Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Omöjligt var väl lite starkt ord.
Säg att du betalar 2000//månad för löpande boende. Dvs el, VA, sopor, försäkring. (Du äger bostaden).
Och så 200/mån för IP konnektivitet.
Och hur mycket för mat? 3000?
Kläder 200/mån.
Hygien 100/mån.
Då är vi uppe i 5500/månad.
Sedan kan man naturligtvis säga att men måste fondera en slant varje månad för underhåll/reparationer av bostaden. Det bör man lägga till.
Vad skall läggas till?
Ja hur svårt kan det vara?
min situation ser ut ungefär så fast har en tele samt tv kanaler för ca 1000 lappen med.
Äger min bostad med, sen får man lägga på 2500 på bränsle till bilen, samt försäkringar
10171:- för el förra året blev det.
Detta året har vi fått ny sophantering så det kommer säkert bli dyrare så en 500 till mins om året
Så min månadskostnad blir ca 9000:-
Så tar man sin lön minus utgifter och delar det på 30 dagar så har man hur många pengar man kan göra av med per dag.
Kolla en månad så vet man om man lever över eller under sina tillgångar.
Detta lärde man ju sig när man fick sina första pengar, när pengarna är slut så är det färdighandlat.
I mitt fall just nu så har jag nu 300:- om dagen som jag kan göra vad jag vill med, oftast står det mer pengar kvar i månadslutet än noll och då tar man dom och sparar till något på ett annat konto.
Simpel enkel logik.
Har man minus så får man hålla ner kostnaderna, det är så man blir rik, kolla hur Kamprad köpte på extrapriser så förstår ni.