2026-04-25, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad skulle du kalla en man som har mycket sex?

Förmodligen inget särskilt, precis som jag inte hade kallat en kvinna som har mycket sex för något särskilt.
Citera
2026-04-25, 10:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ett av de vanligaste skälen till att även svenska män mördar sina partners, är just detta, att hon vill nånting som han inte vill.

Det är också det vanligaste skälet till att svenska män mördar andra män. Det kallas inte manshat för det.
Citera
2026-04-25, 10:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du är verkligen tappad. Du har nu modifierat din ståndpunkt och det har du gjort för att du blev ägd.

Att kalla en man för lösaktig passar inte in med tanke på de förutsättningar som män har att anskaffa sig sex men Bonnie Blue är absolut lösaktig.

Men du kan kalla män för lösaktiga om du någon gång vill men jag tror de flesta män kommer bara att höja på ögonbrynen.

Man kan älska sex utan att ligga med 1000 män. En kvinna kan älska sex men bara vara med 1 man. Det är inte att vara lösaktig?

Men det är nödvändigt att kalla mig för autistisk och män för incels här på forumet tycker du? Förklara varför det ena är inte nödvändigt men det andra är nödvändigt.

Hur har jag "modifierat min ståndpunkt" idioten?

De flesta kvinnor har inte sex med 1000 män idioten.
Citera
2026-04-25, 10:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är också det vanligaste skälet till att svenska män mördar andra män. Det kallas inte manshat för det.

Det borde det kanske göra? Män verkar hata varandra nåt enormt. Fel beteende, fel klädsel, fel frisyr, fel åsikter, fel sexuell läggning, fel vänner, fel politiska åsikter, osv osv osv osv = hat.
Citera
2026-04-25, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Den första du du delar verkar ligga nära den vetenskapliga. Dvs att misogyni innefattar mer än kvinnohat. Och därför är inte misogyni intr exakt samma som kvinnohat.

Du får välja den språkliga eller den vetenskapliga.

Ingen av dem stöder din argumentation.

Du tolkar väldigt märkligt.
Om vi plockar ut den första meningen:

""Misogyni ( / mɪˈsɒdʒɪni / ) är hat mot, förakt för eller fördomar mot kvinnor eller flickor.

och tolkar enkom den.

Så har du Misogyni = hat mot/ förakt för eller fördomar.......dvs allt detta är varianter av misogyni.

Sen kan vi gå till svenska akademin.

https://svenska.se/?q=misogyni&exactMatch=true&activeTab=alla

miso·gyni [-jyni´] substantiv ~n
kvinnohat

Börjar det trilla ner ett mynt snart?

Misogyni = kvinnohat.....BÅDA är ord för samma sak, och inbegriper massa olika varianter av uttryck för detta. ex. nedvärdering, förtal, förtryck, förbud av lika mänskliga rättigheter, dödande, sexualiserat våld, trakasserande riktat mot just kvinnor.
Senast redigerad av Merapi 2026-04-25 kl. 10:34.
Citera
2026-04-25, 10:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det borde det kanske göra? Män verkar hata varandra nåt enormt. Fel beteende, fel klädsel, fel frisyr, fel åsikter, fel sexuell läggning, fel vänner, fel politiska åsikter, osv osv osv osv = hat.

Men att hata en person är inte samma sak som att hata ett kön.

Här har du ett exempel på en genuin kvinnohatare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Ridgway

Jag tror genuint kvinnohat är extremt sällsynt och något som personens mamma lägger grunden för under uppväxten.
Citera
2026-04-25, 10:33
Medlem
Citat:

nej det är inte det vanligaste skälen till att svenska män mördar andra män.
Låt mig gissa att det snarast i dagsläget är gängkriminalitet och förr kanske alkoholpåverkat bråk.
Citera
2026-04-25, 10:35
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej det är inte det vanligaste skälen till att svenska män mördar andra män.
Låt mig gissa att det snarast i dagsläget är gängkriminalitet och förr kanske alkoholpåverkat bråk.

Det kokar ju ändå ner till att mordoffret vill nånting som mördaren inte vill.
Citera
2026-04-25, 10:55
Medlem
Citat:
Det kokar ju ändå ner till att mordoffret vill nånting som mördaren inte vill.

Inte samma sak.

en gängkriminell A. skjuter inte skallen av gängkriminell B. för att den betraktar B. som sämre värd människa, en ägodel, utan för att båda slåss om samma resurser, för att nu förenkla ner vad kriminalitet handlar om.
hatet mellan dessa två kriminella gäng, handlar om tillgången till resurser och inte om människovärdet hos den andre.

En man som skjuter en kvinna för att hon vill lämna en relation med honom, gör det för att han betraktar henne som sin resurs...sin ägodel och inte som en självständig människa med ett eget värde.
Senast redigerad av Merapi 2026-04-25 kl. 10:59.
Citera
2026-04-25, 10:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Men att hata en person är inte samma sak som att hata ett kön.

Här har du ett exempel på en genuin kvinnohatare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Ridgway

Jag tror genuint kvinnohat är extremt sällsynt och något som personens mamma lägger grunden för under uppväxten.

Sant.

Jag tror genuint kvinnohat är extremt vanligt runtom i världen. Alldeles alldeles för vanligt tyvärr.

De flesta män är inte seriemördare med mama issues och faktiskt daddy issues och/eller frånvarande fäder.
Citera
2026-04-25, 11:01
Medlem
Citat:
Hur har jag "modifierat min ståndpunkt" idioten?

