Citat:
Ursprungligen postat av
Bib-bo
Som sjukvårdspersonal kan jag berätta att det finns en anledning till haldol vilket är ett läkarbeslut, men du sitter hemma i soffan och har en massa åsikter. Vad tyckte du vi skulle göra?
Ja, än så länge sitter jag hemma i soffan och lever ett vardagligt och lugnt liv. Jag förstår att det irriterar dig, din beskäftiga jävel! Det gjorde den här personen i fråga också, men ens liv förändras snabbt när man hamnar i sjukhusmiljö, får sjukhuskläder och blir nedbäddad samt blir betraktad som ett paket bland andra.
Ang. Haldol, några psykotiska tendenser fanns ej tidigare här, och kunde heller inte observeras under besöken, varför det förmodligen rörde sig om biverkningar från de andra preparaten. En av personalen sade också till mig att det nog fanns anledning att återkomma om detta ärende, en sorglig historia som drog ut i två månaders tid.
Nu för tiden verkar det skötas kvickare, en annan släkting blev omhändertagen och fick en diagnos varpå dödsfallet kom inom
bara ett par dagar efter behandling med morfin o dyl. Känns det bra att mörda våra äldre?