2026-04-26, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Samma här. Jag köpte Marrakesh från Swizzle, fick hem och luktade i påsen. 4 timmar senare vaknade jag på köksgolvet. Helt väck. Med darrande händer tar jag några smulor och en halv cigg, rullar upp och röker. Sedan var det godnatt. Vaknade veckan senare helt trippad. Jag tog bara ett litet korn.
Låter som det kanske är nåt mer än thc där?
Citera
2026-04-26, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Låter som det kanske är nåt mer än thc där?

Om man inte förstår när något är tydlig ironi så får man nog lägga ifrån sig pipan lite och rensa hjärnan.
Användaren ville nog påvisa att det var väldigt tydlig reklam från nystartat konto, för en specifik shop, som kommer in höjer shopens produkter till himlen kort efter att diverse användare skrivit att buds/hash från dessa sidor är ungefär lika effektivt som grönt te.
Citera
2026-04-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokod1l0
Magic Farmers thca visade sig vara thco

Kan ju inte stämma. Dessa butiker skulle aldrig ljuga. Har ju labbrapporter???? Det är ju seriösa företag??????
Citera
2026-04-26, 14:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Kan ju inte stämma. Dessa butiker skulle aldrig ljuga. Har ju labbrapporter???? Det är ju seriösa företag??????
Magic Farmers är ju dock ingen shop. Äpplen, päron.
Citera
2026-04-26, 14:48
Medlem
Citat:
Det är en otrolig skillnad på att röka stadigt varje dag än att puffa lite då och då. En äkta lirare får inte samma rus som en färsking. Det är omöjligt för oss att förstå hur en färsking upplever ett rus. Som med all naturmedicin är det viktigt med små regelbundna doseringar.

Omöjligt är det ju inte, alla har ju någon gång varit färsking. Jag förstår att många upplever thca-gräs som dåligt men Live Resin är det minsann drag i! Inte lika platt rus som vape men ändå inte lika magiskt som en bra riktig thc-strain grönt. Men som lagligt alternativ är det ju det bästa som hänt sedan jwh18
Citera
2026-04-26, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Omöjligt är det ju inte, alla har ju någon gång varit färsking. Jag förstår att många upplever thca-gräs som dåligt men Live Resin är det minsann drag i! Inte lika platt rus som vape men ändå inte lika magiskt som en bra riktig thc-strain grönt. Men som lagligt alternativ är det ju det bästa som hänt sedan jwh18

Lol va? Dom flesta människor som uppskattar cannabis ser inte spice som ett alternativ. Enorm skillnad. Specielt inte dom som dog av det.

Men en sak jag inte fattar med dessa ständiga kommentarer "bra lagligt alternativ".
På vilklet sätt är det mer lagligt att röka eller ha i kroppen än riktigt cannabis?

Det är lagligt att titta på som samlarobjekt.
Men om man får lika höga böter av att lämna positivt prov efter att ha rökt THC som THCA då förstår jag verkligen inte poängen särskilt då även ni få som hyllar detta säger ju att det inte är samma som riktigt cannabis. Då räknar jag inte alla 100+ i tråden som skrivit dom fått 0 effekt.

Försöker bara förstå hur vissa tänker så om du vill får du gärna utveckla.
Citera
2026-04-26, 16:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Lol va? Dom flesta människor som uppskattar cannabis ser inte spice som ett alternativ. Enorm skillnad. Specielt inte dom som dog av det.

Men en sak jag inte fattar med dessa ständiga kommentarer "bra lagligt alternativ".
På vilklet sätt är det mer lagligt att röka eller ha i kroppen än riktigt cannabis?

Det är lagligt att titta på som samlarobjekt.
Men om man får lika höga böter av att lämna positivt prov efter att ha rökt THC som THCA då förstår jag verkligen inte poängen särskilt då även ni få som hyllar detta säger ju att det inte är samma som riktigt cannabis. Då räknar jag inte alla 100+ i tråden som skrivit dom fått 0 effekt.

