Citat:
Ursprungligen postat av
Bluebeast72
Gå tex in på generalens hampa,köp blommor eller hash ,kallas industri hampa, o blanda med ditt thca isolat till din egen styrka och prova dig fram sakta,små mängder.
Håller med, det är den billigaste metoden och man kan få till en riktigt bra produkt också. Dock så är generalenshampa dyrt, majoriteten svenska cbdbutiker tar orealistiska priser på cbd hampa/hasch, man blir inte hög på det(borde alltså kosta likt annan hälsonaturmedicin då effekten är på samma nivå som 100 andra medicinalväxter).
Jag köper svinbilligt från utlandet, lika bra kvalité fast en bråkdel av priset. Utbudet är också enormt, större än i Sverige. Helt säkert att köpa inom EU också (det skickas vidare till dig om det mot förmodan skulle fastna). Skulle svenska butikerna börja ha realistiska priser så skulle jag köpa från dessa istället(det finns ju prisvärda alternativ i Sverige med, men jag vill ha stort utbud).
Klaga inte på mig som inte bidrar till skatten utan klaga på orealistiska priser för en överreklamerad produkt (hampa må ha vissa medicinska egenskaper men det är ingen mirakelmedicin som bör ha detta sinnessjuka priset det ofta har inrikes).
Nu försöker jag skippa THCa och kör främst på cbd t.ex. men jag har prövat det mesta när lagligt thca kom (och har inte heller upplevt några biverkningar som pekar på att det borde vara spice, jag litar inte på att det är vanligt, men man ska aldrig säga aldrig, vi vet egentligen inte).
Att blanda något cbdhasch (med en lägre mängd cbd, höga mängder tar över ruset) med THCa isolat funkar ypperligt är min erfarenhet. Eller buds med lägre mängd cbd, typ 5-10% buds med 15-20% THCa funkar riktigt bra. Typ kiefliknande hasch är lättast att blanda in det med fingrarna, men även mer fasta varianter går bra om man försöker.
Att blanda in CBN gjorde effekten skönare, mjukare och gav mer ångestlindring. Cbc förstärkte effekten av andra cannabinoiderna. Cbg gjorde den mer energisk. Och mer CBD minskade ruseffekterna och gjorde upplevelsen mer terapeutisk.
Terpener som finns i hasch och budsen bidrar också. Går att lägga till egna cannabisterpener (otroligt dyrt men bra), men då blir smaken lite mer harsh/inte lika lätt för lungorna.
Jag rekommenderar att använda en dry herb vaporizer. Edibles funkar ännu bättre än rökning/vaping faktiskt, om man gör det rätt/biotillgängligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
apanola12
Ok. Antar man kan blanda med tobak också för lättillgänglighet? Hur är ruset jämfört med illegala varianter?
Tobak kommer funka sämre. Cannabis är inte bara THCa utan det är thc(a) och hundra andra cannabinoider och många terpener och bioflavoner med.
Blandar du det med cbdhampa/cbdhasch så blir effekten mer balanserad & det läggs till många ämnen så produkten blir mer lik vanlig cannabis än rent thc. Då alla illegala produkter har olika uppsättningar cannabinoider och terpener kan effekterna skilja sig åt från sort till sort, samma år det med THCa. Men en bra thcaprodukt slår väldigt likt (svårt att känna skillnad på i ett blindtest) vanlig cannabis. Har inga alls likheter med spice som tomten spred falska rykten om på forumet, iaf inget av det jag testat hade några likheter whatsoever. Har också väldigt svårt och tro att butikerna ska kränga något potentiellt dödligt när thca är svinbilligt och lagligt för tillfället.