Citat:
Ursprungligen postat av
Glostrup
Det handlar verkligen inte om att ”avliva” patienter, bara det faktum att du skriver detta visar din totala ignorans, och det du skriver är såväl osant, osakligt och en grov förolämpning mot alla de duktiga vårdgivare som hanterar människor i deras allra sista ögonblick i livet.
Om du vill dö utan smärtlindring så får du väl arrangera detta på det sätt du kan. De allra flesta människor skulle garanterat föredra att få dö utan ångest, oro eller smärta, men du verkar tro att du vill något annat. Jag är dock rätt övertygad om att även du kommer tänka om när du väl ligger där.
Jag beskriver bara min väns arbetssituation och hur hon mer och mer kommer på att de dödar patienter och håller på att gå under mentalt av detta. Jag har noll anledning att betvivla det hon beskriver. Hon vill ju inte själv att det ska ha hänt, försöker skaka bort det precis med argument du ger.
Men sanningen kommer ifatt.
Och ja, de har även avlivat människor som de inte har en aning om om de ens är döende. Men jag vet att svensken inte vågar öppna ögonen för detta.
Skyller på att åh vad synd det är om vår duktiga vårdpersonal som gör precisss rätt och ska få stå ut med anklagelser. Jojo. Vem lurar du?
Klart att det kan gå rätt till. Det gör inte det bättre i de fall det gått fel till. Men du, jag skiter i detta nu så får du gå och suga vårdens tutte lite mer.