2026-04-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drullen69
Gutfeeling labs sibo test visade att jag har "läckande tarm" även blod i ett av 3 avföringstest så läkaren har skrivit remiss för koloskopi. Har även gått ner 10-12 kg på några månader men vet inte om det beror på att jag slutat med saroten då jag gick upp 16-18kg när jag åt det.

[ Ami-Tript-yl-ín ] det vill säga, [ Sarot-én ] är ett läkemedels-preparat som oftast leder till att individen som konsumerar ett sådant medicinskt preparat går upp kraftigt i kropps-vikt.

Viktnedgången beror i ditt fall och högst sannolikt på att du har slutat upp med att konsumera läkemrdels-preparatet
[ Sarot-én ]

Den så kallade [ Ileo-Cekála Muskel-Sfínktern ] som befinner sig mellan [ Cólon Cékum ] och [ Terminála Íleum ] kan ibland bli försvagad, vilket då leder till att [ Muskel-Sfínktern ] inte klarar utav att hålla fullständigt tätt på grund av försvagade
[ Muskel-Epithels-Celler ]

Enligt det ovan skrivna ... Detta leder då till, att de
[ Colonála Bakterierna ] det vill säga, den typ av bakterier som endast befinner sig inom Grovtarmen kan ta sig ut och sedan in till den Terminála Íleum-delen och, för att sedan vidare därifrån, ta sig upp till Tunntarmens övre delar, vilka delar är
[ Jéjunum ] och [ Duodénum ] där de Cólon-bakterierna sedan fäster sig på Tunntarmens [ Túnica Mucósa-vägg ]

[ Duodénum ] det vill säga ( Tolv-finger-tarmen ) är Tunntarmens första del och, [ Jéjunum ] är Tunntarmens andra del som börjar där Duodénum har sitt slut och sedan övergår till den Jejunála Tunntarms-delen och den, vilken sedan går ned till sitt slut där sedan Tunntarmens tredje och sista del tar över, vilken kallas för [ Íleum ]

När sålunda, de Cólonala bakterierna har tagit sig upp till Tunntarmens översta delar, så försvagar sedan dessa bakterierna det ytliga slemhinne-skiktet genom att bakterierna då livnärar sig på det slemet [ Múcus ] som Tunntarmens så kallade [ Goblét-celler ] producerar för att sålunda skydda Tunntarmens Epithel-celler från mikro-organismernas angrepp.

På grund av, att de Colonála bakterierna äter upp Tunntarmens producerade skydds-slem i en snabbare takt än vad de slem-producerande [ Bägar-cellerna ] hinner med att producera sålunda uppstår ett försvagat ytligt slemhinne-skikt, vilket leder till vad som kallas för en [ Läckande Tarm ]

Viktigt/ ... Då du skall genomgå en Fiber-Optisk undersökning med hjälp utav ett så kallat [ Colo-Skóp ] så skall du be
Gastro-Entero-Lógen att han noggrant kontrollerar den Colonála Muskel-sfinktern för att sålunda kunna konstatera om du som individ har en försvagad Ileo-Cekál-Muskel-sfinkter-klaff.

Att du vid tre olika och tidigare tillfällen samt då tagna
[ Faeces-prover ] endast uppvisat [ Okult Blod ] hos ett av de tre olika analyserade Faeces-proverna, så tyder detta på, att du inte skall vara speciellt orolig över att du har något allvarligt problem med varken din Magsäck eller Tolvfingertarmen så som din Grovtarm.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-04-12, 10:43
Medlem
Vad som bör komma till förståelse beträffande hur de
[ Colonála Epithel-cellerna ] fungerar, så skall följande av vikt sägas, dessa Grovtarms-celler livnärar sig till 80% av så kallade [ Butyrát-syror ] vilka uppstår när de Colonála Mjölksyre-bakterierna fermenterar [ Kost-fiber ]

När Colono-Cýterna ( Grovtarms-cellerna ) bryter ner
[ Butyrát-syrorna ] så sker detta genom en mycket
[ Oxygén-krävande ] Metabolism, vilken kallas för en
[ Beta-Oxidation ] och, vid denna process förbrukas mycket stora mängder utav [ Oxygén-Molekýler ] och, när detta äger
rum inom Grovtarmens Epithel-celler så skapar detta en syre-fattig miljö inom Grovtarmen vilket sålunda leder till en mycket gynnsam miljö för Grovtarmens bakterier.