Försöker bara förstå hur vissa tänker så om du vill får du gärna utveckla.
Grejen med 'spice' är ju att det finns flera olika sorter som klumpas ihop trots att dom inte är särskilt lika varandra. Dom tidiga sorterna, innan det ens började kallas för spice var förvånansvärt bra. Inte alls rökbar psykos som dom senare sorterna var.

Kan du länka dessa 100+ individerna? Att det är 100+ negativa inlägg är jag med på, men jag tror inte att så många som 100 personer har varit aktiva i tråden, men jag är helt beredd på att ändra mig om du kan visa på att så är fallet.
Citera
2026-04-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Grejen med 'spice' är ju att det finns flera olika sorter som klumpas ihop trots att dom inte är särskilt lika varandra. Dom tidiga sorterna, innan det ens började kallas för spice var förvånansvärt bra. Inte alls rökbar psykos som dom senare sorterna var.

Kan du länka dessa 100+ individerna? Att det är 100+ negativa inlägg är jag med på, men jag tror inte att så många som 100 personer har varit aktiva i tråden, men jag är helt beredd på att ändra mig om du kan visa på att så är fallet.

Sluta ordbajsa. Spice är spice, cannabis är cannabis.
Jag frågade förövrigt inte dig.
Citera
2026-04-26, 16:28
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Sluta ordbajsa. Spice är spice, cannabis är cannabis.
Jag frågade förövrigt inte dig.
I rest my case.
Citera
2026-04-26, 16:33
Medlem
Citat:
Samma här. Jag köpte Marrakesh från Swizzle, fick hem och luktade i påsen. 4 timmar senare vaknade jag på köksgolvet. Helt väck. Med darrande händer tar jag några smulor och en halv cigg, rullar upp och röker. Sedan var det godnatt. Vaknade veckan senare helt trippad. Jag tog bara ett litet korn.

Jag också. Redan på väg hem från postombudet började det snurra, kände direkt att något inte stod rätt till. Väl hemma tog jag upp påsen ur kartongen: boom, svart. Vaknade morgonen efter. Men det sjuka? Varje gång jag ens såg påsen, typ på 3 meters håll, somnade jag igen. Höll på så där i flera dagar.
Till slut, en kväll, lyckades jag öppna den,tog typ en halvtimme, och rullade en joint med 1/4 cigg och bokstavligen ett riskorn. Detta var i slutet på mars. Somnade direkt. Vaknar nu. Och din kommentar är det första jag ser från verkligheten på över en månad. Snacka om bra grejer.
Citera
2026-04-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terroristpartiet
Jag får heller ingen effekt på Faraoh vapen. Det har varit bortkastade pengar.

Önskar att det fanns en shop som kunde skicka riktigt cannabis indica, men tyvärr.

All röka från "gatan" är sativa dominant. Jag vill varva ned på kvällarna, därför jag söker indica.

Jag kan inte odla hemma så den möjligheten finns inte.

Att den här medicinen är olaglig är sjukt.

Thca har hittills varit en besvikelse.

Det råder absolut ingen tvekan om att Farao är borkastade pengar. Den milda effekten min vän ens fått visade det sig vara placebo då han då hade precis slutat använda den gamla vapen. När tillräckligt många dagar gått slutade Farao ha någon effekt öht.
Citera
2026-04-26, 17:55
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Oh ja. Jag kan än i dag sakna mixen som kallades Northern Heights, och när fan var det? 2009 tror jag. Wasted som fanns att köpa runt 2011 var också helt sinnesjukt bra, kändes typ som en riktigt bra edible. Men detta var väl förvisso inte innan spice kom utan kanske samtidigt om jag minns rätt. Borde kanske ta detta i tråden om substanser från förr man saknar...

För att skriva något ontopic så undrar jag om någon provat Kushys Manali cream?
Senast redigerad av ThirdEyeRapist 2026-04-26 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in