2026-04-28, 11:38
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Du skrev "invandrarpojkar får sämre betyg än svenskar för samma kunskap". Jag ifrågasatte detta, skrev att jag tror att det är tvärtom, och frågade om källa. Du gav ingen källa till ditt intryck att invandrare diskrimineras i betygsättningen, men bad mig om en källa till mitt intryck att det är svenskar som diskrimineras. Jag gav dig då en länk till IFAU.

Det är helheten av vår kommunikation hittills, och jag förstår inte vad det är som är oklart.

Jag hade bett dig om källor till att "asiater pluggar mycket mer än svenskar och alltså får bättre betyg än svenska barn" och att "svenskar är rätt lata i skolan och latast är svenska killar", men då ber du väl mig om källor till att det inte förhåller sig så, varför det känns som slöseri med tid.
Allt OT.

Jag hittar ingen annan faktareferens än IFAU att "pojkar till invandrare får för höga betyg". Kan du informera mig om någon annan källa, du som gärna googlar?

Så du tror inte att asiatiska barn i Sverige har högre betyg än svenskar? Fast deras kultur värderar studier så mycket högre än svenskar? Men du har ingen länk som bevis och lyckades inte googla fram någon? OK.

Samtliga toppländer i PISA är asiatiska. Vilken otrolig slump.
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/pisa-scores-by-country

Om du irriterar dig på personer som gör svepande formuleringar kanske du själv inte ska göra svepande OMformuleringar som att asiatiska barn har sämre betyg än svenska barn.

Nu, från denna autistiska utvikning, åter till ämnet.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-04-28 kl. 11:49.
Citera
2026-04-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Återigen tramsfia, ingen man självrapporterar våldet!
Otroligt så trög du är kvinna!
Och varför skulle de inte göra det? det är helt anonymt och en viktig vetenskaplig datainsamling, varför skulle män sitta och ljuga i den? För vem? för vad?
Citera
2026-04-28, 11:40
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och varför skulle de inte göra det? det är helt anonymt och en viktig vetenskaplig datainsamling, varför skulle män sitta och ljuga i den? För vem? för vad?
Du nämnde precis "machokultur" som orsak till ingen man självrapporterar våld. Var det fel?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-04-28 kl. 11:43.
Citera
2026-04-28, 11:40
Medlem
Citat:

Det har jag redan svarat på dumma kärring. Försök hänga med lite och läsa svaren du får!
Män självrapporterar inte kvinnovåld.
Senast redigerad av ZenFinancier 2026-04-28 kl. 11:42.
Citera
2026-04-28, 11:54
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Allt OT.

Jag hittar ingen annan faktareferens än IFAU att "pojkar till invandrare får för höga betyg". Kan du informera mig om någon annan källa, du som gärna googlar?

Så du tror inte att asiatiska barn i Sverige har högre betyg än svenskar? Fast deras kultur värderar studier så mycket högre än svenskar? Men du har ingen länk som bevis och lyckades inte googla fram någon? OK.

Samtliga toppländer i PISA är asiatiska. Vilken otrolig slump.
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/pisa-scores-by-country

Om du irriterar dig på personer som gör svepande formuleringar kanske du själv inte ska göra svepande OMformuleringar som att asiatiska barn har sämre betyg än svenska barn.

Nu, från denna autistiska utvikning, åter till ämnet.

Den autistiska utvikningen är din och du skriver att jag skrivit saker jag inte har skrivit. Det var du som skrev något som var OT och jag ifrågasatte det. Men visst, vi släpper det.
Citera
2026-04-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Den dagen polisen börjar utreda psykiskt våld, t.ex härskartekniker som jenny och merapi ständigt använder på FB och som är passiv aggressivt våld, ska jag rita kryss i taket.

Men syftet med feminism är inte att få det bra. Syftet är att få kvinnor att bestämma över män. Eftersom kvinnor styrs av känslor och saknar konsekvenstänk så är ett kvinnligt samhälle sämre än ett manligt. Allt som svensk polis och domstol gör mot manliga förövare är t.ex manligt tänk och kvinnor släpper gärna ut våldsmän från fängelse.

T.ex skulle ett kvinnligt FB styrt av jenny och merapi vara sämre, de använder förtryck och härskarteknik i sina inlägg men aldrig några fakta. Som vi män gör. Jag älskar de manliga trådarna på FB t.ex brottstrådar, kvinnliga trådar suger.

Det kommer troligtvis en lag om psykisk våld till sommaren.
Men det finns en risk att den blir såpass tandlös att kvinnnor inte blir dömda.
Generellt emot lagar som inkräktar på det privata men det vore lite skoj om kvinnor får liknande utmaningar som män i kontakt med rättsväsendet.

Förstår hur du tänker.

På sätt och vis skulle det vara intressant med att göra hat mot kön inkluderat vad gäller hatbrott.

Det skulle kunna göra att kvinnnors andel av brotten ökade ytterligare.
Citera
2026-04-28, 13:36
Medlem
Citat:
Och var syns allt det våldet?

