2026-04-25, 05:18
Medlem
KillingSpres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ripprapp
Tycker det är synd att det är så mycket märkliga uttalanden hit och dit här gällande det ena o det andra. Jag har rökt sedan mer än trettio år och här är min fakta om ämnet! Thc-a är krångligt att diskutera för att det är oftast kemiskt tillverkat och alla andra cannabinoider o terpentiner fattas i slutprodukten förutom några få utvalda tex cbd bla bla bla detta gör att så kallade thc-a produkter som jag har provat fattas en stor del av upplevelsen från naturlig cannabis ört/hasch. Jag köpte en vape från swiz*l* magic någonting ”99 % thc) som kändes fett syntetisk eftersom de riktiga thc-vapes jag tidigare rökt gav mig eufori (eller rättare sagt förnöjsamt mående) när denna 99 procent grej snarare gav mig en känsla av digital och ofullständig kopia av riktigt cannabis. Lämnade prover flera gånger som inte påvisade thc en enda gång under tiden jag puffade på denna vapen. Spola fram i tiden några månader och jag fick en present av min vän, en så kallad indica vape från un och den är definitivt mer lik de äkta thc-vapes jag provat än den tidigare vapen fr swi**l*men det fattas fortfarande den riktiga känslan som bara riktigt cannabis kan ge. Konsensus är alltså vad är ni för hittepårökare som hajpat thc-a? Jag kan ha nytta av sista vajpen jag skrev om hvis det är för att somna typ men mitt missnöje gör att jag är glad att jag kan få riktigt häse från riktiga människor. Legalisera Cannabis!
Uns indica super mix är den ända enligt mig som faktiskt är så lik riktig cannabis den kan vara. O då har jag rökt riktig cannabis i 18 år princip dagligen.
Citera
2026-04-25, 05:34
Medlem
Citat:
Tycker det är synd att det är så mycket märkliga uttalanden hit och dit här gällande det ena o det andra. Jag har rökt sedan mer än trettio år och här är min fakta om ämnet! Thc-a är krångligt att diskutera för att det är oftast kemiskt tillverkat och alla andra cannabinoider o terpentiner fattas i slutprodukten förutom några få utvalda tex cbd bla bla bla detta gör att så kallade thc-a produkter som jag har provat fattas en stor del av upplevelsen från naturlig cannabis ört/hasch. Jag köpte en vape från swiz*l* magic någonting ”99 % thc) som kändes fett syntetisk eftersom de riktiga thc-vapes jag tidigare rökt gav mig eufori (eller rättare sagt förnöjsamt mående) när denna 99 procent grej snarare gav mig en känsla av digital och ofullständig kopia av riktigt cannabis. Lämnade prover flera gånger som inte påvisade thc en enda gång under tiden jag puffade på denna vapen. Spola fram i tiden några månader och jag fick en present av min vän, en så kallad indica vape från un och den är definitivt mer lik de äkta thc-vapes jag provat än den tidigare vapen fr swi**l*men det fattas fortfarande den riktiga känslan som bara riktigt cannabis kan ge. Konsensus är alltså vad är ni för hittepårökare som hajpat thc-a? Jag kan ha nytta av sista vajpen jag skrev om hvis det är för att somna typ men mitt missnöje gör att jag är glad att jag kan få riktigt häse från riktiga människor. Legalisera Cannabis!

Exakt så, har provat lite olika och kommit fram till samma slutsats. Även det som känts bäst av alla thca prylar går inte jämföra med riktig röka. Saknar inspirationsboosten jag får av det riktiga, tex brukar jag klura på svåra problem och ska ta patent på lösningen. Det har hänt en gång med thca användning men alltid med det riktiga. Så ja, legalisera cannabis!
Citera
2026-04-25, 05:35
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terroristpartiet
Nej, det får bli riktigt röka. Jag tänker inte lägga mer pengar på det här. Synd att det är så svårt att få tag på indica bara.

Folk som söker stark smärtlindring, djup avslappning eller psykoaktiva effekter kan uppleva att olaglig indica-cannabis "fungerar bättre". CBD-hampa har självklart en mildare symptomlindring utan berusning så det är säkert indica du röker, det känns inte likadant bara.

Har du tillgång till riktigt weed finns det ingen anledning att köpa dessa produkter. Jag röker THCa badder men det är definitivt mer åt sativa hållet. Hasch med mycket THCa blir stenhårt och riktigt dryg att mecka med. Att röka mecka och rulla upp är en ritual. Tar man bort lukten och smaken, konsistensen och 80% av innehållet försvinner allt det där. Jag är uppväxt med hasch så jag föredrar det före weed, som du så vill jag ha indica. Det är lättare att få indica hasch dock. Ibland köper jag eget indica CBD hasch och bakar ihop med isolat. Trist att enbart röka vape. Men röker du thca hasch och drar en fet dab på det slår det riktigt fint.

Det var lite av en besvikelse i början men numera har jag vant mig. Riktigt röka är lite för dyrt för mig. Jag röker i princip 40g i månaden och det har jag inte råd med i dagsläget. Nu fungerar det sämre men jag får 60g för halva priset så det är vad det är.
Senast redigerad av Kapuff 2026-04-25 kl. 06:14.
Citera
2026-04-25, 08:36
Medlem
Felpost
Citera
2026-04-25, 08:37
Medlem
Citat:
från swiz*l* magic någonting ”99 % thc)

Magic Farmers thca visade sig vara thco
Citera
2026-04-25, 15:47
Medlem
Citat:
Hade jag haft tillgång till kran så hade jag inte hållit på med det här. För andra är det smidigheten och att det är "lagligt". Men självklart finns det folk som hajpar det som att det vore "minst lika bra som thc" vilket jag klart kan säga att det inte är det. Riktig weed, sänkte mitt blodsocker, drömde mindre ( negativt grej antar jag ) , och det hjälpte mot min chronisk urticaria. Det här gör ingenting och även testad THC-V som ska också hjälpa. När det kommer till att "bli hög" på det så är det Sw**zle live resin som kommit närmast för mig och det saknar det fnittret och det goa känslan, men du blir ju bäng.
Citera
2026-04-25, 17:46
Medlem
Har rökt gås till och från de senaste 20åren. Efter en vansinnig reklamkampanj mot mig på FB gav jag till slut efter och testade Mar®ak€sh Dream magic sauce h@sh 50% och Bubble 80% från Sw**zl*.

