2026-04-26, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Skandinaviskt hår? Du menar allt hår i hela världen förutom det fårull som just afrikaner har?
Det kanske kan vara en valbar kurs? Så kan de frisörer som vill tacka nej till kunder och inkomst göra det.
Citera
2026-04-26, 14:01
Medlem
Kan ju vara så att de vill undvika den jobbigaste kundgruppen.
Citera
2026-04-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det kanske kan vara en valbar kurs? Så kan de frisörer som vill tacka nej till kunder och inkomst göra det.

Tror du att frisörer är högskoleutbildade?
Citera
2026-04-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Tror du att frisörer är högskoleutbildade?
Nej. Tror du bara högskoleutbildningar kan ha valbara kurser?
Citera
2026-04-26, 14:54
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Jag är rasist ut i fingerspetsarna men dedär är ju som att en neger kommer in på ett sjukhus och läkaren ba: "sorry, vi kan inte opererar afrikaner pga bla bla bla".

VI har haft niggers i sverige sedan 90 talet i stora delar av landet så att man inte lärt sig klippa niggerhår är fan konstigt.
Citera
2026-04-26, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag är rasist ut i fingerspetsarna men dedär är ju som att en neger kommer in på ett sjukhus och läkaren ba: "sorry, vi kan inte opererar afrikaner pga bla bla bla".

VI har haft niggers i sverige sedan 90 talet i stora delar av landet så att man inte lärt sig klippa niggerhår är fan konstigt.

Ganska dålig liknelse. Det är mer som att någon dyker upp på Operakällaren och försöker beställa etiopisk mat.
Citera
2026-04-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Ganska dålig liknelse. Det är mer som att någon dyker upp på Operakällaren och försöker beställa etiopisk mat.

Nej, eftersom vi har haft många negrer i sverige sedan lång tid tillbaka så knappast ett nytt problem med deras hår, man borde väl kunna klippa alla sorters hår som frisör tycker jag.
Citera
2026-04-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Nej, eftersom vi har haft många negrer i sverige sedan lång tid tillbaka så knappast ett nytt problem med deras hår, man borde väl kunna klippa alla sorters hår som frisör tycker jag.

Jag menade att en läkare för 200 år sedan hade kunnat göra samma ingrepp på en afrikan som på en svensk, då anatomin inte skiljer sig. Håret är större skillnad.
Citera
2026-04-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.sverigesradio.se/artikel/margreth-i-boden-saknar-frisor-som-kan-klippa-afrohar

https://www.sverigesradio.se/artikel/frisorer-lar-sig-inte-klippa-lockigt-har-och-afrohar

Jag anser inte att detta är diskriminering. Ingen frisör kan tvingas klippa afrohår. Vad säger ni?

Om hon är van att klippa sitt egna afrohår, så kanske hon själv skulle öppna en salong för afroklippningar. Då finns det ju åtminstone en i Norrbotten som klipper afrohår.
Citera
2026-04-26, 15:54
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Jag anser inte att detta är diskeiminering. Ingen frisör kan tvingas klippa afrohår. Vad säger ni?

Varför skriver du vågar inte i rubriken?

Varför nämner du diskriminering?

Texten du citerar förklarar något helt annat. Har du inte läst själv?

Låg IQ agendaskitpostande.
Citera
2026-04-26, 16:38
Medlem
Afrohår är grovt, kompakt och tillåter inte vatten och schampoo tränga igenom vilket gör det ofräscht att hantera. Om jag vore frisör hade jag nekat alla med afrohår.
Citera
2026-04-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Jag menade att en läkare för 200 år sedan hade kunnat göra samma ingrepp på en afrikan som på en svensk, då anatomin inte skiljer sig. Håret är större skillnad.

Och jag menar att eftersom vi haft negrer i sverige i mågan många år så borde man lärt sig klippa dom.
En normal frisör i tex stockholm lär redan 2005 ha haft flera negrer per dag som ville klippa sig.
Fan, jag är uppväxt i en liten ort i norrbotten och 2005 hade vi flera negrer bara på min skola.
Senast redigerad av hennevilljagknulla 2026-04-26 kl. 17:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in