Enligt det ovan skrivna ...... Samtidigt sänker produktionen av
[ Butyrát-syrorna ] och därtill också andra sorters
[ Lipíd-syror ] Cólons pH-värde, vilket leder till att
Colon-Lúmen blir surare.

Vidare sagt enligt det ovan skrivna ...... Ett lågt pH-värde som på detta sättet uppstår inom Cólons Lúmen leder till att tillväxten utav skadliga mikro-organismer hämmas.

[ Butyrát-syror ] är fullständigt avgörande för en hälsosam Grovtarms-Barriär så som för hela Cólons [ Bakterie-Flora ]

Den absolut bästa [ Butyrát-produktionen ] som kan äga rum inom Grovtarmen, den sker överlägset genom att tillföra
Cólons Mikro-Bíom [ Mältat Korn ] så som också
[ Vete-groddar ]

Beträffande just Vete-groddar, så är de rikligt försedda med olika nutritions-ämnen som abslout gynnar kroppens hälsa, mineralerna förekommer i mycket höga nivåer som till exempel: [ Zink ] och [ Fosfor ] samt [ Magnesium ] dessa tre mineraler är mycket viktiga för Tarmarnas funktioner så som för Mat-spjälknings-processen.

Besväras man inte av [ Glúten-intolerans ] så skall man absolut mata sina Grovtarms-bakterier med kost-fiber, vilket är av största vikt för att sålunda kunna uppnå en tillfredsställande Cólon-hälsa, detta sagt med anledning av att Grovtarmens Epithel-celler livnärar sig till hela 80% av just så kallade [ Butyrát-syror ] vilket också stärker Cólon-Barriären och sålunda förhindrar icke önskvärda mikro-organismer att kunna penetrera Cólons Túnica Mucósa, det vill säga, Grovtarmens slemhinna som skyddar Cólons Epithel-celler samtidigt som Colon-Lúmen sålunda uppnår en så kallad [ Hypoxisk miljö ] det vill säga, att det uppstår en syre-fattig miljö.

En syre-fattig miljö samt ett uppnåt lågt pH-värde inom
Cólons Lúmen leder absolut till en tillfredsställande Grovtarms-hälsa och svaret är utan tvekan Mältat korn och Vete-groddar.

Kost-fiber är livsviktiga för Grovtarmens Epithel-celler och Cólons inre Luminála miljö samt också beteäffande Cólons slemhinne-skikte.

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2026-04-12 kl. 10:49.
Citera
2026-04-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drullen69
Gutfeeling labs sibo test visade att jag har "läckande tarm" även blod i ett av 3 avföringstest så läkaren har skrivit remiss för koloskopi. Har även gått ner 10-12 kg på några månader men vet inte om det beror på att jag slutat med saroten då jag gick upp 16-18kg när jag åt det.
Jag har läst att tillskott av Glutamin förhindrar läckande tarm genom att reglera proteiner i så kallade täta fogar, även kallat zonula occludens.
Citera
2026-04-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag har läst att tillskott av Glutamin förhindrar läckande tarm genom att reglera proteiner i så kallade täta fogar, även kallat zonula occludens.

Har testat det men först måste man jobba mer med att rena tarmen annars riskerar du att göda fel sorts bakterier.
Citera
2026-04-15, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Hej!

Nej, jag har inte orkat ta mig dit för att lämna de nya proverna, men ska försöka göra det senast på tisdag fm. Varit lite rörigt här hemma och varken tid eller ork har infunnit sig.

1.) Mycket bättre! Jag har knappt haft någon hjärtklappning alls mer än kanske små korta stunder. Jag tror det är en kombination av dina goda råd och att jag har öppet fönster och får in mycket frisk luft. Sover bättre också.