Det syns inte i NTU, inte på sjukhusen, inte på antal mord, inte på jourhemmen.

Det som däremot syns där är kvinnor.

Och nej kvinnor är INTE mer känslostyrda än män.

Kvinnor har inte samma styrka som män.
Därför blir det inte samma sorts skador.

Vad som syns på våra sjukhus är att män är 3 gånger mer utsatta för övergrepp som leder till att en blir inlagd på sjukhus.
Senaste siffran är 300 kvinnnor som blir inlagda pga övergrepp. Och 1000 män.

https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/kraftig-minskning-av-skadade-i-vagtrafikolyckor-de-senaste-20-aren/

Vad gäller NTU så är skillnaden några få procent.
11,7 procent män och kvinnor 15,2
Troligtvis har män underrapporterat. Dvs att siffran borde vara högre. Men med tanke på att kvinnnor har svårare att tillfoga allvarlig skada så sopar män det troligtvis under mattan.

https://bra.se/amnen/vald-i-nara-relation
Citera
2026-04-28, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det kommer troligtvis en lag om psykisk våld till sommaren.
Men det finns en risk att den blir såpass tandlös att kvinnnor inte blir dömda.
Generellt emot lagar som inkräktar på det privata men det vore lite skoj om kvinnor får liknande utmaningar som män i kontakt med rättsväsendet.

Förstår hur du tänker.

På sätt och vis skulle det vara intressant med att göra hat mot kön inkluderat vad gäller hatbrott.

Det skulle kunna göra att kvinnnors andel av brotten ökade ytterligare.

Den ev. ökningen, skulle vara en droppe i det hav som skulle utgöra det ökade antalet brottslighet hos män.
Citera
2026-04-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Kvinnor har inte samma styrka som män.
Därför blir det inte samma sorts skador.

Vad som syns på våra sjukhus är att män är 3 gånger mer utsatta för övergrepp som leder till att en blir inlagd på sjukhus.
Senaste siffran är 300 kvinnnor som blir inlagda pga övergrepp. Och 1000 män.

https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/kraftig-minskning-av-skadade-i-vagtrafikolyckor-de-senaste-20-aren/

Vad gäller NTU så är skillnaden några få procent.
11,7 procent män och kvinnor 15,2
Troligtvis har män underrapporterat. Dvs att siffran borde vara högre. Men med tanke på att kvinnnor har svårare att tillfoga allvarlig skada så sopar män det troligtvis under mattan.

https://bra.se/amnen/vald-i-nara-relation

Japp men nu är det inte generellt utsatthet för våld vi debatterade utan den specifika andel som kallas partnervåld. Och även där vinner alltså manliga förövare.

Skillnaden mellan 11% och 15% är rejäl.
Och betydligt troligare än era hittepå om ljugande män i en anonym enkät, är att siffrorna faktiskt speglar verkligheten.
Men, så långt tänker ni aldrig.
Citera
2026-04-28, 13:54
Medlem
Citat:
Japp men nu är det inte generellt utsatthet för våld vi debatterade utan den specifika andel som kallas partnervåld. Och även där vinner alltså manliga förövare.

Skillnaden mellan 11% och 15% är rejäl.
Och betydligt troligare än era hittepå om ljugande män i en anonym enkät, är att siffrorna faktiskt speglar verkligheten.
Men, så långt tänker ni aldrig.

Det är ju bara din fantasi som bygger på självrapporterat påstått våld. Män rapporterar inte när kvinnor slår.
Jag har heller aldrig hört talas om någon man som någonsin svarat på en sådan enkät.
Senast redigerad av ZenFinancier 2026-04-28 kl. 14:08.
Citera
2026-04-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Det är ju bara din fantasi som bygger på självrapporterat påstått våld. Män rapporterar inte när kvinnor slår.
Jag har heller aldrig hört talas om någon man som någonsin svarat på en sådan enkät.
Nej NTU är inte nån ”fantasi”.
Och jag frågar för tredje gången varför skulle män ljuga i en anonym enkät? Speciellt en sådan som NTU?

Du kommer garanterat nån gång i ditt liv få den enkäten. Och då bör du svara, eftersom det handlar om viktig info för det gemensamma.
Citera
2026-04-28, 14:28
Medlem
Citat:
Nej NTU är inte nån ”fantasi”.
Och jag frågar för tredje gången varför skulle män ljuga i en anonym enkät? Speciellt en sådan som NTU?

Du kommer garanterat nån gång i ditt liv få den enkäten. Och då bör du svara, eftersom det handlar om viktig info för det gemensamma.

Som sagt, jag har aldrig någonsin hört att en man svarat på en sådan enkät, låter inte seriöst.

Sedan är det också så att kvinnor förstorar upp och ältar saker i åratal. Män däremot glömmer och går vidare. En man skulle aldrig ens minnas våld från en kvinna för flera år sedan, än mindre ta upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in