2026-04-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan5556
Nope, står ingenting alls helt blankt
Jag tror du driver med oss, skrev att du visste alla namn och datum ner till 17,1800-talet. Mormorsmor t ex lever väl inte du kan berätta vem hon var. Eller någon längre bort.
Citera
2026-04-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Som sagt, rom.
Men varför döljer hon det för mig då och min bror?
Citera
2026-04-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Jag tror du driver med oss, skrev att du visste alla namn och datum ner till 1900-talet. Mormorsmor t ex lever väl inte du kan berätta vem hon var.

Nej jag driver inte med er, jag har skrivit ner allt i Ancestry, flera generationer bakåt som min morfar och gammelmorfar även mormor och gammelmormor har hjälpt mig att skriva in så rätt uppgifter stämmer, men när jag går in och söker på uppgifterna i arkivet kommer inget upp i husmförhörslängder, eller allt det andra
Senast redigerad av hejsan5556 2026-04-25 kl. 18:59.
Citera
2026-04-25, 18:58
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Men varför åker zigenare fast hela tiden då?

Dom är mindre lyckade zigenare.
Citera
2026-04-25, 19:03
Medlem
Citat:
Nej jag driver inte med er, jag har skrivit ner allt i Ancestry, flera generationer bakåt som min morfar och gammelmorfar även mormor och gammelmormor har hjälpt mig att skriva in så rätt uppgifter stämmer, men när jag går in och söker på uppgifterna i arkivet kommer inget upp i husmförhörslängder, eller allt det andra
Hur kan du då alla namn och datum ner till 1700-talet? Inget namn och datum du kan skriva här?
Citera
2026-04-25, 19:05
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Men varför döljer hon det för mig då och min bror?
Tja, säg det. Hon är rädd, kanske. Det finns ju ett känt fall då två zigenare mördade sin mamma eftersom hon blivit tillsammans med en man från fel klan. Så hon vill hålla er oinsatta så ni inte har ihjäl henne.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/broder-korde-ihjal-sin-mamma-nu-kommer-domen
Citera
2026-04-25, 19:07
Medlem
kukflashs avatar
Är man en äkta manlig zigenare så klär man sig som en taxichaufför och skriver att man jobbar på Mercedes benz på sin Facebook-profil.

Typ såhär
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/888096-linkoping-borna-forfoljdes-i-leksaksbutik-de-harar-oss-romer
Citera
2026-04-25, 19:09
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Dom är mindre lyckade zigenare.
Men de som är lyckade är verkligen lyckade. Jag passerade ett zigenarområde i Polen, och det är bokstavligen talat slott de har byggt åt sig. Alltså inte pampiga hus, utan slott.
Citera
2026-04-25, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Har du något som stödjer Fricks romska bakgrund?
Belagt släktskap med Målle Lindberg
Citera
2026-04-25, 19:12
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Är man en äkta manlig zigenare så klär man sig som en taxichaufför och skriver att man jobbar på Mercedes benz på sin Facebook-profil.

Typ såhär
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/888096-linkoping-borna-forfoljdes-i-leksaksbutik-de-harar-oss-romer
Observera också ciggen i näven precis bredvid sin ”bäbis”. Ungen har de redan klätt i albansk folkdräkt.
Citera
2026-04-25, 19:13
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Inte mer än hans egna ord. Och allt i hans bakgrund talar till hans fördel,.

Nordöstra Skåne, det ligger i ett bälte som börjar strax utanför Helsingborg sedan hela vägen österut, Östra Göinge trakterna peakar det igen.
Är det tattarna Björk du tänker på?
Citera
2026-04-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Hur kan du då alla namn och datum ner till 1700-talet? Inget namn och datum du kan skriva här?

Har en annan släkting som har släktforskat innan, så har dom flesta namnen till 1700 talet, tänk själv hur skulle jag annars fått namnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in