De flesta kvinnor har inte sex med 1000 män idioten.

1) Jag får inga svar på mina frågor och det är för att du inte har något bra svar. Är det nödvändigt att kalla folk på det här forumet för incels och autister tycker du? Om svaret är ''ja'', då får du förklara varför det är onödigt att beskriva någon som lösaktig men nödvändigt att beskriva någon som incel eller autist på det här forumet?

Du gillar att slå ner på män, men inte när det görs mot kvinnor. Så återigen, du får inget tryck i det du säger.

2) Du pratar om att älska sex som kvinna. Det är inte samma sak som att vara lösaktig som kvinna. Man kan älska sex fast man bara har sex med 1 man som kvinna och då passar det inte direkt in att beskriva någon som lösaktig.

Varför skulle det ha relevans för att de flesta kvinnor inte har sex med 1000 män för ditt pucko? Vi resonerar utifrån det du har sagt och du har sagt väldigt tydligt att du är emot att man beskriver en kvinna som lösaktig för att hon älskar sex. Förstår du dig på logik? Ditt uttalande kan appliceras på en situation där en kvinna har varit med 1000 män. Vi testar dina principer, förstår du dig på logik? Det verkar inte så.

Du kan ha en kvinna som älskar sex och har varit med 1000 män, i det scenariot så är en passande beskrivning om någon frågar om hennes sexliv att beskriva henne som lösaktig.

Snacka om att vara blåst.

3) Du har inte ens koll på vad du själv skriver.

Det är saker ifrån detta som angrips av mig och andra män här i tråden:
Citat:
Att män tex kastar batterisyra i ansiktet på kvinnor som tackar "nej" till en dejt med dem är hat mot kvinnor. Att kvinnor nekas aborter som riskerar att döda dem är hat mot kvinnor. Att flickor nekas gå i skolan är hat mot flickor. Att kvinnor jagas, förtrycks, förföljs, våldtas, misshandlas, får sin rörelsefrihet inskränkt, sin självständighet borttagen och sitt självbestämmande raderat i patriarkala politiska system är hat och förakt gentemot kvinnor.

Test för att se om du tror på det du säger:
Så du menar på att om en man misshandlar en kvinna så är det inte möjligt att det enda bakomliggande motivet är rasism (för att hon är mörkhyad)? Och ifall du tror det, presentera ett argument vetja.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-25 kl. 11:09.
Citera
2026-04-25, 11:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
1) Jag får inga svar på mina frågor och det är för att du inte har något bra svar. Är det nödvändigt att kalla folk på det här forumet för incels och autister tycker du? Om svaret är ''ja'', då får du förklara varför det är onödigt att beskriva någon som lösaktig men nödvändigt att beskriva någon som incel eller autist på det här forumet?

Du gillar att slå ner på män, men inte när det görs mot kvinnor. Så återigen, du får inget tryck i det du säger.

2) Du pratar om att älska sex som kvinna. Det är inte samma sak som att vara lösaktig som kvinna. Man kan älska sex fast man bara har sex med 1 man som kvinna och då passar det inte direkt in att beskriva någon som lösaktig.

Varför skulle det ha relevans för att de flesta kvinnor inte har sex med 1000 män för ditt pucko? Vi resonerar utifrån det du har sagt och du har sagt väldigt tydligt att du är emot att man beskriver en kvinna som lösaktig för att hon älskar sex. Förstår du dig på logik? Ditt uttalande kan appliceras på en situation där en kvinna har varit med 1000 män. Vi testar dina principer, förstår du dig på logik? Knasmajan?

Du kan ha en kvinna som älskar sex och har varit med 1000 män, i det scenariot så är en passande beskrivning om någon frågar om hennes sexliv att beskriva henne som lösaktig.

Snacka om att vara blåst.

3) Du har inte ens koll på vad du själv skriver.

Det är detta som angrips huvudsakligen av mig och andra män här i tråden:

Test för att se om du tror på det du säger:
Så du menar på att om en man misshandlar en kvinna så är det inte möjligt att det enda bakomliggande motivet är rasism (för att hon är mörkhyad)? Och ifall du tror det, presentera ett argument vetja.

Jag har svarat på alla dina frågor som varit relevanta för det vi diskuterar.

Ja jag gillar att slå ner på män som uttrycker sig hatiskt och fördomsfullt mot kvinnor. Eller som är såpass korkade att de inte förstår varför kvinnor väljer "björnen", bara som exempel.

Som kvinna kan man älska både män och sex och vilja ha sex med mer än en man och det ska vara helt fritt för kvinnor att njuta av sex och hur många män de vill. Utan att bli kallade för horor, slampor, lösaktiga osv av en massa osäkra småpojkar.

Varför tycker du att en kvinna som älskar män och sex och legat med 1000 män ska kallas lösaktig? "Lösaktig" är ett skällsord. Man kallade inte sångaren i Motörhead för "lösaktig" trots att han hade sex med gott och väl över 1000 kvinnor.

Idioten, jag hoppas du förstår att beskriva någon som lösaktig/hora/slampa osv är något negativt? Det är inga heja-rop direkt.

Snacka om att vara en blåst idiot.

Jag har koll på vad jag själv skriver idioten.

Alltså fan vad korkad du är. Vilka känslor ligger bakom rasism? Svar: mycket starkare känslor än hat kan jag tala om för dig pucko
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-25 kl. 11:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in