2026-02-16, 21:54
  #11701
Medlem
st33rs avatar
Jag tror att många WT:are som är kvinnor och dessutom har nån sorts diagnos (mängden aspergare och adhd-personer bland WT är överdimensionerad) inte sällan har sina djur som nån sorts specialintresse

Det är såna människor som dyker upp i facebookkommentarer och bråkar på andra och tar alla chanser att kalla andra djurplågare

Typ: nån postar en bild på en katt och en hund som leker

Då kanske nån djur-WT-person dyker upp och ska påstå att "hur kan man utsätta katten för en sån fara, det där är ett dominansbeteende"
"oseriöst att låta katten komma nära hunden, katter kan klösa i ögonen på Hundar!"
"Jag skulle då aldrig låta min pälsis hålla på sådär!"
"Nej jag skulle då inte låta nån lyfta upp min pälskling så där oförsiktigt!"

osv. Det är samma typ av människor som ska orosanmäla främlingar som de läser om i bloggar, eller kändisar osv

Det är nån sorts liten makt de kan känna att de har moraliskt och annat. De har makten att förfasa sig över andra och veta bäst om katter hundar osv

Ofta är såna där människor riktiga losers med sjukpension och trådig fleece och så.
De får ut sin känsla av att vara bäst genom sina djur.
Citera
2026-03-20, 06:41
  #11702
Medlem
-Nederbird-s avatar
Det i Skavlanprogrammet igår, att man hellre räddar sin hund än ett slumpmässigt barn. Sen motivera det med att djur är så rena och fina i själen. Att betrakta djur på det sättet är peak WT-kvinnligt.
__________________
Senast redigerad av -Nederbird- 2026-03-20 kl. 06:44.
Citera
2026-03-22, 15:41
  #11703
Medlem
Några gånger om året brukar vi stanna till i wt-håla med 3000 invånare för att handla i en lågpriskedja när vi ändå har vägarna förbi. Toapapper, tvål, tvättmedel m.m.
Idag var det soligt så sonen och jag tog en promenad medan sambon handlade. Då hon är kvinna tog det såklart en jävla tid att köpa på sig hushållsprodukterna, cirka en halvtimme medan jag hade gjort det på fem minuter, men det är en annan historia.
När min son och jag gick ut på parkeringen såg vi flera övre medelålders par stå och röka vid sina bilar i dåligt sittande vinterjackor. De glodde på oss när vi gick förbi. En ensam man i skägg, åttiotalsglasögon och flanellskjorta kom och rökte gåendes utan att släppa blicken ifrån mig. Det förekom mycket skägg och ovårdade frisyrer på parkeringen.
Vi lämnade fastigheten och klev in i ett villaområde. Vi passerade ett trettiotalshus med en fartygscontainer i trädgården. Det låg flera högar med däck och fullt med bråte överallt. Det är inget konstigt hos white trash ute i skogen, snarare normalt om man räknar bort containern, men det här var mitt i ett tätbebyggt samhälle och borde väckt ramaskri hos grannarna. Vi fortsatte gå och var de enda som promenerade. Överviktiga wt är inte direkt ute och går utan tar bilen överallt. Dock var de flesta husen och trädgårdarna i bra skick. Vi återvände så småningom till parkeringen och såg en tjugoåring med geléfrilla som var inne runt år 2000 hållandes en energidryck gå till sin SAAB 9-3 med en spoiler som gav ett intryck av leksaksbil. Han backade ut snabbt som fan och brände iväg ännu snabbare. Under avgasröret hängde det silvertejp. Den här halvtimmen var ett möte med den svenska wt-kulturen en söndagsförmiddag. Det kändes mysigt på något sätt, jag åker hellre till hålan och tar en pizza, kanske en öl och försöker komma in i snacket med sjukpensionärerna, än att hänga vid Rinkeby Torg.
Citera
2026-04-25, 13:45
  #11704
Medlem
GretaFfetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nederbird-
Det i Skavlanprogrammet igår, att man hellre räddar sin hund än ett slumpmässigt barn. Sen motivera det med att djur är så rena och fina i själen. Att betrakta djur på det sättet är peak WT-kvinnligt.