2.) I dag är den lite jobbig, det är en typisk "IBS-utrensningsdag", men de senaste dagarna har varit rätt okej jämfört med tidigare. Fortsätter äta min Fodmapkost och testar det där tipset också att ta bort alla kryddor utom salt och lite örter som smaksättning.

Vad gäller din tidigare fråga om skogen och sjön, och om jag kan ta mig dit en timme varje dag, så kan jag inte det just nu men jag ska absolut bli bättre på att vara där framöver. Det finns en bänk i skogen, precis vid vattenbrynet, som är väldigt fin att sätta sig på en stund. Det är en lugnande atmosfär där med lite olika djur som rör sig kring en. Begreppet "skogsbad" är något man pratar ofta om i IBS-kretsar, att det tar ner stressen och stärker immunförsvaret, så det får bli mer av det för mig.

Intressant vad gäller detta med positiva och negativa joner. Är det ännu bättre med salt havsluft?

Jag tänkte även på det du skrev om hönsägg tidigare ovan till ReAnimater. Jag verkar ju inte tåla kokta ägg, men har inte provat att bara äta äggvitan. Räcker det för att få i sig de där aminosyrorna som ska vara hälsosamma? Med ibs blir man ofta lite "petig" i onödan då man upplever besvär av något, och undviker födoämnet helt, och därför äter jag inte kokta ägg alls längre. Får samma reaktion av ett eller två ägg som ReAnimater upplevde med sex stycken, men det brukar bli så dagen efter och inte lika snabbt.

Hej @Jultrollet

Detta skrivna och postade inlägget är kopplat till ditt tidigare skrivna inlägg samt textstycket nummer 4:e

Har du varit ute i skogen som befinner sig cirka 100 meter
ifrån ditt hus och hållt dig i närheten av sjön som finns där,
inom skogen ... ?

I och med att du har problem med din Mag- och Tarm-funktion, så som även, att du har problem med din Kardiála funktion, så är det av stor vikt om du kan låta dig exponeras för Negativa Joner under en tid av minst 60 minuter per dag och dygn.

Att låta sig dagligen exponeras för Negativa Joner leder till
att kroppens Serotonín-nivåer ökar, vilket förbättrar Tarmarnas motóriska rörelser och sålunda förbättrar Matspjälknings-processen.

Att exponeras för rikliga mängder av Negativa Joner leder
också till en förbättrad andning, vilket resulterar i att kroppens Oxygén-molekyls-upptag ökar, detta i sin tur förbättrar avsevärt Epithel-cellernas funktioner.

Enligt det ovan skrivna ... att vistas inom skogen samt att man håller sig nära naturens vatten och då under minst en timma per dag och dygn, det leder till stora hälsofördelar för kroppens funktioner.

Fråga utöver det ovan skrivna ... Hur har det varit med din Hjärt-verksamhet under den sista gångna veckan ... ?

Fråga ... Hur har det varit med din Mag- och Tarm-funktion under den sista tiden sett ... ?

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-04-15, 20:35
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Jultrollet

Detta skrivna och postade inlägget är kopplat till ditt tidigare skrivna inlägg samt textstycket nummer 4:e

Har du varit ute i skogen som befinner sig cirka 100 meter
ifrån ditt hus och hållt dig i närheten av sjön som finns där,
inom skogen ... ?

I och med att du har problem med din Mag- och Tarm-funktion, så som även, att du har problem med din Kardiála funktion, så är det av stor vikt om du kan låta dig exponeras för Negativa Joner under en tid av minst 60 minuter per dag och dygn.

Att låta sig dagligen exponeras för Negativa Joner leder till
att kroppens Serotonín-nivåer ökar, vilket förbättrar Tarmarnas motóriska rörelser och sålunda förbättrar Matspjälknings-processen.

Att exponeras för rikliga mängder av Negativa Joner leder
också till en förbättrad andning, vilket resulterar i att kroppens Oxygén-molekyls-upptag ökar, detta i sin tur förbättrar avsevärt Epithel-cellernas funktioner.

Enligt det ovan skrivna ... att vistas inom skogen samt att man håller sig nära naturens vatten och då under minst en timma per dag och dygn, det leder till stora hälsofördelar för kroppens funktioner.

