2026-04-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orco2
Ja visst vet en som blev nerplockad när han hängt sig har nu nackskada o syrebrist skada i hjärnan alltså en sämre vardag än innan
Exakt. De där jävlarna skriver man aldrig om. Det värsta är att misslyckas man med det första försöket så blir sjukt mycket mer misserabelt. Det förstår aldrig självmordsdyrkarna
Citera
2026-04-23, 21:22
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Exakt. De där jävlarna skriver man aldrig om. Det värsta är att misslyckas man med det första försöket så blir sjukt mycket mer misserabelt. Det förstår aldrig självmordsdyrkarna
Därför gäller det att hitta ett ställe med minimalt med trafik o inte skicka något miserabelt brev till någon innan man är död
utan lägg det isf där det hittas efter man garanterat är död.
Har plats utsedd skiter I att köpa rep vill inte öka risken att gå linan ut hat barn som skulle må dåligt så hänger kvar så gott det går vid livet😊
Citera
2026-04-23, 23:35
Avslutad
Varför jag vill vara kvar? För att jag efter min död antagligen aldrig igen kommer smaka på existens, så varför ha bråttom till ett jävla rödljus?

Livet är kort, orka självmord. Jag vet hur taskigt det låter, men det är i min bok svagt. Och jag gillar ändå DSBM
Citera
2026-04-23, 23:37
Avslutad
Citat:

Är man seriös så tar man väl ett flyg till någon reell jävla avgrundsdjup klippa där risken för överlevnad är nära nog noll, allt annat är småkukat uppmärksamhetshoreri
Citera
2026-04-24, 00:38
Medlem
Har allt jag behöver och vill ha. Finns ingenting jag strävar efter mer än det som förväntas, vilket ju är andras förväntningar. Jag tror att andra människor känner positiva känslor som jag inte känner, det är åtminstone min teori. Jag är kvar för andras skull, antar jag, och för att det inte nödvändigtvis är lätt och smärtfritt att dö.
Citera
2026-04-24, 05:09
Medlem
Så länge man är någorlunda ung, har god hälsa, god ekonomi och inga större motgångar, så är det helt ok. Även om livet är ett lidande och meningslöst så kan man unna sig olika njutningar så länge man ännu orkar och är någorlunda fri att kunna göra lite vad man vill. Man ska däremot ha en odiskutabla rätten att avsluta sitt liv när man tycker och jag hoppas att jag kan göra det när jag blir alltför gammal, sjuk eller motgångarna blir för stora. Dödshjälp är som bekant inte tillåtet.
Citera
2026-04-24, 06:16
Medlem
SysterMorbids avatar
Du kan ju testa? Tror du tänker för mycket. Livet är inte mer än såhär.
Citera
2026-04-24, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogsoldier
Är man seriös så tar man väl ett flyg till någon reell jävla avgrundsdjup klippa där risken för överlevnad är nära nog noll, allt annat är småkukat uppmärksamhetshoreri
En bekant till mig vars syster var en sådan dyrkare, öste i sig paracetamol. Hon dog visserligen men den typen av lidande är inte att rekommendera
Citera
2026-04-24, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Det sägs att den stora filosofiska frågan är om man bör begå självmord eller inte. Om man bortser från själva självmordshandlingen och tänker sig att det enbart skulle bestå i ett val, och då bara ställer sig själv frågan:

”Vad är det som gör att jag vill vara kvar här?”

Vad kommer du då fram till?

Jag är då alltså inte ute efter god mat, sex, intressanta konversationer eller liknande. Dom kommer och går, men ändå är du här.

Det jag i så fall tänker mig är god mat/sex/konversationer och längtan efter det, kanske begäret efter det, eller något i den stilen. Något som ständigt råder inom dig, som väljer liv framför död.

Det är något av en filosofisk frågeställning, men för mig är den direkt kopplad till psykisk hälsa, och egentligen bara intressant ur den aspekten.

är det jagets behov att tillfredställa sig själv eller har individen ett syfte vidare sina basala lustar?
Citera
2026-04-24, 07:09
Medlem
Citat:
En bekant till mig vars syster var en sådan dyrkare, öste i sig paracetamol. Hon dog visserligen men den typen av lidande är inte att rekommendera

Du är ju cp, vad gör du i en självmordstråd?
Citera
2026-04-24, 08:13
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Du kan ju hoppas på det.
Det är din tro, kan man säga.
Du är en religiös människa.

Måste man ha Lustiga hattar i din religion också ?

Ingen kan bevisa vad som händer när man dör, men precis som "IT ISN'T ALIENS!" så är det mest sannolika att man återgår till stadiet man var i innan man föddes. Behövs inga hattar för det, man är ju död.

https://youtu.be/sZYSjqr6mIc
Citera
2026-04-24, 08:47
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Har allt jag behöver och vill ha. Finns ingenting jag strävar efter mer än det som förväntas, vilket ju är andras förväntningar. Jag tror att andra människor känner positiva känslor som jag inte känner, det är åtminstone min teori. Jag är kvar för andras skull, antar jag, och för att det inte nödvändigtvis är lätt och smärtfritt att dö.

Du och jag, broder/syster:

(FB) Varför vill du vara kvar här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in