2026-02-04, 21:12
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Man skaffar inte en tatuering för att vara rebellisk. Man gör det för att man själv tycker att det är snyggt.
Visst! Om du säger det..
Har du skaffat en tatueringsapparat för eget bruk hemma?

Känner en som skaffade sig en, liten sak som bara verkar ha en nål och en behållare.
Kan inte vara dyrare än en Biltema skruvmejsel som den liknar.

När han suttit och hävt i sig några öl, så tar han fram den och tatuerar sig, på måfå och i fyllan valda kroppsdelar.
Emellan åt får någon annan tatuera honom, där han inte når själv.

En typisk tatuerad person.
Citera
2026-02-04, 21:28
Medlem
Nattvarelsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssvin

Frågan alltså: Inser ni att ni ÄR mainstream?

Naturligtvis
Även utan tatueringar är jag mainstream.
Som de flesta människor.

Jag klär mig efter modet, använder moderna accessoarer, läser och tittar på filmer som är populära just nu. Vi är alla uppfostrade att verklig annorlundahet bestraffas med mobbning och social utfrysning.
Knappast någon har verkligen styrkan att simma helt ensam mot strömmen. Ofta tror man bara det, men i verkligheten simmar man bara med en annan grupp.

Jag har inga tatueringar eftersom jag är mycket smärtkänslig. Det är den enda anledningen.
Jag tycker att välgjorda tatueringar är mycket attraktiva på människor som har vackra kroppar.
Citera
2026-02-04, 21:32
Medlem
BusigaMusens avatar
Jag gillar inte tatueringar, jag vill ha len å fin hud.

Jag är nog lite rädd för personer med stora och många tatueringar, dom känns som lite farliga personer att umgås med.
Citera
2026-02-05, 18:12
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Visst! Om du säger det..
Har du skaffat en tatueringsapparat för eget bruk hemma?

Känner en som skaffade sig en, liten sak som bara verkar ha en nål och en behållare.
Kan inte vara dyrare än en Biltema skruvmejsel som den liknar.

När han suttit och hävt i sig några öl, så tar han fram den och tatuerar sig, på måfå och i fyllan valda kroppsdelar.
Emellan åt får någon annan tatuera honom, där han inte når själv.

En typisk tatuerad person.

Skulle aldrig skaffa en egen tatueringsmaskin. En tatuering skaffar man hos en tatuerare när man är nykter så klart.

De flesta skaffar tatueringar för att de tycker att det är snyggt. Skulle inte rekommendera någon att göra som din kompis gör. Har en känsla av att det inte blir så snyggt.
Citera
2026-02-11, 13:23
Medlem
Sitter väll mest numera tatueringar på äckliga veganer och vänsterpatrask, gärna lite ofräsch hygien på dom samma med.
Citera
2026-02-23, 07:43
Medlem
Kan väl knappast säga att jag är någon mainstream. Egen företagare, cannabisrökare och har ännu inte någor tatuering. Tänkte faktiskt tatuera den stora loggan LEGALIZE CANNABIS CAMPAIGN för åtskilliga decennier sedan när jag var aktiv inom rörelsen. Men avstod då det kan missuppfattas när man kommer i många tullkontroller.
Citera
2026-03-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manssvin
Inser ni som tatuerar er att ni framstår som de ni egentligen inte vill framstå som?

Dvs rebelliska, mot strömmen, gå sin egen väg och vara unik?

Vi alla föddes unika, ingen annan är och ser ut som du. Allt annat när lögn, båg och omognad att inte kunna se den stora bilden om hur det alltid varit.

Era tatueringar för er i facket för generation millenials och Z.

Era barn blir kanske rebelliska genom att vara genuina, helylle och familjeorienterade. Historien kring detta ämne är lika gammal som bibelns berättelse om "The prodigal son".

Frågan alltså: Inser ni att ni ÄR mainstream?

Ja, det är helt sjukt hur fort det gick ifrån att 40 och 50-talisterna repeterade sin barndomsindoktrinering om att "bara kåkfarare och sjömän tatuerar sig", till att merparten idag har gaddningar, och en stor del ser tyvärr ut som ett vandrande klotterblock också.

Ångrar definitivt inte mina, dom tillkom innan det såg ut som det gör idag, men jag är glad att jag inte gjorde fler.
Citera
2026-04-25, 09:16
Medlem
Smultronmilkshakes avatar
Jag vet inte hur andra resonerar men jag har aldrig gjort en tatuering för att ”impa” på någon eller för att förändra någon annans åsikt om mig själv.

Jag har en dödskalle på ryggen. Varför? Därför att jag såg den på IG (det var ett flashmotiv) och tyckte den såg cool ut.
Citera
2026-04-25, 09:44
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronmilkshake
Jag vet inte hur andra resonerar men jag har aldrig gjort en tatuering för att ”impa” på någon eller för att förändra någon annans åsikt om mig själv.

Jag har en dödskalle på ryggen. Varför? Därför att jag såg den på IG (det var ett flashmotiv) och tyckte den såg cool ut.
Varför har du den på ryggen då måste du ju ha en spegel för att titta på den?

Vitsen med en tatuering att man själv ska titta på den som vad jag har förstått
Citera
2026-04-25, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Varför har du den på ryggen då måste du ju ha en spegel för att titta på den?

Vitsen med en tatuering att man själv ska titta på den som vad jag har förstått

Varför tränar människor ens sin rygg på gymmet? De kan ju inte ens se musklerna där…
Citera
2026-04-25, 10:43
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronmilkshake
Varför tränar människor ens sin rygg på gymmet? De kan ju inte ens se musklerna där…
Det är ju iiiiinte riktigt samma sak

Folk som tränar på ett gym gör det för att bli starkare inte för att titta på? Tatueringar på ställen dom själva inte ser är något jag tyvärr inte förstår
Citera
2026-04-25, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det är ju iiiiinte riktigt samma sak

Folk som tränar på ett gym gör det för att bli starkare inte för att titta på? Tatueringar på ställen dom själva inte ser är något jag tyvärr inte förstår

Inte alla som tränar på gym gör ju det för att bli starkare? En hel drös gör ju det för att bygga en bättre, snyggare kropp.

Tatueringar är en estetisk kroppsmodifikation. Man skaffar dom för att delar av kroppen ska bättre ut. I mitt fall så tyckte jag att min rygg hade sett bättre ut med en dödskalle på.

Precis som när man klipper sig. Det är också en estetisk behandling. Varför klipper vi kort på bakhuvudet om vi ändå inte kan se det själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in