2026-04-25, 21:33
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker herrar förvirrade ignoranter i denna tråd, ska förklara VAD som ÄR att betrakta som kvinnohat...när nu tydligen inte sexuellt våld ens om det är sanktionerat eller ens talibanerna uppvisar någon misogyni utan tydligen enkom ser på sina kvinnor som söta små barn, som man bara måste låsa in, förhindra, begränsa ta ifrån och tvinga hit och dit...

Det har jag svarat på här:
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Här har du ett exempel på en genuin kvinnohatare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Ridgway

Jag tror genuint kvinnohat är extremt sällsynt och något som personens mamma lägger grunden för under uppväxten.
Citera
2026-04-25, 21:34
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men om man känner så starkt hat mot män så är det ju bara att leta upp en random man och skjuta/hugga ihjäl honom, precis som fåtalet kvinnliga serimördare. Det sker dock extremt mycket mer sällan än att en kvinna slår ihjäl/hugger/skjuter ihjäl sin partner. Så kvinnor i väst känner inte hat mot män, bara enskilda individer såsom tex deras partner.

Kvinnor har inte det våldskapital som krävs.
Citera
2026-04-25, 21:36
Avslutad
Citat:
Kvinnor har inte det våldskapital som krävs.

Vad har det med saken att göra?

Krävs ingen speciell muskelmassa för att hugga ihjäl sin man när han ligger och sover om hon dessutom har blandat sömnmedel i hans mat innan.
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-25 kl. 21:38.
Citera
2026-04-25, 21:37
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
tror inte jag heller....och just ett av skälen till att länder som driver denna typ av patriarkal misogyni
fungerar väldigt dåligt.
Utnyttjar man inte halva andelen av befolkningens begåvning, förmågor, köpkraft etc...så får man inte bara rejält lägre BNP man skapar också ett samhälle med lägre tillit, trygghet, dåliga villkor för barn och våld som löper i eviga cirklar genom generationer.

Skärp dig nu....det är INTE kärlek att talibaner avrättar, torterar, dödar, misshandlar eller våldtar kvinnor.
Utan det är ett uttryck för missaktning och hat.

Det ÄR kärlek. Det är en enda stor jävla destruktiv sekt som de suttit fast i sedan forntiden, har du inte fattat det?
Citera
2026-04-25, 21:37
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra?

Det krävs våldskapital för att skjuta/hugga ihjäl någon.
Citera
2026-04-25, 21:38
Avslutad
Citat:
Det krävs våldskapital för att skjuta/hugga ihjäl någon.

Krävs ingen speciell muskelmassa för att hugga ihjäl sin man när han ligger och sover om hon dessutom har blandat sömnmedel i hans mat innan.
Citera
2026-04-25, 21:44
Avslutad
Citat:
Det ÄR kärlek. Det är en enda stor jävla destruktiv sekt som de suttit fast i sedan forntiden, har du inte fattat det?

jävla troll
Citera
2026-04-25, 21:46
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Våldskapital är inte samma sak som muskelmassa.
Citera
2026-04-25, 21:47
Avslutad
Citat:
Jag tramsar inte. Jag blir mycket hellre förtryckt av någon som uttryckligen hatar mig än någon som tror att hen älskar mig och att förtrycket är för mitt eget bästa. Det är så islam ser ut. Man låter inte flickor och kvinnor gå i skolan eller lyssna på vilken musik de vill etc etc för att man menar att det leder till moraliskt fördärv. De behöver "skyddas".

Vad spelar det för roll vad förövaren känner om resultatet blir detsamma?

Alltså jösses, vad gaggar du om egentligen?
Citera
2026-04-25, 21:47
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
jävla troll

Ok vi försöker så här.. Tror du föräldrar som agar sina barn uppvisar barnhat?
Citera
2026-04-25, 21:48
Medlem
Citat:
Hur vet du inte det?

Jag vet inte om det var hat som var orsaken i det fallet eller inte. Du däremot påstod att det var det. Frågan är bara hur du vet det.
Citera
2026-04-25, 21:48
Medlem
Citat:
Det har jag svarat på här:
En serismördare.....

hans mördande av kvinnor är alltså kvinnohat, men inte när mördandet är sanktionerat av en maktelit som ex talibanerna? då är det "kärlek"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in