Och aldrig är det någon fin eller trevlig hund som en Golden, Berner Sennen eller Beagle, på sin höjd kanske en Schäfer. Utan alltid någon skallig Pitbull, liten ettrig byracka som skäller på allt eller annan böshund som de döper till "Sessan" eller liknande.

Annars är väl dem gemensamma nämnarna för WT just LATHET och LÄTTJA. De orkar inte engagera sig i någon seriös livsåskådning eller bilda sig (Kräver varken en KTH/Chalmers-examen att vara bildad), de gör inget intressant med livet utan lever genom dokussåpor eller sport, de vill ha snabba kicks or orkar inte göra ordentlig mat så de häver i sig energidricka, nikotin och snabbmat.

Sen att de skaffar djur som har blivit avlade i tusentals år att vara nästintill biologiskt fästa vid människor och inte kräver att man bygger en relation med kompromisser och faktisk uppoffring som en riktig relation kräver är väl ett ytterligare exempel på denna lättja.

Skulle inte sen häva att WT är att du gör en viss grej, jag tar en monster och käkar hämtpizza, kollar sport m.m lite här och vart. Skillnaden blir när det är en livsstil och sker ofta och i samband med flera andra "markörer".
__________________
Senast redigerad av GretaFfeta 2026-04-25 kl. 13:49.
Citera
2026-04-26, 07:20
  #11705
Medlem
-Nederbird-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaFfeta
Och aldrig är det någon fin eller trevlig hund som en Golden, Berner Sennen eller Beagle, på sin höjd kanske en Schäfer. Utan alltid någon skallig Pitbull, liten ettrig byracka som skäller på allt eller annan böshund som de döper till "Sessan" eller liknande.

Annars är väl dem gemensamma nämnarna för WT just LATHET och LÄTTJA. De orkar inte engagera sig i någon seriös livsåskådning eller bilda sig (Kräver varken en KTH/Chalmers-examen att vara bildad), de gör inget intressant med livet utan lever genom dokussåpor eller sport, de vill ha snabba kicks or orkar inte göra ordentlig mat så de häver i sig energidricka, nikotin och snabbmat.

Sen att de skaffar djur som har blivit avlade i tusentals år att vara nästintill biologiskt fästa vid människor och inte kräver att man bygger en relation med kompromisser och faktisk uppoffring som en riktig relation kräver är väl ett ytterligare exempel på denna lättja.

Skulle inte sen häva att WT är att du gör en viss grej, jag tar en monster och käkar hämtpizza, kollar sport m.m lite här och vart. Skillnaden blir när det är en livsstil och sker ofta och i samband med flera andra "markörer".

Japp, det är därför djur är så vackra i själen enligt dessa människor. De lyder dig kompromisslöst. Alla som inte gör det är så "fucking falska".
Citera
2026-04-26, 08:06
  #11706
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag tror att många WT:are som är kvinnor och dessutom har nån sorts diagnos (mängden aspergare och adhd-personer bland WT är överdimensionerad) inte sällan har sina djur som nån sorts specialintresse

Det är såna människor som dyker upp i facebookkommentarer och bråkar på andra och tar alla chanser att kalla andra djurplågare

Typ: nån postar en bild på en katt och en hund som leker

Då kanske nån djur-WT-person dyker upp och ska påstå att "hur kan man utsätta katten för en sån fara, det där är ett dominansbeteende"
"oseriöst att låta katten komma nära hunden, katter kan klösa i ögonen på Hundar!"
"Jag skulle då aldrig låta min pälsis hålla på sådär!"
"Nej jag skulle då inte låta nån lyfta upp min pälskling så där oförsiktigt!"

osv. Det är samma typ av människor som ska orosanmäla främlingar som de läser om i bloggar, eller kändisar osv

Det är nån sorts liten makt de kan känna att de har moraliskt och annat. De har makten att förfasa sig över andra och veta bäst om katter hundar osv

Ofta är såna där människor riktiga losers med sjukpension och trådig fleece och så.
De får ut sin känsla av att vara bäst genom sina djur.