Fråga utöver det ovan skrivna ... Hur har det varit med din Hjärt-verksamhet under den sista gångna veckan ... ?

Fråga ... Hur har det varit med din Mag- och Tarm-funktion under den sista tiden sett ... ?

Mvh/@JokerMannen
Hej!

Jadå, jag har försökt att gå dit så många dagar jag har kunnat men det har inte varit möjligt varje dag. Har på sistone haft några sämre "magdagar" igen men de har varit hanterliga och utan otäcka anfall. Det är precis som att tarmarna skenar lite vissa dagar och vill ha lite mer utrensning än vad jag tycker är nödvändigt.

Vad gäller hjärtat så har det gått lite upp och ner, men för det mesta har jag inte känt av någon hjärtklappning alls. Likaså har yrseln och illamåendet minskat till kanske 20% av vad det var tidigare och händer mer sällan. Helt otroligt med tanke på hur illa det var förut. Känner ett helt annat lugn i kroppen och det har även gett positiva resultat med sömnen. Nu vaknar jag kanske bara en eller två gånger, men somnar lika snabbt igen. Fasta tider för mat, vila och sömn, samt att ge lymfsystemet lite medkänsla har hjälpt magen mycket, liksom de tips jag fått av dig här.

Tinnitusen har blivit bättre och jag har hittat en jättebra video på YouTube med nack- och muskelövningar som är till god hjälp. Det märktes verkligen skillnad på en gång men man ska göra det ett par gånger dagligen så jag ska fortsätta. Han kallas för motivationaldoc om någon mer vill prova.

Jo, men det känns ljusare på många vis. Vi får väl se hur det håller i sig, och jag räknar absolut med ett och annat bakslag när magen strejkar på alla vis, men jag oroar mig inte längre för det i förväg och bara det är en vinst. Hoppas ni andra som har det jobbigt med era magar också hittar något som hjälper er. Ge inte upp för det finns ofta något som ger lindring, det gäller bara att finna det.
Citera
2026-04-19, 13:05
Medlem
Citat:
Hej!

Jadå, jag har försökt att gå dit så många dagar jag har kunnat men det har inte varit möjligt varje dag. Har på sistone haft några sämre "magdagar" igen men de har varit hanterliga och utan otäcka anfall. Det är precis som att tarmarna skenar lite vissa dagar och vill ha lite mer utrensning än vad jag tycker är nödvändigt.

Vad gäller hjärtat så har det gått lite upp och ner, men för det mesta har jag inte känt av någon hjärtklappning alls. Likaså har yrseln och illamåendet minskat till kanske 20% av vad det var tidigare och händer mer sällan. Helt otroligt med tanke på hur illa det var förut. Känner ett helt annat lugn i kroppen och det har även gett positiva resultat med sömnen. Nu vaknar jag kanske bara en eller två gånger, men somnar lika snabbt igen. Fasta tider för mat, vila och sömn, samt att ge lymfsystemet lite medkänsla har hjälpt magen mycket, liksom de tips jag fått av dig här.

Tinnitusen har blivit bättre och jag har hittat en jättebra video på YouTube med nack- och muskelövningar som är till god hjälp. Det märktes verkligen skillnad på en gång men man ska göra det ett par gånger dagligen så jag ska fortsätta. Han kallas för motivationaldoc om någon mer vill prova.

Jo, men det känns ljusare på många vis. Vi får väl se hur det håller i sig, och jag räknar absolut med ett och annat bakslag när magen strejkar på alla vis, men jag oroar mig inte längre för det i förväg och bara det är en vinst. Hoppas ni andra som har det jobbigt med era magar också hittar något som hjälper er. Ge inte upp för det finns ofta något som ger lindring, det gäller bara att finna det.

Hej @Jultrollet

Det är av absolut största betydelse för din del och framför allt sett, beträffande din Mag- och Tarm-kanal att du nu under sista tiden funnit dig en mera lugnare tillvaro i ditt liv, vilket absolut sagt, leder till en mera stabilare Mag- och Tarm-funktion, det vill säga, stress, oro samt negativa tankar stör kroppens Hormonála funktioner, vilket påverkar Mag- och Tarm-kanalen negativt så som individens mentala status.

