2026-04-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det där har du missuppfattat fullständigt. Det är ingen som blir provocerad av stark karisma. Sådana personer är omtyckta och uppskattade av alls. Det är ju det som är själva definitionen av karisma.

Däremot blir många irriterade på folk som TROR att de har stark karisma men i själva verket bara är jävligt påfrestande.

Jag är påfrestande, ja. Okarismatisk not so much
Citera
2026-04-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tvärtom, jag kan inte låta bli att vilja möta en karismatisk persons blick, jag gillar utstrålning och karisma är ovanligt, minns inte ens när jag reagerade på det senast men när jag ser det vill jag titta mig trött.

Och vi gör rätt i att belöna snällhet. Och ödmjukhet (utan undfallenhet) visar på gott omdöme.

Samma här, älskar karisma när jag möter den. Noll bitterhet hos de personerna!
Citera
2026-04-23, 16:23
Medlem
Varm karisma har kloka. Iintelligenta personer som folk söker sig till och gärna står bredvid. Lugna, stabila personkigheter som samtidigt får saker och ting gjorda. De är intagande personligheter. De blir man inte provocerad av.

Karismatiska personer ska inte förväxlas med de personer som bara är viljestarka, skräniga och bara vill ha sin vilja igenom. Dessa är nästan bara jobbiga.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-04-23 kl. 17:01.
Citera
2026-04-23, 16:54
Medlem
Att vara karismatisk är väl ändå inte att ha ett colgateleende? Det är enbart obehagligt.
Citera
2026-04-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Att vara karismatisk är väl ändå inte att ha ett colgateleende? Det är enbart obehagligt.

Karisma är inte alltid behaglig hehe
Citera
2026-04-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softsea
Karisma är inte alltid behaglig hehe

Obehaglig är framför allt den som fått för sig att den är karismatisk.
Det sker väl ofta i t.ex maniska skov.
Citera
2026-04-23, 17:24
Medlem
Det bästa sättet att bemöta egocentrerade människor är att inte ge dem någon uppmärksamhet alls - det har de mycket svårt för. Tyvärr låter sig alltid någon luras av dessa lismande typer och svansar runt efter dem. Jag har stött på dem många gånger och insåg ganska snabbt vad lösningen är: de är guldfiskar - *blubb blubb*. Luft, spöken, man ser rakt igenom dem och lyssnar inte ett ord på vad de säger.
Citera
2026-04-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Obehaglig är framför allt den som fått för sig att den är karismatisk.
Det sker väl ofta i t.ex maniska skov.

Projektion?
Citera
2026-04-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det bästa sättet att bemöta egocentrerade människor är att inte ge dem någon uppmärksamhet alls - det har de mycket svårt för. Tyvärr låter sig alltid någon luras av dessa lismande typer och svansar runt efter dem. Jag har stött på dem många gånger och insåg ganska snabbt vad lösningen är: de är guldfiskar - *blubb blubb*. Luft, spöken, man ser rakt igenom dem och lyssnar inte ett ord på vad de säger.

Medelsvensson
Citera
2026-04-23, 17:47
Medlem
minutz3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Karismatiska och vackra personer bemöts bättre än de alldagliga på alla plan i samhället.

Nä, du ljuger så att din tunga blir blå. Det är tvärtom.
Citera
2026-04-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minutz3
Nä, du ljuger så att din tunga blir blå. Det är tvärtom.

Lev kvar i din virrfarelse.
Citera
2026-04-23, 18:01
Medlem
Det är uppenbart av dina inlägg hittills att det inte rör sig om karisma, utan låg social kompetens som du försöker projicera om till karisma för att slippa konfronteras med dina egna misslyckanden. Ett kardinalsymptom på att vara narcissist är även att skylla sina egna brister på andra, vilket du visar prov på i princip varje inlägg. Du skulle behöva gå i terapi för att se dig själv så att du kan utvecklas som människa. Sorgligt nog tror jag att du aldrig kommer att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in