5rdare&ia=web
För den som är svensk, som jag, är det självklart. Jag behandlar också kvinnor mildare och invandrare hårdare. Jag anställer inte invandrare och jag dejtar inte invandrare. Det är så vi fungerar, svenskar.

Jag kanske borde ha varit tydligare med att det jag ifrågasatte var detta: "På samma sätt får flickor bättre betyg än pojkar för samma kunskap, och invandrarpojkar får sämre betyg än svenskar för samma kunskap. Högskoleproven och vilka som klarar att ta examen bevisar detta."

(Min fetning, min kursivering.)

Institutet för arbetsmarknads- och utbildningspolitisk utvärdering (IFAU) säger motsatsen. De säger att svenskar får lägre betyg än invandrarpojkar relativt till sina studieresultat. https://www.ifau.se/Press/Meddelanden/Samma-kon-och-etnisk-bakgrund-pa-elev-och-larare-spelar-roll-for-elevernas-prestationer/

"IFAU ger ut två nya rapporter som visar dels att flickor och utlandsfödda gynnas i slutbetygen i jämförelse med pojkar respektive svenskfödda, dels att lärarens kön och etniska bakgrund verkar spela roll för hur stora dessa skillnader är."

(Min fetning.)

Så, har du några källor till ditt påstående att invandrare tvärtom får lägre betyg i förhållande till sina provresultat, eller blandade du ihop det med något annat?
Senast redigerad av Threadkiller 2026-04-28 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in