När du har problem med Nauséa-besvär, så är det faktiskt väldigt effektivt att bege sig ut på en längre promenad inom skogen och att man då rör sig kring, och nära en sjö, till exempel, att man går sakta och lugnt på små skogs-stigar och samtidigt då befinner sig nära en sjö och bara tittar och njuter av den vackra skogs-naturen, det inger ett mentalt lugnande och ett kroppsligt avslappnande, vilket är av stor betydelse när man inte mår så speciellt bra.

Det är speciellt, när man upplever Nauséa-problem som exponeringen av Negativa Joner har en mycket god effekt, under förutsättningen att man befinner sig i lugn och ro inom skogen i en tid av minst 60 minuter och allra helst under en längre tid.

Gå sakta och lugnt på små skogs-stigar och se dig omkring och njut av det du ser och upptäcker inom skogen, du kan till exempel böja dig ner och plocka upp en pinne eller kotte och bara titta på, om du har en mobiltelefon med dig inom skogen, så kan du stanna till vid sjön och ta några vackra bilder som du sedan kan titta på i lugn och ro när du sedan återkommer till ditt hem efter skogs-promenaden.

Du har levt med dina Mag- och Tarm-besvär samt övriga symptomer under en lång tid i ditt liv, vilket har skapat en inre oro och tillkommande ovissheter som sålunda försämrat din mentala status och lett till större problem och svårigheter, vilket är fullt förståligt då tankarna och oron tar över ens liv och börjar att styra ens vardag och sömnen.

Fortsätt, att varje dag, så som varje natt, att finna dig lugn och ro och sålunda sett, kan du vara säker på att du sakta men säkert kommer att kunna uppnå en bättre livskvalité och sålunda ett bättre mående.

Tänk på det, att allting har sin tid och, allting tar sin tid, vilket betyder, att om du accepterar tiden kommer du till sist att få din belöning av kroppen, det vill säga, du kommer må bättre och sålunda också, fungera bättre.

Fråga ... Hur har din Mag- och Tarm-kanal fungerat under de senaste dagarna ... ? och, hur har din sömn varit under de senaste nätterna ... ?

Fråga ... Hur har du det med syrsorna, spelar dom fortfarande upp ibland och stör dig med deras brusande öron-vals eller har dom svärmat iväg till annan mark ... ?

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2026-04-19 kl. 13:25.
Citera
2026-04-20, 16:31
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Hej @Jultrollet

Det är av absolut största betydelse för din del och framför allt sett, beträffande din Mag- och Tarm-kanal att du nu under sista tiden funnit dig en mera lugnare tillvaro i ditt liv, vilket absolut sagt, leder till en mera stabilare Mag- och Tarm-funktion, det vill säga, stress, oro samt negativa tankar stör kroppens Hormonála funktioner, vilket påverkar Mag- och Tarm-kanalen negativt så som individens mentala status.

När du har problem med Nauséa-besvär, så är det faktiskt väldigt effektivt att bege sig ut på en längre promenad inom skogen och att man då rör sig kring, och nära en sjö, till exempel, att man går sakta och lugnt på små skogs-stigar och samtidigt då befinner sig nära en sjö och bara tittar och njuter av den vackra skogs-naturen, det inger ett mentalt lugnande och ett kroppsligt avslappnande, vilket är av stor betydelse när man inte mår så speciellt bra.

Det är speciellt, när man upplever Nauséa-problem som exponeringen av Negativa Joner har en mycket god effekt, under förutsättningen att man befinner sig i lugn och ro inom skogen i en tid av minst 60 minuter och allra helst under en längre tid.

Gå sakta och lugnt på små skogs-stigar och se dig omkring och njut av det du ser och upptäcker inom skogen, du kan till exempel böja dig ner och plocka upp en pinne eller kotte och bara titta på, om du har en mobiltelefon med dig inom skogen, så kan du stanna till vid sjön och ta några vackra bilder som du sedan kan titta på i lugn och ro när du sedan återkommer till ditt hem efter skogs-promenaden.

