2026-04-26, 19:20
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Vad jag förstår har ALLA terrorattacker i rysseriet under barnamördare v.puttins tid vid makten orsakats av personer från Norra Kaukasus (dvs delrepubliker i rysseriet) eller FSB med undantag för en Kirgiz som var rysk medborgare. Inte ett enda fall där ryska myndigheter påstått att terroristerna kom utifrån har dokumenterats av ryska myndigheter. Så här ljög du.

Klart att ett ukrainskt Nato-medlemskap hade varit ett stort problem för kreml, de hade aldrig vågat ge sig på ett Nato-land. Istället fick barnamördare v.puttin en mycket längre gräns mot Nato-medlemmar (Finland).

OK så det faktum att Ukraina förbättrade sina försvarspositioner betyder att rysseriet har rätt att invadera enligt ditt sätt att se på världen? Jag utgår ifrån att det faktum att rysseriet bygger upp sina styrkor betyder att Kina, Polen, USA och alla andra som känner sig manade har rätt att invadera rysseriet enligt ditt sätt att se på världen.
1. Här är det du som ljuger, eller mer sannolikt är monumentalt okunnig. Exvis tog tjetjenska terrorister sig in från Georgien för sina räder. En del ryska politiker ansåg att dom borde angripas där. Ex Nemtsov ,(han som mördades).

2. Under partnerskapets tid kunde Rysslsnd samarbeta med Nato. Vi i Sverige samövade för tusan med ryska förband. Varför släpptes inte Ryssland in i Nato tror du?

3. Samövningar med offensiva stridskrafter från UK och USA handlar mindre om försvar och mer om avsiktlig provokation.
Citera
2026-04-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
1. Här är det du som ljuger, eller mer sannolikt är monumentalt okunnig. Exvis tog tjetjenska terrorister sig in från Georgien för sina räder. En del ryska politiker ansåg att dom borde angripas där. Ex Nemtsov ,(han som mördades).
Du glömde länka då det officiella rysseriet inte påstår det du skriver. Har inte tjetjener (terrorister eller ej) ryska pass?

Citat:
2. Under partnerskapets tid kunde Rysslsnd samarbeta med Nato. Vi i Sverige samövade för tusan med ryska förband. Varför släpptes inte Ryssland in i Nato tror du?
De ansökte aldrig om medlemskap, därför blev de aldrig medlemmar.
Varför blev Schweiz inte medlemmar i FN förrän 2002? De ansökte inte.

Citat:
3. Samövningar med offensiva stridskrafter från UK och USA handlar mindre om försvar och mer om avsiktlig provokation.
Menar du och konspirationsteoretiker Mearsheimer på fullaste allvar att Storbritannien skulle invadera rysseriet? Vad skulle de ha det efterblivna fattighuset till?

Kan det vara så att Ukrainas "samövningar" var den del av samma Nato-partnerskap du nämnde att rysseriet deltog i innan de började invadera grannländer?
Citera
2026-04-26, 19:41
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Jag påstår att det är exakt detta som han sagt.

Håller du med om att han sagt detta?

Ukraina, som något som inte borde existera som självständigt land?
Ukraina som land är ett misstag.
Att Ukraina inte är ett riktigt land?

Citat:
Nej!
Du beskriver olika saker här och det går att vränga till vad politiker har sagt.
Att Putin påstått att dagens Ukraina inte borde få existera känner jag inte igen.

Jfr: jag anser själv att upplösningen av unionen med Norge var ett misstag. Om jag är politiker och uttrycker den åsikten finns det garanterat politiska motståndare som beskriver mig som den där som anser att Norge inte borde vara självständigt.
Citera
2026-04-26, 21:19
Medlem
RobbanUCs avatar
Mearsheimer har har rätt.
Långt efter att kriget är över och den Amerikanska hemligstämpeln gått ut så kommer vi få svart på vitt att allt var en del av de ständiga försöken att uppnå total Amerikansk hegemoni.
I detta fall att både Ukraina och EU offrades/lurades in i ett krig som ledde till en katastrof på alla plan och att det gynnade endast en stat dvs. USA.
Citera
2026-04-26, 21:33
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Jag påstår att det är exakt detta som han sagt.

Håller du med om att han sagt detta?

Ukraina, som något som inte borde existera som självständigt land?
Ukraina som land är ett misstag.
Att Ukraina inte är ett riktigt land?
Det vet jag inte, eftersom jag inte tar del av allt han säger eller skriver.
I vart fall oförenligt med essän från 2021.
Citera
2026-04-26, 21:53
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Men du har redan talat om för andra i tråden att han inte sagt detta. Utan att veta och ta del av allt han säger?

Citat:
Det vet jag inte, eftersom jag inte tar del av allt han säger eller skriver.
I vart fall oförenligt med essän från 2021.
Citera
2026-04-26, 21:55
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Men du har redan talat om för andra i tråden att han inte sagt detta. Utan att veta och ta del av allt han säger?
Jag frågade efter ett direkcitat. Och det lyser fortf med sin frånvaro.
Fram med det, seså!
Citera
2026-04-26, 22:04
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Du påstår att han inte sagt detta, samtidigt som du säger att du inte följer allt han säger.
Är inte det lite märkligt?

Citat:
Fram med det, seså!
Citera
2026-04-26, 23:38
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Fram med det, seså!

Varför överhuvud taget tjafsa om Putins avsikter med Ukraina när det är så uppenbart både av hans tal och hans handlingar att han syftar till att krossa Ukraina som självständig stat och göra det ryskt? Det är lika dumt som tråden där man kräver bevis på naziregimens ondska.
Citera
2026-04-27, 00:21
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Mearsheimer har har rätt.
Långt efter att kriget är över och den Amerikanska hemligstämpeln gått ut så kommer vi få svart på vitt att allt var en del av de ständiga försöken att uppnå total Amerikansk hegemoni.
I detta fall att både Ukraina och EU offrades/lurades in i ett krig som ledde till en katastrof på alla plan och att det gynnade endast en stat dvs. USA.
Rena foliehattsteorierna, som alltid från dig.
Och hur kan Ukraina luras in i ett krig där dom blev invaderade??, du är ju fullkomligt retard.
Citera
2026-04-27, 00:22
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Varför överhuvud taget tjafsa om Putins avsikter med Ukraina när det är så uppenbart både av hans tal och hans handlingar att han syftar till att krossa Ukraina som självständig stat och göra det ryskt? Det är lika dumt som tråden där man kräver bevis på naziregimens ondska.
Uppenbarligen ett troll...
Citera
2026-04-27, 10:04
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Du påstår att han inte sagt detta, samtidigt som du säger att du inte följer allt han säger.
Är inte det lite märkligt?
Var påstår jag det?
Det finns i vart fall inget i Putins essä som jag länkade till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in