Ja, och i de flesta, för att inte säga alla förekommande fall så håller de djuren och deras rätt till liv mycket högre än människors. Så när deras husdjur dör måste de gå i terapi i flera år för att komma över det.
Citera
2026-05-16, 21:04
  #11707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Du glömde tractor pulling, truck racing och sånadär pickups med stora hjul som kör över hinder och slår runt.
Vafalls? Hur vågar du kalla den ädla sporten tractor pulling för wt?!!
Citera
2026-05-16, 21:19
  #11708
Avslutad
Vuxna människor som inte knyter skorna är nog den tydligaste WT-markören.
Citera
2026-05-28, 18:51
  #11709
Medlem
AnomalyxDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaFfeta
Och aldrig är det någon fin eller trevlig hund som en Golden, Berner Sennen eller Beagle, på sin höjd kanske en Schäfer. Utan alltid någon skallig Pitbull, liten ettrig byracka som skäller på allt eller annan böshund som de döper till "Sessan" eller liknande.

Annars är väl dem gemensamma nämnarna för WT just LATHET och LÄTTJA. De orkar inte engagera sig i någon seriös livsåskådning eller bilda sig (Kräver varken en KTH/Chalmers-examen att vara bildad), de gör inget intressant med livet utan lever genom dokussåpor eller sport, de vill ha snabba kicks or orkar inte göra ordentlig mat så de häver i sig energidricka, nikotin och snabbmat.

Sen att de skaffar djur som har blivit avlade i tusentals år att vara nästintill biologiskt fästa vid människor och inte kräver att man bygger en relation med kompromisser och faktisk uppoffring som en riktig relation kräver är väl ett ytterligare exempel på denna lättja.

Skulle inte sen häva att WT är att du gör en viss grej, jag tar en monster och käkar hämtpizza, kollar sport m.m lite här och vart. Skillnaden blir när det är en livsstil och sker ofta och i samband med flera andra "markörer".
Skrattade högt när jag läste det fetmarkerade. Jag har även märkt att de oftast inte bor ute i skogen utan helst håller de till i halvsunkiga lägenheter eller dåligt skötta större villor på valfri medelstor bruksort.
__________________
Senast redigerad av AnomalyxD 2026-05-28 kl. 18:55.
Citera
2026-05-28, 23:02
  #11710
Medlem
GretaFfetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnomalyxD
Skrattade högt när jag läste det fetmarkerade. Jag har även märkt att de oftast inte bor ute i skogen utan helst håller de till i halvsunkiga lägenheter eller dåligt skötta större villor på valfri medelstor bruksort.

Stämmer, finns säkert undantag men kan tänka mig att bo ute i skogen kräver en viss nivå av diligens. Hus skall målas och underhållas, skadedjur skall bekämpas och grannar vill man vara på god fot med.

Däremot så har inte WT följande problem med en hyresrätt tvåa i Borås, Södertälje eller valfri medium-storstad i Sverige.
Citera
2026-06-03, 14:34
  #11711
Medlem
https://tv.aftonbladet.se/video/401277/haer-oeppnar-sweden-rock

Tänkte på denna tråd när jag såg detta. Det måste ändå ligga högt på önskelistan bland en viss typ av WT-medborgare att inleda semestern i Sölvesborg denna vecka.
Citera
2026-06-11, 22:09
  #11712
Medlem
Adelaides avatar
Man har sett flera par där mannen varit fet men där de i övrigt sett normala ut. Men varje gång det är det motsatta, dvs smal man med en fet kvinna, så är det oftast någon form av WT-par enligt mina observationer.

En annan sak som kännetecknar WT är att inte ha någon känsla för klädkoder.
Såg en familj stå utanför gymnasiet i munkjacka och mjukisbyxor i väntan på sitt barns utspring häromdan...

Ett ointresse för skönlitteratur ger också många WT-poäng. WT läser inga böcker och är i allmänhet obildade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in