Du har levt med dina Mag- och Tarm-besvär samt övriga symptomer under en lång tid i ditt liv, vilket har skapat en inre oro och tillkommande ovissheter som sålunda försämrat din mentala status och lett till större problem och svårigheter, vilket är fullt förståligt då tankarna och oron tar över ens liv och börjar att styra ens vardag och sömnen.

Fortsätt, att varje dag, så som varje natt, att finna dig lugn och ro och sålunda sett, kan du vara säker på att du sakta men säkert kommer att kunna uppnå en bättre livskvalité och sålunda ett bättre mående.

Tänk på det, att allting har sin tid och, allting tar sin tid, vilket betyder, att om du accepterar tiden kommer du till sist att få din belöning av kroppen, det vill säga, du kommer må bättre och sålunda också, fungera bättre.

Fråga ... Hur har din Mag- och Tarm-kanal fungerat under de senaste dagarna ... ? och, hur har din sömn varit under de senaste nätterna ... ?

Fråga ... Hur har du det med syrsorna, spelar dom fortfarande upp ibland och stör dig med deras brusande öron-vals eller har dom svärmat iväg till annan mark ... ?

Mvh/@JokerMannen
Hej!

Ja, du har så rätt och det märks verkligen redan skillnad.

Klokt som du skriver att allting har sin tid och att allting tar sin tid, det är så jag tänker också. Efter så många år får det ta den tid det behövs för att hitta tillbaka till normalläget, och det är långt kvar men det går åt rätt håll. Har upplevt på sistone att energin långsamt börjar komma tillbaka också. Sakta men säkert tömmer jag den där tunga ryggsäcken av oro, stress och annat gammalt negativt skräp, och fyller den med positiva saker istället.

Jag har några få syrsor kvar som kommer och går. Inte fullt så störande som hela svärmen i alla fall.

Efter förra ibs-skovet har magen hållit sig lugn. Den kan vara sådär emellanåt: att den nästan är för lugn (hur dumt det än låter) i några dagar för att sedan plötsligt leva sitt eget liv igen, men det är nog väldigt vanligt hos oss med magproblem. Så länge de otäcka anfallen håller sig borta är det hanterbart.

Hoppas du också mår väl i vårsolen. Och att ni andra magvänner här i tråden också mår så bra ni kan.
Citera
2026-04-23, 16:56
Medlem
Hej Jultrollet

Jag undrar, har du genomfört och fullbordat de fyra olika dricksglas-testerna som jag tidigare bad dig om att göra ... ?

Tre dricksglas, det vänstra glaset med kallt kranvatten och det mittersta glaset med ljummet vatten samt det högra glaset med varmt vatten.

Test ( 1 ) Utförs en gång när du mår som allra bäst samt med dina båda pekfingrar.

Test ( 2 ) Utförs en gång när du mår dåligt inom din Mag- och Tarm-kanal samt med båda dina pekfingrar.

Test ( 3 ) Utförs en gång när du mår som allra bäst och då i jämförelse med test ( 1 ) och ( 2 ) där du istället använder dina båda långfingrar.

Test ( 4 ) Utförs en gång när du mår dåligt inom din Mag- och Tarm-kanal samt med dina båda långfingrar.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-04-23, 17:26
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Hej Jultrollet

Jag undrar, har du genomfört och fullbordat de fyra olika dricksglas-testerna som jag tidigare bad dig om att göra ... ?

Tre dricksglas, det vänstra glaset med kallt kranvatten och det mittersta glaset med ljummet vatten samt det högra glaset med varmt vatten.

Test ( 1 ) Utförs en gång när du mår som allra bäst samt med dina båda pekfingrar.

Test ( 2 ) Utförs en gång när du mår dåligt inom din Mag- och Tarm-kanal samt med båda dina pekfingrar.

Test ( 3 ) Utförs en gång när du mår som allra bäst och då i jämförelse med test ( 1 ) och ( 2 ) där du istället använder dina båda långfingrar.

Test ( 4 ) Utförs en gång när du mår dåligt inom din Mag- och Tarm-kanal samt med dina båda långfingrar.

Mvh/@JokerMannen
Hej!

Har fortfarande ett kvar att göra för jag väntar in en riktigt dålig magdag.