Jag är minst sagt imponerad från att ha varit en hel del skeptisk. Marrakeshen kan slå nästan obehagligt hårt, nästan trippy varning. 😂 Bubble är gonatt och sov gott för min del, perfekt för mina syften. 😴 💤 Och det är verkligen inga mängder som behövs heller, jag tar små smulor till en halv cig.

Impad.
Citera
2026-04-25, 20:13
Medlem
starsucks avatar
Nån mer som rökt thc-a dagligen en längre tid (nån några månader) och upplevd att ni fått nån sorts biverkning av det?

Jag upptäckte thc-a för ett halvår sen, och började röka några bloss på kvällarna för att "varva ner". Det kändes helt rätt ett tag. Konsumtionen har väl inte ökat särskilt mycket, 3-4 djupa blosst

För nån vecka sen började jag känna att det var nåt fel på mig, kände mig svagare i kroppen och blev trött lättare både fysiskt och psykiskt. Inte på nåt bra vis, utan typ som om man hade nån sorts cirkulationsbrist eller liknande.

Sen slutade jag tvärt med thc-a-vanan och nästan direkt dan efter och ännu mer dan efter kände jag mig mycket bättre fysiskt och psykiskt. Sov bättre t om. Det var ju oväntat eftersom jag började med thca för att sova bättre

Kan inte avgöra om min" försämring" berodde på just THCA liksom min förbättring att jag slutade med det. Det kan hända det saknar korrelaktion. Men nyfiken på om nån annan upplevt dåliga effekter av längre bruk?
Citera
2026-04-25, 20:39
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starsuck
Nån mer som rökt thc-a dagligen en längre tid (nån några månader) och upplevd att ni fått nån sorts biverkning av det?

Jag upptäckte thc-a för ett halvår sen, och började röka några bloss på kvällarna för att "varva ner". Det kändes helt rätt ett tag. Konsumtionen har väl inte ökat särskilt mycket, 3-4 djupa blosst

För nån vecka sen började jag känna att det var nåt fel på mig, kände mig svagare i kroppen och blev trött lättare både fysiskt och psykiskt. Inte på nåt bra vis, utan typ som om man hade nån sorts cirkulationsbrist eller liknande.

Sen slutade jag tvärt med thc-a-vanan och nästan direkt dan efter och ännu mer dan efter kände jag mig mycket bättre fysiskt och psykiskt. Sov bättre t om. Det var ju oväntat eftersom jag började med thca för att sova bättre

Kan inte avgöra om min" försämring" berodde på just THCA liksom min förbättring att jag slutade med det. Det kan hända det saknar korrelaktion. Men nyfiken på om nån annan upplevt dåliga effekter av längre bruk?

Måste ju ha att göra med din toleransnivå gentemot vad för någonting du nyttjar.
Jag kan säga samma sak om kaffe, druckit kaffe under långa tider, och har vetat med mig att dricker jag efter klockan 22 kan jag inte somna förens 05, kroppen kan inte få bort koffeinet ur kroppen.
Men, det finns även det att utöver dess vätskedrivande funktioner fick jag även upp i huvudet att det var något blodförtunnande och påverkade hjärtat.
Och när väl en sådan tanke fästs sig i mitt huvud arrangerar och modulerar hjärnan om sig på ett sådant vis att jag själv börjar märka att min konsumtion måste trappas ner. Likaså var det med vanlig cigarettrökning, till den dagen då jag läste att rökning bidrog nästan 100% till ALS, så jag slutade omedelbart efter att ha fått den informationen given till mig.
Citera
2026-04-25, 21:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:

Tvärtom, känner starkare o 20 år yngre! Hoppar upp ur sängen o älskar med frugan som john travolta, stark som chuck.
Citera
2026-04-25, 22:20
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WizLiz
Har rökt gås till och från de senaste 20åren. Efter en vansinnig reklamkampanj mot mig på FB gav jag till slut efter och testade Mar®ak€sh Dream magic sauce h@sh 50% och Bubble 80% från Sw**zl*.

Jag är minst sagt imponerad från att ha varit en hel del skeptisk. Marrakeshen kan slå nästan obehagligt hårt, nästan trippy varning. 😂 Bubble är gonatt och sov gott för min del, perfekt för mina syften. 😴 💤 Och det är verkligen inga mängder som behövs heller, jag tar små smulor till en halv cig.

Impad.

Samma här. Jag köpte Marrakesh från Swizzle, fick hem och luktade i påsen. 4 timmar senare vaknade jag på köksgolvet. Helt väck. Med darrande händer tar jag några smulor och en halv cigg, rullar upp och röker. Sedan var det godnatt. Vaknade veckan senare helt trippad. Jag tog bara ett litet korn.
Citera
2026-04-25, 22:32
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:

Det är en otrolig skillnad på att röka stadigt varje dag än att puffa lite då och då. En äkta lirare får inte samma rus som en färsking. Det är omöjligt för oss att förstå hur en färsking upplever ett rus. Som med all naturmedicin är det viktigt med små regelbundna doseringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in