Citat:
Ursprungligen postat av
Heksa
Nämligen! Hon är helt klart inte frisk. Hon insisterar dock på at hon har det såå mycke betre nu, hälsoresa och blabla. Men ingen som bantar er på en bra plats i livet? Hon er 40 år nu og borde vara mogen nog til å innse at hon måste ta tag i det här og søka hjälp!
Vilken hemsk message hun gir sine tusentals føljare: du skal passa inn i kläderna, inte vica versa. Hon verkar vara stolt dock og känna sig duktig typ: kolla så lite mat jag äter og så liten klänning jag klarar pressa mig inn i.
Om hon bara hadde varit ärlig? Varför inte, när det är så himla öppenbart? Hon delar ju så mycket av sit liv som er veldig privat, av sin SONS liv; bilder på hans sovrum liksom! Blir galen av at så många gömmer sina ätstörningar bakom "tränings-glädje" og "at vara hälsosam". Det fuckar med allas huvuden.
Elsa fick en del mothugg i kommentarerna när hon skrev att hon var glad att så många var intresserade av hälsoresan, där folk påpekade att det alla var intresserade av var viktnedgången
Håller dock inte alls med om att man måste vara på en ”dålig plats i livet” för att man bantar. Övervikt ökar risken för en mängd olika sjukdomar, plus att det är tungt och jobbigt. Många mår givetvis enormt mycket bättre, även i sina sjukdomar, som artros, av att ha bantat.
Plus att även om övervikt var medicinskt riskfritt (vilket det alltså inte är) är man i sin fulla rätt att tycka att det snyggaste är att vara smal. (Personligen tycker jag att Elsa var lika snygg innan, otroligt sött ansikte plus den kroppstyp som kan väga ganska mycket och ändå vara estetiskt tilltalande - dvs bröst, höfter, rumpa men markerad midja.)
Med det sagt har jag förstås ingen aning om hon har en ätstörning eller ej men man behöver verkligen inte vara ätstörd för att vilja vara slank. Fattar också att det är en väldigt kick att ha blivit det efter att ha varit överviktig länge. Och vet inte vad det är tänkt att hon ska göra, fortsätter hon med sin gamla diet och ätmönster (och brist på motion) kommer hon ju att gå upp igen, klart hon måste fortsätta äta nyttigt och motionera. Hon äter ju en massa frukt, sallad, grönsaker, protein, troligen nyttigare än många av oss som läser bloggen.
Citat:
Ursprungligen postat av
avocado88
minns att hon pratade om att hon ville straffa sig själv, minns dock inget om löpbandet. tolkade det mer som att hon kände skuld för att hon haft det för bra rent allmänt, var lite oklart.
Jag reagerade som sagt var inte alls första gången jag hörde det. Lyssnade om början nu och hon säger:
”Ja, jag kom hem i går och jag har redan liksom hunnit springa på ett löpband så att jag har liksom flämtat ut mina lungor, jag tror att de här närmste dagarna kommer att handla om någon form av bestraffning mot mig själv…
Sofia: ja! Det har varit lite för bra!
Elsa: … det har varit liiiiite för kul och lite för trevligt på alla sätt. Jag har faktiskt ganska mycket skamkänslor om jag ska vara ärlig.
Varpå Sofia säger att hon också har skamkänslor för att hon är en dålig kompis (”världens sämsta” till och med…) för att hon inte har koll på att Elsa var i Paris utan upptäckte det på Instagram.
Fattar att man kan tolka det som ångest över det hon ätit, men: 1. Hon åt väl i princip det hon äter hemma? Hon visar ju bild på allt. 2. Hon har ju aldrig erkänt ett aktivt bantande, viktminskningen är ju enligt henne bara en bieffekt av att ha tagit tag i sin psykiska hälsa och kom med på köpet utan tanke bakom.
Jag tänker mer att det kanske handlar om alkohol (plus eventuellt beteende knutet till det) varenda dag. Hade dock varit intressant att höra det utvecklas men den här gången var det ju Sofia som kapade diskussionen och stängde den.
Citat:
Ursprungligen postat av
petroliumxx
Plågsamt pinsamt!
Äh, hon gör ju det med självförtroende och inte den där nervösa, flackande osäkerheten som gör det obekvämt för alla. Dessutom tror jag själv att hon vill underhålla - ligga på rygg och sprattla med benen i luften för att sen spruta fullt med deo i ansiktet på sig själv? Jag tyckte mest det var kul och tror att Elsa skrattar åt det också. (Säkert någon tysk på huvudkontoret bakom idén. De är experter på bisarr reklam.)