2025-12-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Grundfelet Burger King gör är att grilla burgarna. Hamburgare ska stekas, inte grillas.

https://www.youtube.com/watch?v=cmwDhd4UbHY

Ät du din pommes vi riktiga karlar äter hamburgare både stekta och grillade...
Citera
2025-12-22, 17:18
Medlem
HBTKuks avatar
Jag har inte käkat på BK på flera år men gick dit i dag och bkev positivt överraskad. De har steppat upp en smula sen sist jag åt där.

Bra tryffelpommes, intressantare burgare och andra tillbehör.
Citera
2025-12-23, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Grundfelet Burger King gör är att grilla burgarna. Hamburgare ska stekas, inte grillas.

https://www.youtube.com/watch?v=cmwDhd4UbHY

Grilla hamburgare är ju en amerikansk grej från början, därför har de med sig det därifrån.
Många amerikanare gillar den rökta smaken, tyvärr.
Men hålller med, hamburgare ska stekas för bästa smak.
Citera
2025-12-23, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag har inte käkat på BK på flera år men gick dit i dag och bkev positivt överraskad. De har steppat upp en smula sen sist jag åt där.

Bra tryffelpommes, intressantare burgare och andra tillbehör.
Jag tycker burgarna på BK varit riktigt bra senaste 8-10åren! Stor skillnad från 00-talet då jag slutade gå dit.
Citera
2025-12-23, 09:22
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Grilla hamburgare är ju en amerikansk grej från början, därför har de med sig det därifrån.
Många amerikanare gillar den rökta smaken, tyvärr.
Men hålller med, hamburgare ska stekas för bästa smak.

Mm, barn brukar inte gilla röksmak.
Citera
2026-01-13, 15:27
Bannlyst
Cheeseburger Bearnaise smakar skit. Värsta burgaren jag har ätit i år.
Citera
2026-01-23, 21:29
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Var dit i dagarna å testade en "Dubbel Gourmet grill truffle & jam", den var inget att skriva till jultomten om, smakade bara sött från fikonmarmeladen. Va tänkte dom där? Inte god!
Citera
2026-02-10, 16:33
Medlem
Min go-to burgare var double Jalapeno-burgare.
Självklart tar de bort den ifrån sortimentet.

Dessa hamburgerkedjor gör allt för att förstöra fungerande koncept genom att hela tiden rotera om burgare.

Istället för att ha konsistens, nä då ska produkterna utgå för nya burgare som är skit i jämförelse.
Senast redigerad av Johan201 2026-02-10 kl. 16:40.
Citera
2026-04-25, 13:53
Medlem
Det är något skumt med BK. I början var det svenska ungdomar, sedan blev det typ svenskar med Downs syndrom och andra funktionsnedsättningar, därefter blev det typ 100% asiater med jättedålig svenska. Nu idag möts jag av 100% indier eller pakistanier som knappt kan någon svenska. Antar det är franchise, men ändå märkligt att det verkar vara ”klaner” som tar över just BK. Detta har jag lagt märke till på två olika orter nu. Har aldrig sett denna tydliga koncentration av etnicitet/gruppering på t.ex. McDonalds eller Max.
Citera
2026-04-25, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Det är något skumt med BK. I början var det svenska ungdomar, sedan blev det typ svenskar med Downs syndrom och andra funktionsnedsättningar, därefter blev det typ 100% asiater med jättedålig svenska. Nu idag möts jag av 100% indier eller pakistanier som knappt kan någon svenska. Antar det är franchise, men ändå märkligt att det verkar vara ”klaner” som tar över just BK. Detta har jag lagt märke till på två olika orter nu. Har aldrig sett denna tydliga koncentration av etnicitet/gruppering på t.ex. McDonalds eller Max.

Då blir det nok indiska och pakistanska konkelbär i din burger. Smaklig måltid!

Jag tycker BK gör mycket bättre pommes än donken.
Citera
2026-04-25, 20:11
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
BK i Kävlinge har 100 % svenska och lokalt rekryterade trevliga ungdomar anställda!
Citera
2026-04-25, 22:55
Medlem
Citat:
Max har ju bara Araber.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in