Citat:
Gutfeeling labs sibo test visade att jag har "läckande tarm" även blod i ett av 3 avföringstest så läkaren har skrivit remiss för koloskopi. Har även gått ner 10-12 kg på några månader men vet inte om det beror på att jag slutat med saroten då jag gick upp 16-18kg när jag åt det.
[ Ami-Tript-yl-ín ] det vill säga, [ Sarot-én ] är ett läkemedels-preparat som oftast leder till att individen som konsumerar ett sådant medicinskt preparat går upp kraftigt i kropps-vikt.
Viktnedgången beror i ditt fall och högst sannolikt på att du har slutat upp med att konsumera läkemrdels-preparatet
[ Sarot-én ]
Den så kallade [ Ileo-Cekála Muskel-Sfínktern ] som befinner sig mellan [ Cólon Cékum ] och [ Terminála Íleum ] kan ibland bli försvagad, vilket då leder till att [ Muskel-Sfínktern ] inte klarar utav att hålla fullständigt tätt på grund av försvagade
[ Muskel-Epithels-Celler ]
Enligt det ovan skrivna ... Detta leder då till, att de
[ Colonála Bakterierna ] det vill säga, den typ av bakterier som endast befinner sig inom Grovtarmen kan ta sig ut och sedan in till den Terminála Íleum-delen och, för att sedan vidare därifrån, ta sig upp till Tunntarmens övre delar, vilka delar är
[ Jéjunum ] och [ Duodénum ] där de Cólon-bakterierna sedan fäster sig på Tunntarmens [ Túnica Mucósa-vägg ]
[ Duodénum ] det vill säga ( Tolv-finger-tarmen ) är Tunntarmens första del och, [ Jéjunum ] är Tunntarmens andra del som börjar där Duodénum har sitt slut och sedan övergår till den Jejunála Tunntarms-delen och den, vilken sedan går ned till sitt slut där sedan Tunntarmens tredje och sista del tar över, vilken kallas för [ Íleum ]
När sålunda, de Cólonala bakterierna har tagit sig upp till Tunntarmens översta delar, så försvagar sedan dessa bakterierna det ytliga slemhinne-skiktet genom att bakterierna då livnärar sig på det slemet [ Múcus ] som Tunntarmens så kallade [ Goblét-celler ] producerar för att sålunda skydda Tunntarmens Epithel-celler från mikro-organismernas angrepp.
På grund av, att de Colonála bakterierna äter upp Tunntarmens producerade skydds-slem i en snabbare takt än vad de slem-producerande [ Bägar-cellerna ] hinner med att producera sålunda uppstår ett försvagat ytligt slemhinne-skikt, vilket leder till vad som kallas för en [ Läckande Tarm ]
Viktigt/ ... Då du skall genomgå en Fiber-Optisk undersökning med hjälp utav ett så kallat [ Colo-Skóp ] så skall du be
Gastro-Entero-Lógen att han noggrant kontrollerar den Colonála Muskel-sfinktern för att sålunda kunna konstatera om du som individ har en försvagad Ileo-Cekál-Muskel-sfinkter-klaff.
Att du vid tre olika och tidigare tillfällen samt då tagna
[ Faeces-prover ] endast uppvisat [ Okult Blod ] hos ett av de tre olika analyserade Faeces-proverna, så tyder detta på, att du inte skall vara speciellt orolig över att du har något allvarligt problem med varken din Magsäck eller Tolvfingertarmen så som din Grovtarm.
Mvh/@JokerMannen