2026-04-28, 23:54
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Därför att de inte har något facit för patienten. Och att det kan kännas psykiskt tungt att avliva patienter. Att de den dödande sprutan. Samtidigt som alla låtsas om som att det inte är så. Eftersom det är mord/aktiv dödshjälp och förbjudet.

Sköta sitt jobb i detta fall är att gå mot lagen. Du ser inga som helst problem med det?
Det handlar verkligen inte om att ”avliva” patienter, bara det faktum att du skriver detta visar din totala ignorans, och det du skriver är såväl osant, osakligt och en grov förolämpning mot alla de duktiga vårdgivare som hanterar människor i deras allra sista ögonblick i livet.

Om du vill dö utan smärtlindring så får du väl arrangera detta på det sätt du kan. De allra flesta människor skulle garanterat föredra att få dö utan ångest, oro eller smärta, men du verkar tro att du vill något annat. Jag är dock rätt övertygad om att även du kommer tänka om när du väl ligger där.
Citera
2026-04-29, 00:01
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Det handlar verkligen inte om att ”avliva” patienter, bara det faktum att du skriver detta visar din totala ignorans, och det du skriver är såväl osant, osakligt och en grov förolämpning mot alla de duktiga vårdgivare som hanterar människor i deras allra sista ögonblick i livet.

Om du vill dö utan smärtlindring så får du väl arrangera detta på det sätt du kan. De allra flesta människor skulle garanterat föredra att få dö utan ångest, oro eller smärta, men du verkar tro att du vill något annat. Jag är dock rätt övertygad om att även du kommer tänka om när du väl ligger där.

Jag beskriver bara min väns arbetssituation och hur hon mer och mer kommer på att de dödar patienter och håller på att gå under mentalt av detta. Jag har noll anledning att betvivla det hon beskriver. Hon vill ju inte själv att det ska ha hänt, försöker skaka bort det precis med argument du ger.

Men sanningen kommer ifatt.

Och ja, de har även avlivat människor som de inte har en aning om om de ens är döende. Men jag vet att svensken inte vågar öppna ögonen för detta.

Skyller på att åh vad synd det är om vår duktiga vårdpersonal som gör precisss rätt och ska få stå ut med anklagelser. Jojo. Vem lurar du?

Klart att det kan gå rätt till. Det gör inte det bättre i de fall det gått fel till. Men du, jag skiter i detta nu så får du gå och suga vårdens tutte lite mer.
Citera
2026-04-29, 00:02
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Hur dog folk förr i tiden? De låg hemma och somnade in med familjen vid sin sida och fann kanske lugn genom en stark gudstro.

Det känns som ett helt nytt, konstgjort och modernt grepp att medicinera ihjäl människor. Jag har till exempel aldrig tagit vare sig droger (inte ens rökt hasch, vanliga cigarretter eller snusat) eller lugnande som benzo. Har aldrig blivit sövd för operation förutom lokalbedövning. Men i mitt sista skede ska jag alltså bli fullproppad med grejor min kropp aldrig varit i närheten av?

Det är helt enkelt inte naturligt och har inte funnits tidigare i historien.
Historiens förlopp begränsades av bristen på kunskap; tycker du att det vore mer naturligt att amputera ditt ben om du bröt det - eftersom det var så man gjorde förr? Du kanske hellre vill dö av lunginflammation vid 26 års ålder, eftersom penicillin var ”onaturligt” innan 1928? Och sedan ”medicinerar ingen ihjäl” någon, men man använder läkemedel för att göra döden mindre smärtsam och ångestfylld - och därmed mindre plågsam.

Gudstro kan säkert fungera som placebo till en viss nivå, men din gud är ju knappast den mest naturliga guden om du går exempelvis 1200 år bakåt i tiden, så varför skulle just den guden hjälpa? Vill man hellre sätta sin tilltro till tandfeén, jultomten eller valfri gud än moderna läkemedel, så står det var och en fritt att avsäga sig behandling. Men det är riktigt korkat.
Citera
2026-04-29, 00:14
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag beskriver bara min väns arbetssituation och hur hon mer och mer kommer på att de dödar patienter och håller på att gå under mentalt av detta. Jag har noll anledning att betvivla det hon beskriver. Hon vill ju inte själv att det ska ha hänt, försöker skaka bort det precis med argument du ger.

Men sanningen kommer ifatt.

Och ja, de har även avlivat människor som de inte har en aning om om de ens är döende. Men jag vet att svensken inte vågar öppna ögonen för detta.

Skyller på att åh vad synd det är om vår duktiga vårdpersonal som gör precisss rätt och ska få stå ut med anklagelser. Jojo. Vem lurar du?

Klart att det kan gå rätt till. Det gör inte det bättre i de fall det gått fel till. Men du, jag skiter i detta nu så får du gå och suga vårdens tutte lite mer.
Du snackar bara skit, och din ”vän” behöver definitivt psykiatrisk hjälp om h*n avlivar människor som inte är döende. Folk som du fokuserar hellre på en enda feldiagnosticerad person än på allt det positiva arbete som vårdpersonalen gör varje dag runt om i landet. Alla i vården gör inte allt rätt, men nästan alla gör så gott de kan. Ibland räcker inte det, men alternativet hade varit mycket sämre.

Om alla människor hade haft din mentalitet så hade medicinkonsten aldrig tagit fram livräddande vaccin eller behandlingar; för folk hade inte accepterat att alla behandlingar inte hade fungerat på samma sätt för alla och att inte alla hade blivit helt friska. Du representerar en skrämmande bild av mänsklighetens inneboende ignorans.
Citera
2026-04-29, 00:21
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Du representerar en skrämmande bild av mänsklighetens inneboende ignorans.

Talar du om dig själv?

Jag vet vad sjuksköterskor går igenom. De håller ihop hela systemet.
Citera
2026-04-30, 17:50
Medlem
var på sk. brytpunktssamtal De vill inte längre behandla min mamma på sjukhus om hon blir sjuk. Om hon blir inlagd så kanske hon tar plats för någon yngre... De vill inte heller att hon skall åka ambulans till akuten om det är akut. I stället vill de använda sig av dödskitet de har.... Hon bor på äldreboende, är dement men mår bra fysiskt förutom lågt blodtryck som ger vätska i lungorna. Tydligen är det svårt att behandla!? Helt klart kör de med triage i svenska sjukvården. Hela informationssamtalet var otroligt inlindat....
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in