2026-04-25, 12:22
Medlem
Smultronmilkshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det är ju iiiiinte riktigt samma sak

Folk som tränar på ett gym gör det för att bli starkare inte för att titta på? Tatueringar på ställen dom själva inte ser är något jag tyvärr inte förstår

Kan inte redigera så svarar igen.

Detsamma gäller skägg. Varför växer vissa ut sitt skägg? De kan ju ändå inte se det utan spegel. Varför rakar vi av rövhåret? Det syns ju knappt ändå…

Förstår du vad jag försöker komma fram till? :-)
Citera
2026-04-25, 14:00
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronmilkshake
Inte alla som tränar på gym gör ju det för att bli starkare? En hel drös gör ju det för att bygga en bättre, snyggare kropp.

Tatueringar är en estetisk kroppsmodifikation. Man skaffar dom för att delar av kroppen ska bättre ut. I mitt fall så tyckte jag att min rygg hade sett bättre ut med en dödskalle på.

Precis som när man klipper sig. Det är också en estetisk behandling. Varför klipper vi kort på bakhuvudet om vi ändå inte kan se det själva?
Ja jo du har den på ryggen för du tycker tatueringen är fin men du kan inte titta på den, utan spegel

Då skulle du ju haft den på magen så du kan titta på den och vara uppochner så det stämmer när du tittar eller hur?
Citera
2026-04-25, 14:05
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronmilkshake
Kan inte redigera så svarar igen.

Detsamma gäller skägg. Varför växer vissa ut sitt skägg? De kan ju ändå inte se det utan spegel. Varför rakar vi av rövhåret? Det syns ju knappt ändå…

Förstår du vad jag försöker komma fram till? :-)
Skägg är för att det värmer på vintern, vilka VI rakar rövhåret? Blanda inte inte in mig jag rakar inte något rövhår men tråden handlar om tatueringar så nu släpper vi sånt som inte tillhör ämnet
Citera
2026-04-25, 20:04
Medlem
Smultronmilkshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Skägg är för att det värmer på vintern, vilka VI rakar rövhåret? Blanda inte inte in mig jag rakar inte något rövhår men tråden handlar om tatueringar så nu släpper vi sånt som inte tillhör ämnet

Skägg är ju knappast för att värma oss på vintern.
Citera
2026-04-25, 20:09
Medlem
Vi sjömän har tatuerat oss flera tusen år.Ni andra som gör det är bara idioter.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in