I dag har syrsorna gett sig iväg och ersatts av ett par små myror med de minsta flöjter man kan tänka sig. En klar förbättring och det är så skönt att känna att den där kraftiga tinnitusen inte verkar vara något permanent.

Det märks också att sedan jag slutade med kolsyrade drycker, även Vichyvatten och Loka, har jag inte alls samma uppblåsthet i magen. Lite plattare därmed på köpet, och det är ju så inte tokigt inför sommarsäsongen. Tar mig också mer tid till att sitta lugnt och äta på regelbundna tider, det slarvade jag med en del förut måste erkännas.
Citera
2026-04-23, 18:48
Medlem
Citat:
Hej!

I dag har syrsorna gett sig iväg och ersatts av ett par små myror med de minsta flöjter man kan tänka sig. En klar förbättring och det är så skönt att känna att den där kraftiga tinnitusen inte verkar vara något permanent.

Det märks också att sedan jag slutade med kolsyrade drycker, även Vichyvatten och Loka, har jag inte alls samma uppblåsthet i magen. Lite plattare därmed på köpet, och det är ju så inte tokigt inför sommarsäsongen. Tar mig också mer tid till att sitta lugnt och äta på regelbundna tider, det slarvade jag med en del förut måste erkännas.

Hej @Jultrollet och tack för ditt svars-inlägg

Beträffande Vichyvatten, så innehåller ett sådant vatten
[ Bikarbonáter ] kallat för Natrium-Väte-Karbonáter och
Natrium-Karbonáter.

Vichyvatten och ett så kallat kolsyrat mineralvatten har en hög salt-halt och tillika en hög halt av Bikarbonáter.

Inom Magsäcken producerar de så kallade Parietál-cellerna negativa Klorid-Joner och positiva Väte-Joner, vilket kallas för Väte-Klorid-Syra, när denna producerade syra reagerar med Bikarbonáterna, så bildas naturligt stora mängder av Gaser.

När Bikarbonáterna kommer i kontakt med Väte-Klorid-syran inom Magsäcken så sker en kraftig kemisk reaktion som då leder till en producering av så kallade [ Kol-Di-Oxid-Gaser ]

En liknande process kan jämföras med när Bikarbonáter får ett bakverk att fermenteras, det vill säga, att jäsas genom att då reagera med den syran som finns i degen.

Så, man kan sålunda säga, att när man dricker Bikarbonat-rikt vatten och har problem med sin Mag- och Tarm-kanal så blir man uppsväld som ett fermenterat bakverk.

Ju mer stress och oro du utsätter din kropp för, desto mer syrsor kommer att bosätta sig i dina öron, Tinnitusála Syrsor spelar på stress och oro, minska stress och oro så har syrsorna till sist ingenting att spela på, detta kan kanske låta egendomligt men, faktum är att Tinnitus ofta är kopplat till hög och långvarig negativ kropps-stress och överdriven oro. Du kan fråga Benjamin Syrsa, han vet

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-04-24, 19:03
Medlem
Citat:
Hej!

Dina nu och under den senaste tiden uppstartade skogspromenader i en rofylld och avkopplande naturmiljö där du också då, exponeras för Negativa Joner, gör dig bara gott på alla sätt och vis och sålunda stärker ditt immunförsvar, vilket leder till en mer tillfredsställd Mag- och Tarm-hälsa.

Vi skall nog våga låta utgå ifrån, att de Tinnitusála syrsorna är allergiska mot Negativa Joner och, när du låter dig exponeras för sådana Joner så håller du öron-syrsorna på ett bra avstånd, de små flöjtspelande myrorna lär nog också försvinna med tidens gång.

Spisa regelbundna måltider och finn dig lugn och ro i ditt vardagsliv, så skall du se, att allting kommer att bli mycket bättre med tiden.

Tro på det du gör för din kropp och sålunda försätter du berg, och ett stabilt berg, står orubbligt på sin grund när det väl har skapats, låt det bli ditt mål, och sålunda uppnår du ett harmoniskt liv, när kroppen spelar i harmonisk balans får du uppleva vad kroppshälsa är för något.

Mvh/@JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in