Citat:
Instämmer. Det finns egentligen inte anledning till detta så jag har plockat väck det nu, mycket bättre. Tack 
Citat:
Precis, det är en begränsning i hur främst Polisens data ser ut. Eftersom de inte ger exakt koordinat utan bara centrerat per kommun (och jag har lagt till en liten spread för att undvika overlap - men kommer bygga om här). Jag håller på att göra vissa avvägningar här för att förbättra upplevelsen, och det som jag testar nu (går live inom kort) är att sprida ut på max-zoom, alltså Hemnet-mönstret om man vill kalla det så. Fortsätter titta på hur man kan göra det än mer visuellt förbättrat om inte detta löser det, ska testa mig fram.
När man zoomar in på en stad eller område så finns det cirklar som det står en siffra i. En sån cirkel som jag tittar på nu står det 4 och en annan står det 7. Spontant tänker jag att det betyder antal händelser som är grupperade lite som de grupperar på Hemnet (på sin bostadskarta). Men klickar jag på den så får jag aldrig upp mer än 1 eller 2 stycken färgpluppar (händelser?). Zoomar jag ut så försvinner färgplupparna och cirkeln med en siffra syns igen eller ökar i nummer.
Vad handlar detta om?
Okej, jag ser nu. En plupp stod det "18 händelser på samma plats" och så ligger alla i samma prick.
Jag skulle nog hellre öppnat pop-up när cirkeln hade en siffra i sig och man klickade på den. När man zoomar in så bör färgprickarna visas. Det står att man ska zooma in för att separera. Men det fungerar aldrig då jag är max-in-zoomad.
Gör så att när man är på nivån att det blir färgprickar så ska de alltid separeras. Du kan enkelt lägga ut dem i ett mönster där prick i ordning alltid ligger på samma plats sett från centrum. Så kan de läggas ut i någon spiral typ.
Fetchar du allt från gratis-api-er?
Vad handlar detta om?
Okej, jag ser nu. En plupp stod det "18 händelser på samma plats" och så ligger alla i samma prick.
Jag skulle nog hellre öppnat pop-up när cirkeln hade en siffra i sig och man klickade på den. När man zoomar in så bör färgprickarna visas. Det står att man ska zooma in för att separera. Men det fungerar aldrig då jag är max-in-zoomad.
Gör så att när man är på nivån att det blir färgprickar så ska de alltid separeras. Du kan enkelt lägga ut dem i ett mönster där prick i ordning alltid ligger på samma plats sett från centrum. Så kan de läggas ut i någon spiral typ.
Fetchar du allt från gratis-api-er?
Tack för feedback!
Gratis api-er ja, vissa kräver att man begär access, ger attribution, osv, men är trots allt gratis. Tittar på lite andra api:er men inte kommit från till något ännu. Kika status här https://swesint.com/status